Nog een x wijze raad nodig

Ik ben bezig met overstappen op kunstvoeding.
Aron kreeg voorheen meestal 7x afgekolfde melk in een flesje. Hij drinkt gemiddeld zo'n 90cc per fles.
Op t pak van de kruidvat staat voor zijn gewicht van 4 kg 5x voeding van 135cc.
Maar hoe stap ik dan over van 7 naar 5 x per dag? Hij zal vast niet opeens keurig om de 4-5 uur komen maar nog steeds om de 3 uur denk ik. En ook zal hij niet ineens een hele fles van 135 op kunnen. Hij had net bijvoorbeeld maar 75 cc op van de kunstvoeding.

Ik weet dat ik t cb ook kan bellen maar ik krijg daar toch altijd zulke lullige antwoorden. Dus eerst benieuwd naar jullie ervaringen.

Hoi..tja cb.......ik had van de week heel veel vragen.....geen enkele is normaal beantwoord...dus ik snap dat je het hier ook kwijt wilt.

Jari drinkt dan nu wel meer aan de borst dus dat is nu een beetje anders.
Maar hij zat op ongeveer 120 cc per fles. Soms wel meer. Hij kan zo ook 135cc op. Maar dat vonden ze erg veel op het cb

Ik geef hem op verzoek. Ik ga hem niet meer wakker maken voor voeding. Hij komt wanneer hij komt. Soms is het iets erder dan 3 uur en soms zit er 4 uur tussen. Vannacht zelfs 6 uur!

Dat doe ik zowel met de borst als met de fles. Ik wissel het een beetje af. De ene x de borst en de andere x der fles (hetzij kv of afgekolfde bv).

Volg je gevoel en kijk wat hij nodig heeft. Iedere baby is anders naar mijn mening en kijken hoe het gaat is de beste graadmeter..de ene x zal hij meer willen dan de andere x. Prima toch? Doen wij zelf ook. Zolang ze maar goed groeien!

Succes!

Die richtlijnen zou ik laten voor wat het is. Caileigh weegt hetzelfde en heb het volgende advies van kinderarts :
4 x150ml = 600 je moet altijd iets meer rekenen, dus zeg 720 ong. Dat verdeel je over de keren dat aron wil drinken op een dag. Is dat 7x, dan 7x 100.

De hoeveelheden op het pak zijn pas als ze echt voedingen laten vallen zelf. Gewoon hoeveelheid maken en zorgen dat je rond de 700 a750 ml op een dag zit :)

Volgens mij klopt het dat kindjes met bv iets meer drinken dan met fv,dit is omdat bv lichter verteerbaar is...dus zou best kunnen als je overstapt op fv dat Aron sneller vol zit dan van afgekolfde moedermelk...

liefs jootje

Volgens onze ha houd het cb best wel hoge maatstaven aan van wat ze moeten drinken. Mijn dame is nu 4230 gram en drinkt nu 6x100 ml. Volgens het cb is dit te weinig, maar ik krijg er niet meer in dus klaar. Vol is vol! Onze oudste dronk ghaar flessen juist super snel leeg en dronk altijd iets teveel, is nu nog een melk/zuivelfan haha. Deze 2e dame drinkt wat ze nodig heeft en is dan klaar. Moest ik even aan wennen, maar is ook prima! Ik zou zeggen laat hem lekker drinken wat hij wil! Hij bouwt het zelf wel op en zolang hij tevreden is, goed groeit, plast en poept is het goed. En het is idd waar dat baby's met fv minder drinken dan baby's met bv. Dit vult waarschijnlijk toch iets meer.

Succes!!
Liefs ciomama

hoi

mara kreeg 9-15 flesjes per dag! de 1e paar maanden, vondt cb normaal,ik niet
dat kwam door de reflux, ze dronk 20-30 of hooguit 60ml

6 flesjes is ook prima hoor, kijk naar wat je kindje wil en volg dat

jonna zal nu 5x120 en nachts 1x90 krijgen, gaat niet allemaal op hoor en ben net vandaag begonnen met schepje voor hongerige kids erbij te doen

ik licht cb we in maar ik bepaal zelf wat ik doe

Dapper van je dat je de knoop hebt doorgehakt.... hopelijk geeft het wat meer rust.
Wat er op het CB en ziekenhuis aangehouden wordt als richtlijn is het gewicht van de baby x 150ml en dat delen door het aantal voedingen dat je wil geven.
Dus als Aron 4,3 kg weegt: 4,3x150=645 ml per dag.
Dit deel je door het aantal voedingen dat je wil geven, dus nu nog 7 dan kom je uit op 92 ml per fles. Je kunt dan kiezen om 90 of 95 erin te doen dat maakt niet uit. Die voedingen eraf die gaan vanzelf als je merkt dat hij een voeding alltij heel slaperig is dan probeer je die te verschuiven. Maar als hij het nodig heeft gewoon geven.
Geef hem de tijd om te wennen aan kunstvoeding. Ga niet van voeding veranderen binnen 14 dagen, die tijd heeft hij echt nodig om over te schakelen!!!
Indien hij wat van de fles laat staan geeft niks, indien hij egwoon groeit is het prima! Meestal is de richtlijn dat hij 1 voeding per dag in totaal mag resten. Kijk gewoon goed naar hem! Misschien heeft hij behoefte aan meer dan geef je hem wat meer maar niet meer als 180 ml/kg/ dag. En zorg voor goede afsgestreken lepeltjes. Te veel poeder per fles is niet goed. Succes en geniet van de flesjes!

Terug
Bovenaan