Nog even wachten???? of....

Hallo meiden

Wij zijn 2 jaar bezig geweest voor ons eerste kindje, ik werd niet ongesteld maar ook niet zwanger.. Clomid geslikt maar ook dat werd geen suc6
we hebben toen besloten om te stoppen, ik ging weer aan de pil en hadden het voorlopig een plekje gegeven dat het nog geen tijd was ervoor schijnbaar.
Nu isdat ongeveer een jaar geleden en ben al weer een paar maanden aan de pil en daardoor wel regelmatig ongesteld.

Zou het nog te vroeg zijn om weer te stoppen en het weer te proberen?
Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen op moment :(

Hoi Patries,

Ik denk dat de beslissing om er weer voor te gaan helemaal bij jullie ligt en niet bij de artsen. Als je nu al een paar maanden aan de pil bent en jullie willen toch weer verder voor een kindje, dan moet je dat bespreken met je gyn, lijkt me. Tenzij er echt een medische reden is voor de pil.

Ongesteld worden met de pil is iets anders als "echt" ongesteld worden. Het zou kunnen dat je nu stopt met de pil en dat je lichaam het dan zelf weer overneemt, maar het zou ook kunnen dat je weer niet ongesteld wordt en dat je dus een medisch duwtje nodig hebt. Ik zou het dus 's bespreken met de arts waar je onder behandeling was/bent. Misschien is Clomid niet het  middel voor jou. Er zijn nog veel meer middelen die een cyclus op gang kunnen brengen.  

Succes!

Esk

Bedankt voor je reactie,

We zijn toen beide onderzocht en er zou geen reden zijn waarom we geen kinderen zouden kunnen krijgen
hij begon ook over dat ik te zwaar zou izjn :S
maar als ik mensen om me heen zien, die zijn ook te zwaar maar hebben ook geen problemen met zwanger worden..

Hoi Patries,

Bij ons is er ook geen reden gevonden waarom ik niet zwanger zou kunnen worden. Mijn man is prima in orde en ik heb een keurige cyclus met bijbehorende eisprong. Maar hier ben ik dan, 24 rondes later en nog geen kind. Er is niet altijd precies aan te geven waarom iets wel of niet gebeurt.

Ik zou zeggen, probeer er nog 's met je arts over te praten of zoek een andere als je je niet prettig voelt bij de huidige. Je schreef dat hij het over je gewicht heeft gehad. Ik weet ook niet precies hoe dat zit, maar ik weet dat er vrouwen zijn die overgewicht hebben en dan niet meer menstrueren. Dat komt dan terug als ze afvallen. Ik heb geen idee of dit echt zo is en al helemaal niet of dit in jouw geval zo is. Ik ben geen dokter en kan (en wil) daar niet over oordelen.

Ik kan je wel vertellen dat wij ook niet echt blij waren met onze arts en wij zijn van ziekenhuis gewisseld. Nu zit ik echt op een betere plek waar naar ons geluisterd wordt. Misschien dat dit voor jullie ook de oplosssing is.

Succes!

Esk

Terug
Bovenaan