Nog even volhouden?

Hoi

Ik zoek even wat raad.
Mijn zoontje heeft een tijd lang door geslapen van 22 uur tot 6 uur. Toen een periode gehad waarin hij snachts 1 keertje kwam. Nu heb ik sinds 3 nachten zijn tutje geprobeerd. En ja hoor meneer slaapt dan weer een paar uur verder. Dus volgens mij wordt hij niet wakker van de honger. De eerste nacht werd hij rond 3 uur wakker tutje en hij sliep verder tot 6 uur. De tweede nacht was het 24.30 uur, 3 uur en 5.30  dat hij wakker werd. Afgelopen nacht weer 3 keer eruit geweest. Hoe langer ik wacht hoe harder hij dan gaat huilen. Dan vind ik 1 keer voeden minder vermoeiend. Nog even volhouden? Hij valt immers snel weer in slaap. Of is hij straks gewent dat ik telkens zijn speentje kom geven? Of mischien dan nog een voeding geven. ( sprongetje?)
Hij is vandaag 14 weken en weegt 5700 g. Op de dag krijgt hij 5/6 voedingen.

groetjes.

Had ik al een heel verhaal geschreven....doet het forum weer raar en weg verhaal!!!

Maar wat ik dus geschreven had:
Ik heb precies hetzelfde met mijn dochtertje gehad. Zij sliep met 10 weken door, en met 12 weken kwam ze plotseling weer. Wij eruit voor haar speentje, dat bleef de eerste dagen bij één keer, maar daarna moesten we er wel 3 keer uit. Dat werd ons te gek. het was dus een gewoonte geworden...
We hebben haar toen een paar nachten laten huilen (nou ja, de 1e nacht een half uur, toen was ze stil, de 2e nachte was ze na 20 minuten stil en de derde nacht was ze na 5 minuten al stil) en daarna was het over. Het klinkt heel wreed, maar we zijn ook niet wezen kijken.
We gaven haar vanaf dat moment ook voor het slapen gaan ' s avonds geen speen meer en ook overdag bij het slapen gaan niet. Voor de avond was dat direct al geen probleem meer, want ze had haar duimpje gevonden. Overdag kostte het nog wel wat onrustige uren met slapen gaan, maar ook daar gebruikt ze nu haar duimpje voor.
De speen gebruiken we nu alleen maar een enkele keer als ze overdag wat huilerig is en we bijvoorbeel een voeding willen rekken. maar eigenlijk komt dat weinig voor.
Het leuke is, dat ze zodra ze ter wereld kwam, al aan het oefenen was op haar duimpje, maar dat lukte pas echt goed na lang volhouden met 10 weken dus!
Nou heel veel succes!

Dat laten huilen is trouwens ook zo'n  discussie. Bij onze zoon hebben wij het op bepaalde momenten ook toegepast (dat ging niet om een speen). En het werkte bij hem ook, al gingen we daar dan wel om de 10 min kijken in het begin, want hij huilde echt gewoon door een uur lang, maar later hebben we hem ook gewoon een half uur laten huilen en was het ook over.

Terug
Bovenaan