nog een vraagje

ik wil mijn verhaal toch effe uitgebreider aan jullie vertellen misschien dat jullie me kunnen helpen! ik ben bezig om zwanger te worden al bijna 1 jaar, dus ik ben doorgesuurd naar de gyn voor bepaalde onderzoeken eerste onderzoek inwendige echo en een uitsrijkje weggehaald. en daarna moest ik bloedprikken en zaad inleveren vrijdag ben ik geweest voor uitslagen , en wat heb ik te horen gekregen dat ze chalmydia heb ontdekt in men baarmoederhals maar het zat niet in mijn bloed dus het is te genezen. ik heb pillen gekregen die ik moest slikken met mijn vriend samen 'sochtends stond ik op en ik had heel wat afschieding ik denk dat het door die pillen kwam. hier komen mij vragen effe voor de duidelijkheid !!!!
1- gaat het nu zeker over na deze kuur omdat het nog niet on mijn bloed zit???
2- het is nog net gebeurd zei de gyn kan dit alleen maar voorkomen door gemeenschap met anderen???
3- de zaad was goed alles was goed ook bij mij wat staat mij nu te wachten denken jullie behalve geduld???
wie kan me helpen aub want ik zit er echt mee!!!!
ik vertrouw mijn vreind en men zelf ook daardoor kan het gewoon niet!!!!

kijk even met google ofzo op internet. Er is namelijk best veel info over chlamidia te vinden. Te veel om hier kwijt te kunnen.

Wat ik heb begrepen is het na de kuur inderdaad weg, maar dat kan wel 6 tot 12 maanden duren. Als je zwanger bent kan je ook nog behandeld worden, alleen als je bevalt en je hebt chlamidia dan kan je kind er een oog- of longontsteking aan over houden en zelfs te vroeg geboren worden.

Het is een sexueel overdraagbare aandoening, dus de naam zegt het al. Ik weet niet hoe lang jullie al samen zijn, maar het kan zijn dat 1 van jullie het al een tijd bij zich draagt. Het is dan wel sexueel overdraagbaar, maar dat wil nog niet zeggen dat je het gelijk krijgt als je het met iemand doet die het heeft. Je loopt wel risico, maar het is geen feit dat je het krijgt. Kan nog wel een jaar overheen gaan voordat je besmet bent. Kan dus zijn dat jouw partner het al had voordat jullie een relatie kregen en jij het nu pas hebt 'opgelopen'.

Ik hoop dat jullie een verklaring kunnen vinden voor deze soa en dat je partner niet overspelig is geweest. Ik geloof je gelijk als je daar enigszins (ook al is het maar een klein beetje) aan gaat twijfelen als je zo'n bericht krijgt.

Als je de diagnose van je arts niet vertrouwd kan je natuurlijk altijd nog naar een andere arts voor een second opinion.

Sterkte ermee.

Edith A

Hoi anoniem,

Ik heb even op internet zitten speuren en kwam het volgende tegen:

"nu vertelde mijn gynaecoloog dat je ook chlamydia (geen soa) op kunt lopen
in bijv. afrika, india etc. via eten"

De meeste sites schrijven dat chlamydia enkel door sexueel contact overgedragen kan worden of door de geboorte van moeder op kind. Ook zag ik ergens staan dat chlamydia spontaan kan ontstaan uit de bacteriën die we in onze vagina hebben.
Ik weet niet wat er allemaal waar van is hoor. Dus zekerheid kan ik je niet geven.
Heb je al aan je gyn gevraagd of het ook een andere oorzaak kan hebben?

Groetjes Femmy

He Femmy,

Chlamydia kan je niet krijgen door een bacterie in de vagina, je kan daar wel een candida infectie krijgen, misschien ben je daarmee in de war.

Groetjes, Mickey

P.s. Candida is een schimmelinfectie en die is onschadelijk en je kan wel zwanger worden. Het zou wat zijn als iedere vrouw door die bacterie onvruchtbaar zou worden!!!!!! dus Femmy voordat je wat schrijft hier zorg dat het wel klopt de informatie. Want zo kunnen meer vrouwen in paniek raken.

Groetjes, Mickey

He Femmy,

Oke, wat ze allemaal niet op internet zetten he!!!! Alle informatie is welkom hoor, maar goed laten we hopen dat we anoniem een beetje geholpen hebben want daar gaat het om.

Groetjes, Mickey

Terug
Bovenaan