nog een vraagje. Hoe deden jullie dat?

Ik heb net een andere topic geplaatst over het tellen van je cyclus na een tweede curettage.
Nou zit ik met nog een vraag.

Na de curettage heeft de gyn. gezegd dat ik twee weken niet mag zwemmen ivm een mogelijk infectie.

Nou vraag ik me wel af, wanneer mag je weer sex hebben?
Ik weet dat je moet wachten tot het vloeien gestopt is, maar dan???

Liefs jojo

Hoi Jojo,

Ik heb na mijn curettage eigenlijk helemaal niet gevloeid... En toen de buikpijn over was hebben we het heel voorzichtig weer geprobeerd en dat ging goed. Op advies hebben we wel een menstruatie afgewacht voordat we weer voor 'het echie' gingen. Wel raar om een condoom te gebruiken als er een kinderwens is, maar ja...

Inmiddels ben ik weer voor het eerst ongi geweest, dus we mogen weer!

Ik wens je veel sterkte en succes!

Vennie

Hoi,

Er is mij verteld dat je weer mag zwemmen en sex mag hebben als het vloeien gestopt is. (Of als het alleen maar oud bloed is en heel weinig) Ook is gezegd om eerst een menstruatie af te wachten voordat je het weer gaat proberen. Dit is alleen om bij een evt. volgende zwangerschap te kunnen berekenen hoever je ongeveer bent. Medisch gezien maakt het niks uit.
Ik had na mijn curettage weinig bloedverlies. Steeds kleine beetjes oud bloed. Soms een paar keer een dag ertussen met helemaal niets en dan weer een beetje. Dit heeft ca. 1,5 week geduurd.
Ik heb ook na 3 dagen al gezwommen omdat het  oud bloed was en heel weinig (ik was net op vakantie nl. in een warm land). Alleen de eerste keer sex hebben we een condoom gebruikt, daarna niet weer. (toen had ik nog steeds een beetje bloedverlies) Ik had zoiets van we zien wel. Ik had lichamelijk ook nergens last van, het per persoon verschillend natuurlijk.

Maar ik heb nu de rode duivels op bezoek (na 5 en halve week na de cur.). Ik kan nu weer een beetje verder kijken. Je weet van tevoren niet echt hoelang het allemaal gaat duren.
Misschien heb iets aan mijn ervaring. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte de komende tijd

Groetjes van Rianne

Terug
Bovenaan