Nog geen beweging baby

<p>Hallo </p><p>ik ben nu 19 weken zwanger en voel de baby nog niet terwijl de placenta aan de achterkant ligt , is dit normaal hebben meer mensen dit ? En nog een vraagje kan het hartje zomaar stoppen met </p>
 
Heel normaal, ik voelde bij beide zwangerschappen (ik heb 2 dochters) pas beweging rond de 22 weken.

Ben je bang dat het mis gaat? Een hartje stopt in principe echt niet zomaar met kloppen hoor, zeker met 19 weken zwangerschap mag je er gewoon vanuit gaan dat het goed gaat.

Tuurlijk is er altijd een kleine kans dat er iets mis gaat, maar dat is ook nog met 38 weken zwangerschap of bij de geboorte. 100% uitsluiten kun je het nooit.

Probeer niet zo angstig te zijn, en heb vertrouwen in je lichaam en geniet van dit wonder in je buik. En bespreek het alsjeblieft met je verloskundige als je angsten hebt, want dat gaat je zwangerschap beheersen en wordt alleen maar erger naarmate de weken voorbij gaan.
 
Bij mijn eerste had ik de placenta wel aan de voorkant zitten en heeft het tot 24 weken geduurd voordat ik iets voelde nu zit mijn placenta aan de achterkant en vanaf 20 weken voelde ik de kleine man, met de week steeds iets duidelijker. Komt echt wel goed, je gaat de kleine vanzelf voelen.

Liefs
 
Lastig hè. Bij mijn eerste zwangerschap zat de placenta aan de achterkant en voelde ik haar extreem vroeg, bij 13 weken al. 
Nu ben ik bijna 18 weken (weet nog niet waar m'n placenta ligt) en voel ik haar nog niet. Super onzeker word je ervan, maar je zou het kunnen bespreken met je verloskundige. Ook wat betreft je laatste vraag. Zij kunnen percentages opnoemen en eventueel extra controles plannen om je wat meer zekerheid te geven. Hopelijk ben je wat meer gerust gesteld op het moment dat je het kindje voelt. 
 
Dankjewel voor jullie reacties stelt me wel beetje gerust , ik ben bang omdat ik zoveel verhalen lees dat het alsnog is misgegaan na 16 weken , en dan pak ik de angelsound erbij ene keer hoor ik wel het hartje andere keer niet , ik denk dat minder word die onzekerheid als ik de kleine man ook ga voelen 
 
Inderdaad normaal zo ben ik zelf ook achter gekomen. Ik maakte me ook zorgen omdat ik 'm pas heel laat voelde. Ik ben nu 27 weken en de bewegingen vind ik nu nog vaak erg zwak. Gelukkig voel ik 'm nu wel af en toe okal niet heftig en horen we ook zo nu en dan het hartje kloppen met een doppler. Ik zou wel willen dat hij straks lekker tekeer gaat in mijn buik, heerlijk:) Bij mij ligt de placenta ook aan de achterkant maar denk dat hij gewoon n beetje lui is dan.
 
Terug
Bovenaan