Nog geen hartslag?

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

gisteren een echo gehad. het probleem  is dat ik niet exact weet hoelang ik zwanger ben. Voorlaatste maandstonden gehad op 25 december. Laatste maandstonden in januari, maar ik weet helaas niet meer wanneer. (Ik begin nu  te denken dat ik ze pas rond de dertigste kreeg.)
Ik gaf 25 jan. als laatste datum op aan de gynecologe. Zij ging er dus van uit dat ik acht weken was.
Ze deed een inwendige echo en zei: dit is niet goed, ik zie een vruchtje, maar nog geen hartslag. Het vruchtje was 9 mm, wat eerder overeenkomt met zes weken. Ofwel ben ik dus nog maar zes weken, ofwel is erin week  zeven  iets mis gegaan en is er geen leven meer.
Nu was deze zwangerschap niet gepland, (ik ben 39) maar na een weekje verwarring wel heel welkom! We gebruikten condooms, maar bevruchting rond de 22ste feb is ook wel mogelijk, want dan gebruikten we er geen, omdat ik dacht dat ik bijna ongesteld zou gaan worden. Dan moet mijn eisprong wel heel laat geweest zijn. Maar dan zou ik wel zes weken kunnen zijn.
Volgende week mag ik terug voor een nieuwe echo, en dan zou er een hartslag moeten zijn. Weer een week verwarring en twijfel dus...
Zou 9 mm en nog geen hartslag kunnen op zes weken?
Wie is ook ongeveer zes weken?

Volgens mij kan dat heel goed. Je zit dan precies in de fase dat het hartje moet gaan kloppen .........maar of dat vandaag of morgen is. Ik zou je voorlopig nog maar niet te druk maken. Wacht eerst even de volgende echo af.
Succes!
Groetjes Lillian

Hoi Erin, wat een verwarring allemaal zeg...
Toen ik net zes weken zwanger was ben ik ook voor een (inwendige) echo bij de gyn geweest en zag ik wel een hartje kloppen MAAR de gyn. zei er bij dat het nog heel erg in ontwikkeling is en ik dus best geluk had dat het al waar te nemen was met 6 weken. Het was toen maar 4, 5 mm. en met 8 weken was het 16,4 mm

Heb je al gekeken op deze site bij zwangerkalender.

Sterkte en ik hoop dat je snel weer een echo krijgt zodat je meer zekerheid hebt.

Liefs S.

Hoi Erin,

wanneer het hartje klopt komt erg nauw.
Je kunt bijvoorbeeld maar 2 dagen te vroeg zijn geweest met de echo en dan zie je het nog niet.
Bij mij zelf was dat ook zo, de gyn. ging er zelfs vanuit dat het niet goed zat.
Maar een week later toen ik terug moest komen zagen we toch mooi het hartje kloppen van onze kleine spruit

Suc6, ik hoop dat ook jij er gewoon ietsjes te vroeg bij was, laat je niet zo snel gek maken door wat de vk zegt, pas als je weer terug bent geweest weet je het.
De gyn. zei letterlijk tegen mij dat ie me weinig kans gaf maar ook dat ie eigenlijk pas de week erna wat kon zeggen.

groetjes

lillian, toulouse en mamavan2,

bedankt voor jullie reactie en steun. Mijn zwangerschap is helaas afgelopen. Vanaf donderdag had ik een klein beetje bloedverlies. Dat kon in principe nog onschuldig zijn, het was echt heel weinig. Toch nam mijn onzekerheid erg toe. De nacht van vrijdag op zaterdag om vier uur werd ik wakker met menstruatiepijn en groot bloedverlies. Tegen vier uur 's middags was ik alles kwijt, en sindsdien heb ik enkel nog gewoon licht bloedverlies. Dinsdag ga ik zoals gepland naar de gk om te zien of de miskraam volledig was.
Ondanks het feit dat deze zwangerschap ongepland was, was nog een kind echt welkom en ben ik nu toch wel verdrietig. Maar ik kan wel loslaten hoor. Ben ook al een kind verloren, de dag na de geboorte, tien jaar geleden. Maar ik ben verder een gelukkige vrouw met een schat van een man en drie prachtige kinderen van veertien, dertien en negen. En wie hier niet meer is, zit in mijn hart.

groeten, en het beste allemaal.

Terug
Bovenaan