Nog geen 4 snijtanden onder maar wel kiezen

<p>Hallo,</p><p>Mijn zoontje van inmiddels 1,5 heeft inmiddels al wel 4 kiezen maar in zn onderkaak zijn nog steeds de 2 snijtanden aan weerszijden van de voorste tanden niet doorgekomen. Ik dacht dat die "normaal" er al wel hadden moeten zijn voordat de kiezen beginnen door te komen. Zou ik me hier zorgen over moeten maken of komt het vaker voor? </p>

Heeft mijn dochter van 14 maanden ook. Kreeg überhaupt pas met 11 maanden tanden. Maar heeft nu al 4 kiezen terwijl ze onder en boven alleen de twee voorste tanden nog maar heeft. Er komt nu net een snijtand door bovenin.
Denk dat alle tanden en kiezen er vanzelf wel komen, in welke volgorde dan ook

Ik zou me er niet teveel zorgen over maken, je kunt er toch niets aan veranderen. Mijn zoontje kreeg ook twee snijtanden boven voor (eerst die twee midden onder), maar hij begon niet met de middelste twee boven, maar de twee die daarnaast zitten. Net een vampiertje dus, haha. Ook niet helemaal standaard, maar die twee in het midden zijn inmiddels ook door, maar heeft toch bijna 2 maanden langer geduurd dan die twee opzij. 

Ook hier een vampiertje van 10 maanden. Ze kreeg eerst netjes de 2 tandjes beneden. Daarna heel snel het rechter tandje beneden. Vervolgens de twee snijtanden boven en nu is een voortand door. Ik geloof dat de tweede voortand ook door komt. Volgens veel sites hebben tanden altijd dezelfde volgorde van doorkomen, maar dit klopt helemaal niet. 

Een kindje van een kennis is 21 maanden en krijgt nu de laatste snijtand... Heeft wel zn kiezen...
Ieder kind is anders, het komt vanzelf! Mijn zoontje had met 13 maanden alles! Kreeg zelfs eerst hoektanden en toen kiezen ?

@Evimetbaby, mijn broer had met 13 maanden nog helemaal niets. (1 dag later kwam z'n eerste tandje door.) Haha, zo verschillend kan het zijn dus.

Ik zou me ook geen zorgen maken. Ons zoontje had met 6 maanden 2 onderste tanden. Toen met 11 maanden kwamen ze boven alle vier tegelijk door. En met 13 maanden kwamen boven 2 kiezen en 2 hoektanden door en toen onder 1 kies en toen met 15 maanden kwamen die 2 tanden die hij onder miste pas door. Ook een hele rare volgorde dus.

Terug
Bovenaan