Nog even geduld of hormoonhuishouding?

A

Anoniem

Guest
<p>Goedemorgen lieve Forum lezeressen.</p><p>Ik heb een vraag, ik zal de situatie even uitlichten. Ik heb normaalgesproken een cyclus van rond de 28 dagen, ik heb een vrije lange menstruatie, volgens het uitstrijkje en de inwendige echo is alles op orde. Ongeveer 3 dagen voor dat de menstruatie begint, wordt het al aangekondigd, onrustige huid, bruine afscheiding. Dit is al sinds december zo. Afgelopen vrijdag had ik ongesteld moeten worden, maar er is nog geen enkel teken. Ik heb vanmorgen een Kruidvat cassette test gedaan, maar deze is negatief. Zou het dan de hormoonhuishouding zijn? Het maakt je onzeker en je hoopt dat je lichaam alles goed op rit heeft en houdt. Heeft iemand hier ervaring mee? <br /><br /></p><p>liefss </p>

Hoi!
Vervelend hè hoe onzeker je van je eigen lichaam kunt worden. Ik heb al lange tijd een hele stabiele cyclus. Op de dag weet ik wanneer mijn menstruatie begint en het begint ook altijd gelijk als ik mijn bed uit kom..
Behalve deze maand.. ik wist het echt bijna zeker, ik moest wel zwanger zijn, ondanks dat testen negatief bleven. Het voelde ook echt zo met wat klachten. Maar helaas, 5 dagen over tijd en toch echt ongesteld geworden. Waarschijnlijk een persisterend follikel. Betekent niks, gewoon even een maand anders. Maar wat een spanning heb ik er ook om gehad, is mijn lichaam niet meer in orde? Werkt m'n cyclus nog wel?
Dus ik ken je gevoel! Hopelijk heb jij ook snel duidelijkheid!

Hallo @Maarietje,

Wat een lief berichtje. Het is inderdaad vervelend die onzekerheid, juist omdat het zo afwijkend is. Ik ging naar de HA omdat ik lang, en vaak na 15 dagen weer menstureede. Dit is het tegenovergestelde.
Ik wacht nog even tot donderdag en dan doe ik nog eens een testje dan ben ik 7 dagen overtijd. De vorige test was zondag. 2 maanden terug had ik ook een cyclus van 32 dagen, voor de zekerheid nog een check, maar ik verwacht geen positieve test. Ik weet ook niet goed wanneer je dan naar de HA gaat. Ik ben daar augustus en begin september geweest voor een uitstrijkje en de uitslag van de echo. Hij zal wel denken, eerste te veel en te vaak de mensturatie en nog 2 maanden later omdat de menstruatie uit blijft... 
Ik wil het ergens zo graag loslaten en lekker makkelijk zijn in de zin van, ik zie het wel, maar ik ben er veel mee bezig. Wel een druk op mijn onderbuik (als van menstruatie kramp)

Hoii
Ik ben sinds april gestopt met de pil in het begin een regelmatige cyclus van 28 dagen en nu de laatste maanden is het steeds wisselend begon met 2 dagen later toen 4 laatste x 9 en nu al weer 9 dagen later..afgelopen maandag een test gedaan maar was negatief als ik het volgende week nog niet ongesteld ben doe ik weer een test. Maar idd wat kan het je onzeker maken wil gewoon weten waar ik aan toe ben haha??

Hi meiden,
Ik heb voor de zekerheid nog een test gedaan, je leest soms dat het HCG hormoon niet voldoende heeft kunnen zijn, maar zoals verwacht negatief, (stiekem dan toch een kleine teleurstelling, er gaat toch even door je hoofd ooo het zal toch niet). Ik ben nu 7 dagen overtijd na 10 maanden een regelmatige cyclus. Wanneer ga je naar de HA. Ik lees echt hele nare dingen wanneer je erop gaat googlen. 

Succes meiden, we gaan er maar vanuit dat het los loopt. 

Hier net helaas ongesteld geworden volgende maand nieuwe kans 

Terug
Bovenaan