Nog een vraagje over eten

hoi hoi,

Ik heb een vraagje over hoe dat bij jullie ging met vast voedsel, bij mijn zoontje ga ik ook heel erg kijken naar hoe hij het doet hoor en wat hij op kan, maar uit  pure nieuwsgierigheid vroeg ik me af hoe dat bij jullie ging.
Hij is nu 5 maanden en een week ongeveer en krijgt sinds hij 5 maanden is wat vast voedsel.
We zijn begonnen met worteltjes 3 dagen, toen boontjes, toen appel en nu banaan.Elke keer doen we 3 dagen over zo'n potje en we doen dus elke dag of groente of fruit.Het lijkt er op dat hij groente lekkerder vindt, ook al warm ik het fruit een beetje op zodat het niet te koud is...
Nou vroeg ik me af hoe lang jullie erover deden om op te bouwen en hoeveel jullie je kind gaven en wanneer jullie en fruit en groente gaven op 1dag.
Hij is dus ruim 5 maanden en 6,3 kilo, dus nog een klein mannetje en hij krijgt nog 5 flessen die hij lang niet altijd op drinkt en ik blijf voorlopig denk ik gewoon alles nog een beetje uitproberen, maar hoe lang duurde bij jullie het opbouwen en wanneer gaven jullie bijvoorbeeld al een heel potje groente?Fruit ga ik straks zelf maken, maar groente voorlopig nog even uit een potje!Ik ben benieuwd of ik het beste straks eerst elke keer meer fruit of groente kan gaan geven of juist beiden op 1 dag en dan maar wat minder...ik zal het volgende week ook op het cb vragen

liefs leetje 1981

Hai Leetje,

Ik zit daar ook een beetje mee. Onze zoon is deze week 5 maanden.
Hij eet nu een week of 4 potjes fruit. In het begin een paar hapjes en nu doet hij 2 dagen met een potje. Ik ga vanaf deze week kijken of hij een hele op kan.
Ook willen we deze week met de warme potjes beginnen. Ik heb ook de potjes worteltjes enz in huis hoor, hihi. Ik weet ook dat als hij eenmaal een heel potje op eet dat er dan een fles vervalt. Hij krijgt nu 5 flessen van 200 ml. Het is een lekker proppie.
Ik denk dat ik de eerste week ook steeds een paar hapjes doe en op het moment dat hij goed een potje op kan dan een fles laten vervallen. Of als hij bv de helft van een potje heeft dan een fles van 150 ml en dan steeds afbouwen.
Op welke tijdens krijgt hij nu de fles? Wij geven om de 3 en een half uur omdat hij meestal 8:30 of 9;00 pas wakker wordt en anders wordt de laatste fles zo laat.
Gr van Marieke

hoi hoi,

We zitten dus een beetje hetzelfde met het eten alleen eet mijn zoontje nog niet meer dan 1/3 potje per keer.
Hij is inderdaad ook vaan rond 8 uur half 9 wakker, tenzij we hem wakker moeten maken als we moeten werken, dan is het rond 7:15
Ik kijk eigenlijk per dag, ik zorg dat hij 5 flessen krijgt en de laatste probeer ik niet later dan 22:00, nadeel is inderdaad dat je soms dan al na 3 of 3,5 uur moet geven anders kom je niet uit...Als hij gewoon goed slaapt overdag vind ik het zonde om hem aldoor te moeten wakker maken voor de fles, dus ik geef dan ook regelmatig 4,5 fles. De 4e fles is vaak rond 19:30 en dan geef ik rond 22:00 nog een half flesje, zo went hij gelijk aan een fles minder. Het is geen vreetzakje en hij heeft vaak na 3 uur nog helemaal geen trek. Eens in de zoveel weken heeft hij ineens een paar dagen een inhaalslag en dan drinkt hij die 5e fles nog bijna een hele fles.

Hoe zwaar is jouw zoontje?Ik weet dat vanaf 6,5 kilo die 5e fles er officieel af mag, niet hoeft maar mag!Qua leeftijd zouden mijn zoontje er ook al af mogen, maar qua gewicht dus nog niet, ik heb het wel eens geprobeerd en dat ging een paar keer goed, maar toen kwam hij in zijn inhalslag periode hihi en toen had hij er niet genoeg aan. Drinkt jouw zoon alle flessen leeg?

groetjes leetje 1981

Ons zonntje woog een week of 4 geleden bij het consultatieburo 6 kilo en 250 gram dus ik denk dat hij nu wel weer is aangekomen.
Hij drinkt alle flessen keurig leeg maar inderdaad is het altijd een gereken met hoe we uitkomen met de flessen. Het is overdag een moeilijke slaper dus als hij slaapt ga ik hem niet speciaal wakker maken voor de fles en kan het inderdaad weleens zo zijn dat er 4 en een half uur tussen zit. Ik zal dus blij zijn als er een fles vanaf gaat dan zal het een stuk makkelijker zijn denk ik.
Ik maak denk ik gewoon de fles klaar en kijk hoeveel hij wil van het groentenhapje en daarna de fles. Het fruit gaat eigenlijk gewoon heel goed.
Het is niet echt een vreetzak maar hij toont propperig omdat het een klein ventje is, hihi.

Terug
Bovenaan