Nog even...

A

Anoniem

Guest
Als ik goed heb gerekend nog 3 of vier dagen en dan is het ei-tijd. Poeh wat duurt wachten soms lang. Ik heb zo'n zin om zwanger te worden, overal om mij heen zie ik babies en wat zijn ze schattig.
En dan vind ik de baby-periode niet eens écht heel leuk. Bij Jasmijn heb ik hele moeilijke eerste maanden gehad, ik vond het zo moeilijk om 24 uur per dag voor een mensje te zorgen. Ik was mezelf echt even kwijt.
Gelukkig heb ik mezelf ook weer gevonden. Die nare maanden doen er niet meer toe, ik wil gewoon weer zo'n schattig klein mensje.
Ik heb horen zeggen dat de overgang van 1 naar 2 veel minder groot is ;-)

Liefs Marjolein

Voor mij was dat toch ff anders.
Iedereen is anders en het ligt ook natuurlijk aan de baby die je krijgt (makkelijke baby of niet) en aan hoeveel tijd er tusssen zit,etc maar ik vond de overgang van de 1 naar twee juist tot nu toe het heftigst. Ben nu zwanger van de vierde.
De eerste was ook heftig en alles was nieuw maar je hebt nog alle tijd om er aan te wennen en om ook even te slapen als de kleine op bed ligt etc. Bij de derde heb ik die overgang veel minder heftig ervaren als de overgang van 1 naar 2. De derde "doe je er gewoon ff bij"
Maar toen de tweede kwam stond ff heel mijn wereld op z'n kop. Deze overgang was echt heel groot en heftig vond ik. Nu moet ik er wel bijzeggen dat die tweede ook niet de makkelijkste baby was. (ziek, spugen etc)
En ik hoor idd ook verhalen over een hele makkelijke overgang van 1 naar 2. Ik wil je dan ook helemaal niety bang maken met mijn verhaal ofzo. Hoop alleen teleurstelling of te hoge verwachtingen te voorkomen door ook een ander verhaal te geven, zo kan het ook lopen nl.
Maar goed, uiteindelijk vind je altijd wel je manier en je ritme. Ik wens je veel succes en hoop dat je snel zwanger bent.
groetjes hanneke

Ik vond van 1 naar 2 ook heftiger omdat je dan wat minder mobiel bent en minder makkelijk iets kan. Met eentje onderneem je nog vanalles maar met 2 doe je dat minder snel!
Maar je wereld staat veel minder op z;n kop! Je bent niet zo onzeker als bij de eerste en het gaat allemaal veel makkelijker!!!
Dus hopelijk krijg je een rustig kindje!!!
Maar eerst aan de klus natuurlijk! Succes de komende dagen!!!! Om de dag he!!!

Ha,

Ik moest na de 1e ook wel mijn hele dagritme aanpassen aan zijn tempo. Heb er wel van genoten, maar moest er zeker aan wennen. Onze 2e was veel rustiger en daardoor verliep dat makkelijker ook was onze oudste die toen nog maar 20 mnd was graag erg zelfstandig met aankleden etc, had ik weinig werk aan.
Nu zwanger van de 3e, ben benieuwd hoe dat gaat, komt straks naar mijn gevoel handen en ogen tekort, kan geen 3 kinderen tegelijk vasthouden
Dit terwijl onze oudste van 4 behoorlijk zelfstandig is en de jongste van 2,5 ook steeds meer zelfstandig wordt.
De drukte zal bij mij wel meevallen, maar ben wel benieuwd.
Hoe het bij jou zal zijn, ws ga je echt genieten, juist omdat je bij de 1e al zo heb moeten wennen en krijg je het nu 'makkelijk'

succes verder en wie weet is het snel zover

Hoi Marjolein,

Ik herken je verhaal helemaal! Ik heb een zware zwangerschap gehad (bekkenklachten die nu nog niet 100% over zijn) en alles behalve een leuke kraamtijd. Ook al had ik n makkelijk kindje, ik vond het enorm wennen en moest mezelf weer leren te vinden, ben nogal perfectionistisch nl... Mijn kindje is nu ruim 2 en nu heb ik zoveel zin om zwanger te zijn! Ben ECHT toe aan nummer 2! ik verwacht maandag mijn ei dus we lopen n beetje gelijk op. Zit in ronde 7 dus het mag nu onderhand wel...

groetjes Charlotte

Bedankt meiden voor jullie verhalen.

@Bowi, om de dag???? Why????

@Charlotte, mijn zwangerschap, bevalling, was allemaal een eitje (sorry) Geen vervelende kwalen, de bevalling duurde bij elkaar 3 uurtjes. Bij mij was het gewoon psychisch.
Wel leuk dat we ongeveer gelijk lopen, ben benieuwd deze maand.
Succes allemaal *****************

@ Mamamijn: Om de dag klussen is het beste voor kwaliteit van het zaad. Elke dag mag natuurlijk heus wel maar zaad heeft 36uur nodig om weer een beetje op kwaliteit te komen. ;-)

Mijn ei komt vanavond of morgen denk ik, ik hoop stiekem morgenvroeg want dan kunnen we vanavond nog aan de klus.

Terug
Bovenaan