Nog een vraag

Trouwens, nu ik toch bezig ben over afkolven: wat voor apparaat vinden jullie het beste? Ik heb namelijk een een electrische borstkolf van iemand gekregen, maar die blijkt niet compleet te zijn. Kan ik het beste een handpompje kopen of toch een electrische?

Groetjes Pam

Ik heb een electrische gekocht, maar dit kwam eigenlijk omdat mijn Dana niet aan de borst wilde. Dus ik moest alles kolven. Ik heb een Medela kolf.
Groetjes Laura

Ja, elektrisch kolven is veel makkelijker dan met de hand. Een kolf hoeft niet duur te zijn, een mini kolf van medela is 74.95 euro.

Melk kun je trouwens ook opvangen in ijsblokjeszakjes!!

Ik heb de Avent Isis handkolf gebruikt en die vond ik echt prima: hij is heel licht, dus het kost je niet veel kracht. Hij kost iets van 55 euro nieuw, maar overnemen van iemand kan ook, je kunt tenslotte alle onderdelen (in de magnetron) steriliseren en dat kan bij een electrische kolf niet.
Maar, het blijft natuurlijk altijd persoonlijk of je een handkolf of een electrische kolf het fijnst vindt.

Hoi Pamela,

Ik had de traveler set van Medela, een electrische. Hij was heel duur maar dat had ik ervoor over aangezien ik echt van plan was om 6 maanden of langer BV te geven. En een goede snelle kolf vond ik op mijn werk ook wel handig. Dan was ik na 15 minuten klaar en had 300cc melk. Maar ja, het is inderdaad ook wat je zelf fijn vindt. Mijn Medela maakte ook geen herrie!

groetjes
Esther

Heb zelf een Avent handkolf gekocht op advies van een lactatiedeskundige. Volgens haar geef je je kind bv met gevoel (mee eens) en daarom zou het ook goed zijn te kolven met gevoel (niet mee eens). Ik heb wel eens tijdens mijn mijn werk drie kwartier in een kamertje gezeten met die piepende handkolf. Volgende keer investeer ik wel weer in een electrische.

Terug
Bovenaan