Nog even mijn bevallingsverhaal

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,
10 december ben ik bevallen van ons zoontje Yannick. Ik zou nog even mijn bevallingsverhaal doen. Dus bij deze.
's Morgens om half 7 werd ik wakker dat ik steken in de buik had. In eerste instantie hadden wij zoiets van 'tis vast weer vals alarm'. Maar 10 minuten later kreeg ik weer een steek. En dit ging een poosje zo aan. Tot dat ik om 9.15 uur al om de 3 minuten weeen kreeg. Toen hebben we toch de vk maar gebeld. Deze kwamen om 10.15 uur en toen had ik 3 cm. Om 14.00 uur kwam de vk weer terug en toen had ik 5 cm. Ze hebben toen ook mijn vliezen gebroken, maar ik had niet zo veel vruchtwater achteraf. Om half 6 kwam ze weer terug en toen had ik nog maar 6 cm. Het schoot voor mijn gevoel niet echt op. Toen ben ik lekker onder de douche gegaan en na 3 kwartier hier gezeten te hebben, wou iker graag onder weg, want ik kreeg het toch wel koud. Halverwege naar de slaapkamer, moest ik heel nodig naar de wc. Een emmer erbij, want ik dacht dat ik moest overgeven. Echter ik kreeg dus op de wc persdrang. Mijn man heeft toen de vk gebeld en die kwam gelijk. Ze hebben mij van de wc afgehaald en toen langzaamaan weer naar de slaapkamer. Toen had ik ineens 10 cm ontsluiting. Ik had dus in 1,5 uur 4 cm weggedoucht. En toen mocht ik ineens gaan persen. Ik begon om 19.50 uur met persen en om 20.07 uur was Yannick geboren. En om 20.20 uur was de placenta geboren. Ik was wel een beetje uitgescheurd, maar dit was heel oppervlakkig. Een paar hechtingen gezet en om 21.00 uur was alles achter de rug.
Dus ik heb best snel mijn kind op de wereld gezet en dat voor een eerste. De vk was ook erg onder de indruk.
Mijn mannetje doet het erg goed en groeit lekker na een paar moeilijke dagen. Helaas wou hij niet aan de borst drinken, dus heb ik het gekolft. Op dit moment zit ik nog op 2 keer per dag kolven en dan geven we hem dit via de fles. Dit gaat gelukkig veel beter.
Bij zijn geboorte was Yannick 3210 gr en 50 cm. Zijn Apgarscores waren een 9 en een 10. Dus geslaagd met vlag en wimpel.

Groetjes Andrea

He Andrea,

Leuk om je bevallingsverhaal te lezen. En fijn dat het allemaal zo voorspoedig is gegaan.  Is inderdaad best snel  voor een 1e kindje.
Ben blij dat met jou en de kleine alles goed gaat.

Groetjes Sabine

Leuk om de verhalen te lezen hoe het bij nderen is gegaan. En vaak gaan idd die laatste centimeters ontsluiting sneller dan de eerste. Bij mij ging ik in een kwartier van 5 naar 10 centimeter. En toen stond ik ook onder de douche!
Ben blij dat alles goed gaat met jullie. Geniet er maar van!!

Liefs Hilma

Hartelijk gefeliciteerd met de geboorte van jullie 1e kindje!

Ik vond je verhaal ook leuk om te lezen, vooral omdat ik nog moet bevallen en dit nu eens een leuk verhaal is!

Ik ben blij dat het allemaal zo voorspoedig is gegaan. En met de borstvoeding gewoon volhouden, bij mijn zus was het eerst ook een drama en nu gaat het vanzelf!

Succes en geniet lekker van die kleine!!

Liefs Patricia

39wkn en 5 dgn

Terug
Bovenaan