Nog een vraag

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

aangezien ik nu weer zou starten met een IVF behandeling maar nu ook aan het solliciteren ben ben ik nu weer erg aan het twijfelen. Ik verwacht dat ik een jaarcontract krijg en dan is het misschien niet handig om nu weer te gaan beginnen voor een tweede kindje. Wat zouden julllie doen. Ik wil nog wel graag een kindje maar misschien moeten we het een jaartje uitstellen. Wat zouden jullie doen?

Groetjes van een lekker onzekere
Inge

Hoi Inge,

Als je hart zegt dat je klaar bent voor IVF en dus hopelijk snel een zwangerschap en kindje: gewoon doen!
Ik ben ook zwanger geworden toen ik een halfjaar contract had. Werd niet verlengd en toen dus in de ww gezeten. En daarna een nieuwe baan gezocht.
Wij waren er klaar voor, dus hebben het gewoon gedaan.

groetjes Maris

Hoi Inge,

Ik zou me ook niet laten tegenhouden door praktisch zaken. Het kan echt allemaal nog wel even gaan duren voor het raak is en als het goed voelt moet je er gewoon voor gaan. In Nederland ben je goed beschermd als werknemer en je kunt inderdaad altijd een uitkering krijgen en dan gewoon verder solliciteren. Maar de tijd voor een kind te krijgen blijft ook niet eeuwig duren. Ik zou dus zeggen lekker voor gaan samen

groetjes Linda

Hoi Inge,
Ik zou voor een kindje gaan! Tuurlijk is werk/inkomen belangrijk, maar zeker niet het belangrijkste in het leven.
Je hebt veel rechten als werknemer hoor en stel nu dat het echt helemaal fout zou gaan ofzo....Werken kun je toch bijna overal?

Go for it!
Liefs van Anouk

Hoi Inge,

ik zou er ook gewoon voor gaan! Werk is maar werk en een kindje is toch iets unieks, bovendien lijkt het me dat je altijd wel ergens een baan vindt of inderdaad heb je recht op een uitkering. Wat betreft een IVF traject worden je kansen toch weer kleiner als je een jaar ouder bent.

Ik begrijp dat financiële zekerheid ook belangrijk is, maar daar valt altijd wel iets op te verzinnen.

Succes met jullie keuze!
groetjes Tamar

hai, ik wil beginnen met eens studie maar probeer ook zwanger te raken.

Wat vind je het belangrijkst???
Succes met je keus

Terug
Bovenaan