Nog even iets anders, misselijkheid is veel dragelijker en overdag bijna weg, daar weer zorgen over

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Nog even een ander onderwerp, ik ben nu 9 weken zwanger en vanaf de 6de week echt super misselijk geweest met overgeven etc. Kon (kan) zelfs de AH niet meer in. Als ik een boodschappenlijstje moest schrijven ging ik al kokhalsen. De laatste week is het echter veel minder geworden en ben ik alleen 's morgens vroeg nog een klein beetje weeig en 's avonds misselijk. Verder nog steeds ontzettend moe. Lig tussen 8 en 9 's avonds al in bed. Nou is het natuurlijk super dat mijn dagen veel dragelijker zijn geworden, maar ben ik ook weer een beetje bezorgd omdat de misselijkheid veel minder is geworden.

Zelf denk ik dat het wel te maken heeft met de mate van vermoeidheid. Toen ik net zwanger was had ik het ontzettend druk op het werk en in de weekenden ook een enorm programma. Ik zat er helemaal doorheen. Ik denk dat de zwangerschap er daardoor extra ingehakt heeft en ik veel misselijker er door was. Nu doe ik al 3 weken heel rustig aan en ga veel naar bed (als ik vrij ben ook overdag) waardoor ik me nu dus wel veel beter voel. En misschien is mijn lichaam ook ondertussen al een beetje gewend aan de hormonen. Ik voel zeker nog wel dat ik nog wel zwanger ben (moe etc.).

Maar, herkent iemand dit? Of is iedereen nog steeds even misselijk?

Groetjes van een opgekapte maar toch ook bezorgde

Anna V.

Hoi Anna,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben zelf ook ontzettend misselijk geweest. Het is bij mij nu zelfs nog niet over. Ik ben nu 28 weken en 4 dagen zwanger.

Maar ik kan ook duidelijk verschil merken als ik druk of rustig ben. Als ik druk ben, komt de misselijkheid gelijk weer terug. Ik kan ook nu nog beter niet een aantal dagen achter elkaar afspraken of iets dergelijks plannen, dat is dan al weer teveel.

Dus, hou jezelf goed in de gaten, doe het lekker rustig aan, het helpt wel. Ik hoop voor je dat de misselijkheid niet weer erger wordt! En mocht het erger worden, en kun je bijna geen eten en drinken meer binnenhouden, loop er dan niet te lang mee door, maar trek aan de bel. Anders loop je het risico dat je uitdroogt, en dan moet je naar het ziekenhuis voor een infuus (heb ik twee keer gehad... is niet echt heel erg leuk).

Succes!

Groetjes Lilian

Hoi,

Vervelend zeg als je zo vreselijk misselijk bent! Ik was zelf niet zo heel erg misselijk, maar inderdaad merkte ik wel, en zelfs nog steeds wel een beetje (nu 17wkn6dg), dat ik als ik gestressed  was of gehaast, ik inderdaad veel misselijker werd.

Ik zorg dus bij het opstaan en tussendoor voor meer tijd dan anders. dat ik nog even op de bank kan liggen een paar minuutjes ofzo, dat helpt vaak al.

sterkte ermee!

Terug
Bovenaan