Nog een vraag over progestan

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Vorige week heb ik inseminatie gehad van de eerste IUI poging. Nu moet ik progestan gebruiken vanaf de inseminatie totdat ik ongesteld word of zwanger ben. In de bijsluiter en op het forum lees ik echter dat progestan de menstruatie onregelmatig maakt en deze enkele dagen kan uitstellen. Wat is jullie ervaring hiermee? Kun je 14 dagen na inseminatie al testen of is er grote kans dat de duivels  alsnog later komen?

Groetjes,
Judith

Hoi Judith,

Ik heb na al mijn IUI's ook Progestan bolletjes gebruikt.
Na de 1ste IUI kon ik het op mijn testdag niet meer houden van de spanning (ik voelde toen nog helemaal niets van een event. zwangerschap of ) en heb ik POSITIEF getest, helaas is dit met 6 wkn uitgelopen op een miskraam.
Na alle andere IUI's werd ik standaard 5 dgn na het stoppen van de Progestanbolletjes . Dat was dus 6 dgn na de officiele testdag. Ik was dus iedere keer  6 dgn overtijd  van die rot bolletjes. Maar omdat ik wist dat ik toch overtijd zou lopen heb ik dus iedere keer netjes gewacht met testen  tot 6 dgn erna. En helaas iedere keer weer die .

Nu heb ik vorige mnd mijn 1ste IVF gehad, ook met bolletjes,  en  ik mocht  vorige week donderdag testen. Omdat ik al een paar dgn last had van menstruatiepijn en pijn aan de borsten (wat ik dus nog nooit gehad heb) heb ik wel meteen op mijn testdag getest, en hij was hardstikke POSITIEF.
Ik ben nu 5,1 wk zwanger.

Maar iedereen reageert weer anders op die bolletjes, er is geen pijl op te trekken.
Je kan dus gewoon testen op je testdag maar als hij negatief is heb je grote kans dat je gewoon  wordt. Maar......... positief is positief, en dat kan niet van die bolletjes komen. Je kan daar geen vals positieve uitslag van krijgen zoals bij Pregnyl.

Succes met wachten

Kruimel

Hoi Kruimel,
Allereerst natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. Gelijk bij de 1e IVF, helemaal GEWELDIG! Gaat alles goed met je en kun je al een beetje wennen aan het idee dat je zwanger bent?
Ik begrijp uit jouw reactie dat jij na inseminatie 14 dagen progestan gebruikt, dan stopt op de NOD, en dan   5 dagen later  wordt?
Van mijn gyn begreep ik dat ik progestan moet gebruiken tot ik ongi wordt of positief test, maar word ik dan wel ongi zolang ik die bolletjes gebruik? Misschien moet ik toch even informeren of ik moet stoppen op mijn NOD,  kan zijn dat ik  het dan verkeerd heb begrepen?

Groetjes
Judith

Hoi Judith,

Ik gebruikte 15 dgn de Progestan.
Maar jij kan gewoon op tijd ongesteld worden hoor. In de bijsluiter staat ook dat de bolletjes zwangerschapskwaaltjes KAN geven o.a. uitblijven van  maar ook zere borsten, misselijkheid enz enz.
Ik heb van al deze kwaaltjes geen last gehad alleen toevallig van deze.
Maak je maar geen zorgen, jou lichaam is mijn lichaam niet.
Die 2 wkn zijn echt nodig anders schrijven ze het niet voor.

Ik  voor je dat deze 1ste ronde raak is en dat je gewoon lekker zwanger bent.

Ik besef nog niet echt dat ik zwanger ben. We kunnen er ook nog niet echt goed van genieten omdat het vorig jaar April mis is gegaan bij 6 wkn. We leven echt met spanning naar de 1ste echo toe.

Meid, ik hoop binnenkort een POSITIEF berichtje van je te lezen.

Kruimel

ik gebruik ook progestan bolletjes en mijn ervaring is dat het wel wat invloed heeft op je .ik heb altijd tot 2 dagen voor mijn nod die bolletjes en dan duurt het 2 dagen extra voor ik ongi word.dus 2 dagen na mij nod.in het begin dacht ik telkens dat ik zwanger was want ik was altijd op tijd.maar met die bolletjes kan je er dus 2 dagen bij op rekenen.succes met zwanger worden allemaal.groet gp.

Terug
Bovenaan