Nog even voorstellen

Dag dames, de laatste tijd lees ik regelmatig mee op het forum en reageer zo af en toe. Daarom stel ik me ook nog maar even voor. Ik ben 33, zwanger van de derde (heb een meisje van 3 en een jongen van 1) en uitgerekend op 12 augustus. Ik woon sinds kort in het buitenland en vind het daarom extra leuk om zo toch een beetje contact met Nederlandse zwangeren te hebben. Ook al woon ik "maar" in Duitsland en dus niet heel ver weg, veel dingen zijn hier heel anders. Ik wens jullie allemaal een voorspoedig 3e trimester!
 
Ja idd, ik dacht ff , huh, dit heb ik toch niet geschreven, wij hebben namelijk ook een meisje van 3, jongen van 1 en op 19 aug uitgeteld van de 3e. WAUW. Ik herken inderdaad ook dat hier best veel anders is.Ben ook heel nieuwsgierig waar in duitsland jij woont!!! Gaat t goed met je zwangerschap? Wens je een goed verder verloop, we 'spreken' elkaar vast nog wel. doegie
 
Dat is zeker toevallig! Ik woon sinds een paar maanden in Düsseldorf ivm het werk van mijn man. Het is een mooie stad en niet zover van Nederland (al hebben we alle familie en vrienden wel in de Randstad). Zwangerschap gaat goed (eigenlijk beter dan de 1e 2, ondanks alle verhuisstress...). Ik ga hier naar een arts en verloskundige en hoop thuis te gaan bevallen. Waar woon jij precies? En hoe gaat het met jouw zwangerschap? Ben erg benieuwd of jij kraamzorg (of iets wat daar op lijkt) hebt weten te regelen.
 
Heihei, ik woon bij Stuttgart in de buurt.Heeel erg mooi hier;) Mijn man studeerde hier toen we elkaar leerden kennen, en mede omdat hij vanuit Oekraine al eens 'groot' was verhuisd hebben we besloten om hier te blijven.Ik heb al mijn kinderen hier gekregen weet dus niet beter, al was ik in NL kraamverzorgende... Mijn hebamme komt thuis om de onderzoekjes te doen en voor bloedafnamen en echo ga ik naar mijn Frauenärztin.Ik ga wel in t ZH bevallen, er is in Stuttgart één waar ze een hebammenkreissaal hebben, wat betekend dat als alles in orde is, er geen arts komt kijken,lekker ontspannen dus.Tot nu toe heb ik weer een super goeie zwangerschap, alleen beetje zwaarder af en toe omdat er al 2 rondhuppelen ;) Kraamzorg krijg ik niet, maar dit keer komt mijn schoonmama vanuit oekraine, plm 9 dagen voor de uitgerekende datum.Daar kijk ik wel naar uit hoor.Zij blijft tot een paar dagen na de bevalling en mijn man heeft vakantie dan dus ben goed verzorgd, gelukkig.
Nou, ik hoor wel weer van je
 
Boedafnamen en echo's doe ik ook bij mijn Frauenärtzin en eigenlijk deed zij tot nu toe steeds ook de verdere controles. Eigenlijk niet echt handig want ik ben nu 2 keer bij de Hebamme geweest en die wilde dan geen controles meer doen omdat de arts die al gedaan had. Met 32 weken ga ik dan nu alleen naar de arts voor een echo en doe ik de controles bij de Hebamme. Het is handiger dat zij mij (en ik haar) beter leert kennen aangezien zij de bevalling doet. Ik moet zeggen dat ik ook wel een beetje klaar ben met ale onderzoeken van de arts. Heb in Nederland 2 keer bij de verloskundige gelopen en dat vond ik prima. Nu heb ik bijvoorbeeld al 2 keer een inwendige echo gehad om mijn baarmoedermond te bekijken, een ctg en een uitgebreid suikeronderzoek terwijl dit in Nl nooit gebeurd zou zijn.
Ik wil trouwens graag thuis bevallen omdat het bij nr2 zo snel ging (binnen 2 uur) dat de verloskundige nog maar net en zonder spullen was. Onze zoon is op de overloop geboren.. Thuis geeft dus wat meer rust. Is ook handiger met de kindjes. Voor zover ik begrepen heb, komt de Hebamme in de periode na de bevalling regelmatig thuis langs en we hopen huishoudelijke hulp te krijgen. Maar of dat ook lukt, weten we nog niet. Leuk om met een "ervaren" Nederlandse die ook in Duitsland woont te kunnen kletsen!
 
Hoihoi, in principe is het hier in BW zo dat als de moeder(ook als ze huismama is) door de arts wordt ziek geschreven, de vader dan betaald verlof kan krijgen.En mocht hij niet kunnen, dan heb je volgens mij wel recht op HH hulp hoor.wel ff goed met je FA overleggen.Als je die achter je hebt, ben je al een heel eind...Succes!! Enneh, die inwendige echo ken ik ja, krijg je bijna altijd als je bij de FA bent...Dit keer krijg ik niet zoveel CTG's, dat vind ik toch zo'n onzin...Met de doptone t hartje ff luisteren is voldoende tot er weeen zijn... Ik weet dat in midden en noord Duitsland wel meer thuis bevallen dan hier in de buurt
Nou, mijn jochie is wakker, tot de volgende !!
 
Ik zie nu ineens dat je nog gereageerd had... Ik heb inmiddels een verklaring van mij FA! Hiermee zouden we 28 dagen HH moeten kunnen krijgen. Dat vind ik dan wel weer superveel, maar ben er natuurlijk erg blij mee! Het zou super zijn als we vanaf vlak voor de uitgerekende datum doordeweeks een aantal uur hulp hebben. Nu is alleen de grote vraag hoe we dat dan weer gaan regelen. Weet jij toevallig of je daar net als in Nl voor de kraamzorg organisaties voor hebt? Mijn man zou er vandaag ook eens naar vragen bij collega's.
 
Terug
Bovenaan