nog even een weleda-vraagje

Een vraag voor de Weleda-gebruiksters:
hoevaak smeren jullie je kindjes hiermee in? Ik heb gisteren de bodylotion van Weleda gehaald, zie topic over het droge huidje.
Is 1x per dag genoeg, of smeren jullie vaker? Ik heb Floor gisteravond en vanmorgen ingesmeerd. Kan dus nog niet zeggen of het helpt, even een weekje volhouden denk ik zo.
groetjes van Ruth

Hallo

Loek is te laat geboren, waardoor hij in het begin een hele droge huid had en vervelde. De plekken die droog waren en vervelde smeerde ik steeds in bij het luier verschonen als het er droog uit zag. meerdere keren per dag met de iedere dag olie dus. Zijn hoofdje met de berg een tijdje geleden idem. Verder heb ik het een hele tijd na elk badje gedaan of een scheutje olie in het badje, dan zit ook overal een laagje en hoef je niet meer te smeren. Handig als je weinig tijd hebt.
Ik zou gewoon kijken of de huid droog is. Zolang het er droog uit ziet en er in trekt heeft de huid het nodig, lijkt me.

Groeten
Rosanne

Ik smeer 1 keer per dag. Onze dochter heeft geen superdroge huid.
Ik ben soms bang de huid te "wennen" aan hydratatie, zodat de huis zichzelf niet meer hydrateert. Zou dat kunnen? Daarom smeer ik vrij beperkt.
Gr Irene

Hoi Ruth,
Teun is ook te laat geboren en vervelde dus ook heel erg. Toen heb ik meerdere keren per dag babyolie voor iedere dag gebruikt. Nu gebruik ik de olie nog als hij in bad is geweest, hij vindt dat getut heerlijk (en ik ook).
Groetjes,
Nicole

Terug
Bovenaan