Nog even een "spannend" weekend

Vanmorgen bij de vk geweest. De standaardcontroles waren gelukkig allemaal goed. Ons meisje is nu wel netjes ingedaald, maar ze lag ook hoog en dat kan ik merken,want het maagzuur is weer terug. De vk heeft ook het ziekenhuis gebeld en maandagmorgen mogen we langs bij de gyn. We moeten er goed op aan sturen dat ze een datum bepaald om in te leiden. Nog even spannend dus....
Mijn moeder was niet zo heel blij met dit nieuws. Aangezien ik de 23ste uitgerekend ben en vaak over tijd loop, had ze voor volgende week nog een vakantie geboekt. Zij zou op onze kinderen passen als ik ingeleid zou moeten worden en baalde erg dat ze nu misschien haar vakantie moest annuleren. Eerst zei ze dat ik het maar moest proberen om het nog een week uit te stellen en anders was ze maar op vakantie en moest ik maar voor een andere oppas zorgen. Ook verweet ze me dat ik weken loop te roepen dat ik het nog niet zat ben en dat ik nu ineens wil dat het kindje gehaald wordt. Zwanger zijn ben ik nog niet zat en ik had nog wel even zwanger willen zijn, zeker omdat dit (verstandelijk) gezien de laatste keer is en ik altijd enorm geniet van het wonder in mijn buik, maar het kindje is nu eenmaal groot en mijn buik is werkelijk vol. Ik kan niet eens normaal naar voren buigen...Daarnaast heb ik niet gevraagd om ingeleid te worden, maar acht de vk het beter, omdat het lichamelijk te zwaar wordt en het dat op den duur psychisch ook te zwaar zou worden. Ik ben daarnaast ook geen type die dagelijks gaat lopen klagen over al mijn ongemakken. Dat houd ik liever voor me.
In ieder geval kreeg ik net ineens een sms van mijn moeder dat ze haar vakantie geannuleerd heeft en er voor me is. Ik waardeer het zeer, maar moet nog wel even de teleurstelling van daarnet verwerken.
Volgens mij is het een heel bericht geworden, sorry!

Spannend hoor! Jammer dat je moeder in eerste instantie zo reageerde. Gelukkig is ze er nu wel op teruggekomen, maar kan me voorstellen dat je de eerste reactie niet zomaar naast je neer kan leggen.

het is zuur dat ze ff zo reageerde en snap goed dat je dat ff moet verwerken. wel fijn dat ze er nu is maar aan de andere kant het was toch sowieso een risico geweest voorje moeder om nu nog op vakantie te gaan...ookal loopp je vaak over het zou zomaar eens eerder kunnen komen natuurlijk...
hopelijk heb je nu wat rust in je hoofd en ben benieuwd wat de gyn maandag zegt!
xx

Oh wat snap ik je teleurstelling meid, mijn schoonouders zijn gewoon 4 weken op vakantie gegaan, terwijl ze wisten dat ik 21-6 een keizersnede zou hebben! Komen pas 14 juli terug, dan is onze kleine alweer 3,5 week...Onbegrijpelijk dat ouders een vakantie belangrijker vinden dan de geboorte van hun kleinkind..

Gelukkig is jouw moeder bijgedraaid maar snap dat je haar opmerkingen niet zomaar bent vergeten..

Meid probeer je te concentreren op de geboorte van jullie kindje, je moeder staat klaar, spreek haar er later nog een keer op aan...

Sterkte!

@Yosha...O, wat erg dat jouw schoonouders jullie kindje nog niet gezien hebben zeg!! Nee, je snapt het idd niet dat ouders hun vakantie boven een kleinkind stellen.
Nu wil ik m'n moeder niet goed praten, maar ze is al jaren alleenstaand, werkt daardoor veel ondanks dat ze reuma heeft waar ze veel last van heeft. Ik snap dan ook best dat ze heel erg toe is aan een vakantie en dat het even een teleurstelling is, maar dat ze het ook geuit heeft dat is wat ik niet begrijp. Gelukkig is ze nu helemaal bijgedraaid en vol zorg voor mij en ons gezin. Ik kan dan ook met een gerust hart naar het ZH, omdat ik weet dat mijn moeder onze kinderen verzorgt zoals mijn man en ik dat doen. Helaas is dat met mijn schoonouders anders :-(
Ik ga me zeker concentreren op de geboorte. Diep in mijn hart hoop ik dat ik morgen mag blijven. Loop al weken met een menstruatiepijn, maar er gebeurt niets! Vandaag is het iets heviger, maar het blijft in mijn onderbuik hangen. Ik ben al 3x ingeleid, dus herken dit ook niet van vorige zwangerschappen. Duimen maar dat we van de week ons meisje in onze armen mogen hebben.

Terug
Bovenaan