Nog even voorstellen :)

Hallo Allemaal,

Ik ben 18-12-2011 bevallen van een dochter: Esmée .

Mijn bevalling: thuis.
Ik had de hele ochtend (5.30-11-15uur) wat krampen, net als je ongesteld bent en ze waren om de 5/6 minuten.
Tegen 11.15 uur verloor ik een beetje vruchtwater en heb toen de vk voor de 2e keer gebeld. Ze zei: nu kun je nog lachen aan de telefoon, maar dat wordt straks wel anders. En ja hoor... ik kwam erachter wat weeën zijn.
De vk was er om 12.30 uur voor controle, ik had 3 cm ontsluiting. Ze heeft de kraamzorg gebeld en die was er tegen 13.30 uur. Ik zat toen al lekker, op advies van vk, onder de warme douche, nou ja lekker... Na een dik uur eronder weg. Mijn man moest toen de ketel nog bijvullen, omdat de slaapkamers niet warm werden :)
De weeën kwamen steeds sneller en feller. Op een gegeven moment zei ik tegen de partus/kraamhulp dat ik het gevoel had dat ik moest persen en ze heeft het nog even aangekeken en toen de vk gebeld. Die was er om ong. 14.30 uur weer en bij controle had ik 8cm ontsluiting. Ze zeiden goed zo en ik dacht: goed zo... ik moet nog 2.
Mijn hele lichaam wilde mee persen, maar dit mocht nog niet, ik moest ze nog goed wegpuffen, dit lukte me gelukkig nog wel al vond ik het al geruime tijd echt niet meer leuk. Een beetje smokkelen mocht, maat niet persen.
Om 15 uur weer controleren en mocht ik een oefenpers doen. De vk zei: je hebt 10cm ontsluiting en we gaan ervoor.
Het hoofdje was gelijk al te zien en na ong. 5 persweeën en een half uur later werd Esmée geboren.
door goed te luisteren naar mijn vk en goed te zuchten had ik een klein haarscheurtje en verder niets, waar ik natuurlijk erg blij mee was.

Esmée Julianne, 48 cm, 3360 gram.

Groetjes Jantina (Enschede).

Hey Jantina,

Welkom bij de club! Gezellig!
En van harte gefeliciteerd met Esmée! Zo te lezen een super goede bevalling, wat ontzettend fijn!!

Groetjes Brigitte

Hoi Jantine,

Gefeliciteerd nog met de geboorte van je dochterje Esmee! Leuk, dat er nog meer dames zijn die zich 'later' aanmelden (ik ook namelijk!). Je bevalling klinkt als een hele fijne bevalling, super!

Liefs J

Gefeliciteerd nog met de geboorte van jullie dochter!
Fijn dat de bevalling zo goed ging, gaat alles nu ook goed?

Hoi,

Bedankt voor de leuke reacties.

Alles gaat goed met moeder en dochter. Moet af en toe nog wel mijn draai vinden wat betreft het moederschap en beetje bij beetje toch wat meer gaan doen qua bewegen.

Esmée is een alerte en sterke dame en heeft nu al een eigen willetje en dat is het liefst niet op bed slapen, maar bij mama. Ze is ook veel wakker overdag en de laatste paar nachten ook wat meer in de nacht, maar ik hoop dat ze haar draai snel weer vind en lekker slaapt 's nachts.

Hoe gaat het met jullie en de kleintjes dan?

Gr. Jantina.

Terug
Bovenaan