Nog een vraagje voor de mama's op herhaling!!!

Ik dacht ik heb ook nog wel een leuk vraagje, namelijk
hoe reageerden de broers/ zussen op het nieuws van een baby?

zal ik meteen zelf ff reageren,

onze oudste dochter is nu dik 2,5 jaar,
ik heb het haar verteld na de echo van 8 weken.
ze vond het ontzettend leuk maar was er niet zo mee bezig, nu denk je ja logisch ze is nog wel erg jong. maar dat is bij haar niet het geval, want de hele zwangerschap van haar zusje heeft ze heel bewust meegemaakt. voelen aan de buik, mama haar buik verven en natuurlijk mee naar de verloskundige, pretecho enz..
Op dit moment is ze helemaal blij, want dit wilde ze meteen na de geboorte van onze jongste.
ze vroeg na 3 maanden al mag ik nog een baby?
ik moest wel lachen maar ze bleef het volhouden! tja wat moet je dan he? hihi gekheid hoor!
ze kijkt soms naar mijn groeiende buikje en zegt dan mama daar zit onze nieuwe baby in he?
en als ik haar vraag wat zal het zijn een jongen of een meisje dan is het antwoord heel kort Jongen!!
bij haar zusje had ze gelijk, ben benieuwd...over 3 weken een pretecho...

en onze jongste snapt er natuurlijk geen bal van! ik denk dat zij de baby straks als boksbal zal gebruiken
tja ze is 15 maanden als de kleine er is dus dat begrijpen zal hem niet worden..
kan me wel enorm verheugen op de eerste schopjes die grote zus mag gaan voelen! want dat begreep ze de vorige keer niet helemaal...

liefs Jenny (14 wk)

Leuke vraag!

Onze oudste 2 zijn al wat ouder (11 en 9) en die vonden het al geweldig dat ze vorig jaar een broertje kregen. Vooral Jon, onze 2e was dan eindelijk ook grote broer, iets wat hij prachtig vond. Jon heeft vanaf het eerste moment ook gezegd dat hij een broertje zou krijgen, wat uiteindelijk ook klopte.

Nu weten ze sinds een paar weken dat ze nog een broertje of zusje krijgen. Hardstikke leuk vinden ze het maar de eerste vragen die opkwamen waren:

Hebben jullie het raampje open of dicht gehad? ( Mijn man vertelde dat altijd dat je met het raampje dicht zonen krijgt en met raampje open dochters!)

Waar moet deze baby dan slapen?

Waar gaat de baby heen als ie de hele dag krijst? ( Niet dat de jongste zoveel
gehuild heeft, maar als ie huilde vonden ze het maar niks)

Uco, onze oudste wil nu wel graag een zusje, omdat we die nog niet hebben.

Ook kunnen ze niet wachten tot de pretecho, vragen iedere week hoe lang dat nog duurt.

De jongens zien het dus helemaal zitten, wat het allemaal wel extra leuk maakt!!

Groetjes,

Suus

Ons zoontje is nu 2 jaar en 8 maanden. Hij snapt op zich wel dat ik een baby in de buik heb, maar het is wel verwarrend voor hem. Hij zegt meteen dat zijn zusje Senne* er dan in zit. Als ik dan zeg dat dat niet kan dan heeft hij wel zoiets van: Oh, ja. Senne is bij de wolkjes, de sterren, de maan en de zon.
Vraag ik dan door en vraag ik wat hij krijgt; een broertje of een zusje dan zegt hij nu steevast een broertje!

Zelf zeggen we als het maar gezond is....

Claudia

Hoi allemaal,

Ik krijg een heel bijzonder gezinnetje! Een paar jaar geleden waren mijn man en ik er klaar voor: we wilden graag kinderen. Wat we het liefst wilden, was biologische kinderen en pleegkinderen, lekker door elkaar. Beiden lieten op zich wachten, ik kreeg drie miskramen en we zijn verhuisd. Sinds begin december hebben we een pleegdochter van 13, en in januari ben ik weer zwanger geworden! Dus al vrij snel konden we vertellen dat ze er een pleegbroertje of - zusje bij kreeg. Ze snapt het natuurlijk hartstikke goed, weet heel goed waar de kindertjes vandaan komen enzo. Ze vroeg wel: moet ik dan naar een andere kamer? Natuurlijk niet. Toen vond ze het alleen nog maar leuk, ze verheugt zich erop om met de baby te spelen straks. Ben wel heel benieuwd of ze niet jaloers wordt strakjes, ze geniet erg van onze onverdeelde aandacht. Maar delen is ook goed, en ze zitten elkaar qua leeftijd natuurlijk helemaal niet in de weg!

Liefs,

Zeeuws Meisje

De jongste weet nog van niets (20maanden)
En de oudste vind het erg leuk hoopt op een tweeling en anders een meisje die dan dezelfde naam als zijn zusje moet krijgen hihi (bijna 4)

Terug
Bovenaan