nog even niet werken

Hoi allemaal,

He lekker even tijd om flink bij te "praten" aangezien manlief thuis is en aan de kook en kleine man nog ligt te knorren.

Afgelopen maandag ben ik weer eens bij de huisarts geweest. Ik zie die lieve man erg vaak sinds ik bevallen ben. Ik heb al weken last van mijn buik, maar dat heb ik en met mij artsen en anderen steeds op de ijzertabletten gegooid die ik 9 weken lang heb geslikt omdat mijn hb zo laag was na de bevalling.

Inmiddels slik ik die stomme tabletten al 2 weken niet meer, maar heb ik wel nog steeds last van mijn buik. Kan soms niet normaal zitten en moet dan flink duwen om het niet te voelen. En 's avonds wordt hij dik, alsof ik weer zwanger ben. Kan ook niet echt omschrijven wat ik voel, alleen maar dat er daar iets niet goed zit. Dus de huisarts maandag eens goed gekeken en die denkt dat het misschien mijn galblaas of lever is. Dus volgende week mag ik voor een buikecho naar het ziekenhuis.
Nu zou ik volgende week beginnen met werken, maar dat gaan we dus maar niet doen. Ik heb op het werk vandaag afgesproken dat ik eens begin met de vergaderingen bij te wonen. Dat is er 1 per week en dan kom ik iets eerder dan kan ik vast wat "werksfeer"proeven en misschien wat dingetjes doen.

Er vanuit gaande dat er niets ernstigs met mijn buik aan de hand is vind ik dit eigenlijk wel een lekkere manier van beginnen. Gewoon 2 uurtjes per werkdag en dat dan langzaam opbouwen.

Hoop wel dat het allemaal meevalt daarbinnen in mij, stiekem toch wel een beetje spannend :-(
 
Hè bah, dat klinkt niet fijn.
Ik hoop maar dat er niets geks uit die echo komt. Is er trouwens de nacontroles door de verloskundige/gynaecoloog niets over gezegd?
Wel fijn dat je werkgever zo flexibel is.

Ik duim voor een goede uitslag van de echo. En natuurlijk is dat spannend!

Veel liefs,
Marieke
 
Natuurlijk is het spannend en dat hoeft helemaal niet stiekem hoor... Een lijf moet gewoon doen wat een lijf hoort te doen en verder niets geks of anders dan anders. Gelukkig zijn veel kwaaltjes te verklaren en onschuldig en we gaan heel hard duimen dat dat ook de uitkomst gaat zijn van het onderzoek.

Geluk bij een ongelukje dat je nu langzaam mag integreren. Langzaam weer even proeven van het werkende leven. Heerlijk dat dat mag :)

Laat je ons weten wat de uitslag is?

Liefs liefs liefs,
Arwen
 
De nacontrole is door de gynaecoloog, nou ja co-assistent, gedaan. Heb dat daar aangegeven, maar dat waren mijn darmen zeiden ze. Hoefde ik niets mee te doen, kon best door de ijZertabletten komen. Vond ik ook wel logisch klinken dus ik heb er verder niets mee gedaan.

Ik ben erg blij met mijn werkgevers. Maar ze hebben er daar ook niets aan als ik een dag voor de klas sta en me dan ziek meldt. Er staat nu een kanjer van een vervanger en die mag nu langer blijven. Iedereen blij :)

Ik houd jullie op de hoogte.
Liefs banka
 
Klinkt erg herkenbaar... Bloed jij ook weer/nog? Ik weet ondertussen niet meer of ik nu al voor de 2e keer ongesteld ben (telken 1-1,5 week geen bloedverlies tussendoor gehad) of dat het toch niet helemaal ok is. Deze keer ook met buikpijn en inderdaad in de avond een opgezette buik zoals ik herken van de eerste maanden van mijn zwangerschap (alleen had ik toen geen pijn of bloedverlies...). Mijn nacontrole bij de gyn vond ik maf want die heeft niets bekeken. Bij de vroedvrouw wel goed, inwendig onderzoek was gelukkig helemaal ok, maar als dit aanhoudt bel ik toch even ook voor een echo.
Ik hoop dat er niets is en dat je lichaam gewoon nog aan het wennen is aan niet meer zwanger zijn.

Liefs en veel sterkte!
Marieke
 
Grrrr fijne werkgever, shit arbo!!!!

Net het verslag gelezen. Klopt geen barst van en ik schijn ineens 5 dagen twee uur te moeten werken. Mijn directe leidinggevende is gelijk navraag voor me gaan doen. Ook wat dit betekent voor mijn verlof.
O ba ik ben zo slecht in het regelen van dit soort dingen he. Krijg al de neiging om gewoon te gaan werken. Dan maar met een rare buik. Gelukkig is mijn leidinggevende een stuk nuchterder.

 
Terug
Bovenaan