nog een vraagje over fruit

A

Anoniem

Guest
Hoeveel fruit geven jullie de kleintjes?
Ik geef Teun ongeveer 180  gr. fruit (de potjes van 6 maanden zijn 200 gr)
Maar dat is wel 2/3 appel + 2/3 peer + 1/3 banaan.
Dat is wel bijna 2 sukken fruit, is dat eigenlijk wel de bedoeling?
Teun is nu 6 maanden.

Groetjes Mikkie.

Die van jou kan ook lekker eten! Ik heb geen idee of dat goed is of niet. Mij lijkt dat wat extra fruit geen kwaad kan, zolang het niet ten koste gaat van de andere maatlijden. Maar nogmaals, dat is alleen mijn gevoel. Die kleine van mij at toen hij 6 maanden was een heel potje van 4 mnd en sinds hij 7 maanden is eet hij een heel potje fruit voor vanaf 6 maanden. Als ik vers maak, dan doe ik ongeveer dezelfde hoeveelheden.

groetjes
Mie

Ik kijk bij het fruit eigenlijk niet zo naar de hoeveelheid, als ze genoeg heeft geeft ze het zelf wel aan.
Bij potjes is dat ongeveer een potje van 4mnd of half potje van 6mnd en als ik het vers maak is het meer.
Het ligt er ook aan wanneer ik het geef, de laatste week geef ik het na de warme hap van 16.30 uur omdat ze smorgens nog heel goed slaapt en ik wil haar er niet voor wakker maken! Ze krijgt dus rond 16.30 de warme hap en daarna fruit (zoveel ze wil dus)

Hihihi, hier ook veel fruit hoor! Ik pureer meestal 2 stuks fruit en dat eet ze met veel plezier op. En soms krijgt ze 's middags of na haar groentehap nog wat fruit uit het handje om te oefenen.

Wat voor fruit vinden jullie kindjes lekker? Heather eet echt alles op dat gebied, maar we hadden laatst aardbeien... Dat was echt een succes!

Groetjes, KT

Onze Teun vind fruit alleen maar lekker als er banaan bijzit.
Anders gruwelt hij ervan!
Ach zolang zijn poepies normaal blijven doe ik er dus een stukje banaan doorheen.
Ik zal dadelijk de aardbeien eens testen.
Groenten vind hij veel lekkerder misschien omdat die warm zijn??

Groetjes Mikkie.

Appelmoes is hier ook een succes (is ook warm). Wij gebruiken altijd royal gala omdat dat een lekkere zoete appel is en die schil je, klokhuis eruit (duhhhhh ;-) en drie minuutjes in de magnetron met een eetlepel water. Even de staafmixer er door en je hebt een heerlijke warme appelhap! (Die overigens ook weer goed te combineren is met banaan hoor ).

Groetjes, KT

Hoi!

uhhhh.. ik heb hier fruithap te over!! haha, ik kan haar daar dus echt niet blij mee maken.
De fruit-prutjes al helemaal niet... die verdwijnen uit eindelijk in mijn maag.
Het enige wat ze af en toe lust/wil is een aardbei/framboos en dan heb je het ook wel gehad.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Terug
Bovenaan