nog een vraag over anti-conceptie

A

Anoniem

Guest
Ik lees in het andere blokje dat vooral de mannen er maar een knoop in moeten leggen.

Ik zou er voor kiezen dat ik me laat steraliseren.
1. omdat ik zeker ben dat ik geen kinderen meer wil. Ook al kom ik evt.  een andere man tegen (ben nu 35 jaar)
2. mijn   man kan een jongere vrouw tegen komen die nog graag kinderen zou willen. Voor een man is leeftijd niet zo'n issue als bij vrouwen

Hoe denken jullie daar over???

Hai,

ik weet niet wat de gevolgen zijn als je je als vrouw laat steriliseren. Kom je dan niet vervroegd in de overgang? Lijkt mij helemaal niet fijn. Die hormonen zijn ook niet altijd lekker als je weer eens ongi bent, maar het haalt voor mijn gevoel het vrouwzijn weg.
Een knoop voor de man verandert hormonaal niets bij hen geloof ik.

Er gebeurt volgens mij niets als je je als vrouw laat sterriliseren. Je komt NIET in de overgang, vertelde een vriendin die gesterrilliseerd is.

Ik wl me heel graag laten helpen, maar ben te jong zeggen ze :S

xxx Nienke

Hoi,

ik zou er eerder voor kiezen om mijn man te laten helpen. Met drie zwangerschappen, bevallingen en heel veel hechtigen van onderen vind ik dat het nu zijn beurt is. Helaas wordt mijn man al wit om zijn neus als je het woord uroloog noemt. Maar ik vind dat ik genoeg heb gedaan aan anticonceptie en als we zeker weten dat ons gezin compleet is zet hij zich maar over zijn angst heen. ik heb het ook niet altijd leuk gevonden om dag in dag uit de pil te slikken en lag ook echt niet te juichen toen de gynaecoloog probeerde mijn spiraaltje, die was vastgegroeid los te trekken, wat niet lukte en waarom ik onder narcose ben gebracht om hem alsnog te verwijderen. Nee hoor, het is aan hem. Het schijnt ook zo te zijn dat het bij een man meer betrouwbaar is.

groetjes van Marloes

hoi ,dit is ons 1e kindje en we hopen dat er over een tyd nog een xtje 1 bij mag komen en dan gaat mijn man zich laten helpen...hij begon daar zelf over toen dat ter sprake kwam een keer.dus tot zover bij ons geen enkel probleem,hij vindt t heel normaal.doeii

Mijn man roept ook altid dat hij zich laat helpen als we geen kinderwens meer hebben.. We hebben nu 2 kindjes, en ik zou nog graag een derde willen maar hij is er nog niet aan uit. Zijn we er aan uit, dan laat hij zich helpen...
Ik heb ook gehoord dat het vrij pijnlijk is voor een vrouw, maar of dat waar is???? En voor een man is het een vrij simpele ingreep. schijnt het...
Gr. Anne-Marie

Hoi,

bij een sterilisatie wordt alleen de eileider doorgenomen, de eierstok blijft gewoon zitten waar die zit en je komt dus ook niet in de overgang. Bij een vrouw is er echt een (kijk)operatie voor nodig met een volledige narcose terwijl het bij een man onder plaatselijke verdoving kan plaatsvinden. Bij ons dus een voor de hand liggende keuze, mijn man is afgelopen augustus geweest .
Was het pil slikken ook echt beu en aangezien wij ondanks de pil afgelopen juni nog een onverwacht kadootje kregen wilden we nu ook iets wat wat definiever is (natuurlijk ook geen 100% garantie) want ons huis is   nu wel vol.

groetjes chimene
mv levi 12-06-07

mijn man mag er van mij geen knoop in leggen: als ik mijzelf morgen doodrijd tegen een boom, dan hoeft hij van mij niet alleen te blijven. komt hij een vrouw tegen met een kinderwens, dan moet hij (en die nieuwe vrouw) die kans nog krijgen.
ik heb er niet zoveel moeite mee om de pil te slikken, interesseert me eigenlijk niks. en als ik de pil zat ben, kunnen we altijd nog condooms gebruiken

Terug
Bovenaan