nog eventjes een vraagje over clomid?

A

Anoniem

Guest
ik heb nog even een vraagje over clomid voor de duidelijkheid!

als je begint met clomid...moet ik dan die dag als dag 3 van mijn cyclus zien of moet ik de derde dag dat ik clomid gebruik zien als de eerste dag van mijn cyclus?

ik heb deze maand dus mijn eerste kuur gehad, en het lijkt of ik er goed op gereageerd heb ( er is verleden week een ei gesprongen), ik hoor het vanmiddag telefonisch of ze inderdaad ook in mijn bloed konden zien dat er een ei gesprongen is.

Ik vind het zo spannend, het is de eerste keer inds een jaar dat ik weer een eisprong heb gehad en dan ook nog eens heel duidelijk voor mijn gevoel, nou vraag ik me dus af wanneer ik er van uit kan gaan dat mijn n.o.d. is en vanaf wanneer ik eventueel kan gaan testen?

groetjes nathalie.

het gaat zo snel, weer even boven aan de bladzijde zetten hoor

Hoi Naat,

Ook ik heb 2 maanden geleden voor het eerst Clomid geslikt.
Dat ging als volgt: op dag 3 van m'n cyclus begonnen met clomid t/m dag 8.
Op dag 10 een inwendige echo gehad en daar zagen ze dat een eitje aan het groeien was. Op dag 13 weer een inwendige echo, helaas geen verandering.
Echo was niet gegroeid. Op dag 15 heb ik een ovulatietest gedaan en die was positief.
Ik had ook behoorlijke pijn, voelde gewoon dat het eitje op springen stond.
Volgende dag weer inwendige echo en zagen ze dat er een eitje gesprongen was.
Uit het bloedprikken bleek ook dat ik een goeie eisprong had gehad maar nog beter was her andere bewijs: een pos zwangerschapstest. jaja, na 1 kuur was ik zwanger.
Helaas vorige week een miskraam gehad na 7 weken.
Ik ga de volgende maand weer opnieuwe beginnen met Clomid, maar dan hoef ik geen echo's meer of bloed te prikken omdat we nu weten dat het goed aan slaat.
Dus als je ongeveer weet wanneer je eisprong had moet je na 14 a 15 dagen ongesteld worden. Ik zou in ieder geval wachten tot je een week over tijd bent.
Heel veel succes en hou me op de hoogte he?
Liefs van Marieke

ik zelf gebruik dus ook clomid en vroeg mij dus ook af   vanaf wanneer ik moet tellen om te weten wanneer er dan een eisprong is volgens de apotheker moet je vanaf de 3e dag tellen dus dat zou betekenen dat de eisprong (theoretisch gezien) dan op dag 17 plaatsvindt.Helaas heb ik het nog niet zelf ondervonden want ik ben ook nog steeds niet zwanger

Hai allemaal!

Dag 1 van je cyclus is de dag dat je ongi doorbreekt meestal slik je clomid van dag 5 tm 9 of 3 tm 7 dan kan je in beide gevallen je eisprong op dag 18/19 verwachten (bij mij kwam die een dag later op dag 20) 14dagen   later kan ook 13 of 15 zijn kan je je ongi...of een positieve test verwachten!

Groetjes Bloempje 73

Terug
Bovenaan