nog geen menstruatie na keizersnede

A

Anoniem

Guest
12weken geleden is onze dochter met spoedkeizersnede ter wereld gekomen.
mn man en ik genieten volop van onze prachtige meid, en weer van elkaar.
Om verschillende redenen is het niet meer mogelijk om hormonale anticonceptie te gebruiken. Omdat is aangeraden minstens een half jaar te wachten om opnieuw zwanger te raken hadden we besloten om voorlopig condooms te gebruiken.
Maar ja zoals de titel jullie al doet vermoeden bestaat er een kans dat ik zwanger ben want ja we hebben dus al meerdere malen in het heetst van de strijd het condoom achterwege gelaten.

Ik vraag me nu dus af hoe lang het zou mogen duren voordat je menstruatie op gang komt na een keizersnede wanneer je geen borstvoeding geeft?
Hoe groot zou de kans zijn dat er weer dat er een klein broertje of zusje voor onze kleine meid in mn buik groeit?
Hoe lang zou ik wachten met testen op zwangerschap?
En zou het problemen kunnen als de zwangerschap zo snel is na de keizersnede?

Ik wacht maar in spanning af
Groetjes

als eerste nog gefeliciteerd met jullie kleine meid!
maar verder kan ik je helaas niet helpen!er is natuurlijk altijd een kans zonder condoom sex!hopelijk kan iemand van de andere meiden je helpen!
succes!
liefs

Hoi elfira,

Ik zou gewoon testen als ik jou was. Ik was 6 weken na mn eerste keizersnede alweer ongi en ik gaf zelf volledig borstvoeding.

Groetjes

hoi elfira, ik zou wel even testen of je zwanger bent en zo ja snel de gyn op de hoogte stellen.je hebt namelijk zo snel na een keizersnede een groot risico dat je wond uitscheurt tijdens een zwangerschap. die is nog te vers.dus even goed overleggen als het inderdaad zo is.
groetjes esther

Je wond scheurt niet zomaar uit hoor!! Dan moet er eerst spanning op komen te staan en is pas als je een behoorlijke buik krijgt. Ben zelf verpleegkundige en heb o.a. op een chirurgische afdeling gewerkt. Er kunnen misschien wel nadelen aan verbonden zijn, maar het uitscheuren van een wond denk ik niet hoor. x Maris

Ow wat spannend! Gefeliciteerd met je meisje! Ik zal even naar de huisarts gaan. Daar kun je alles vragen en kunnen ze bloed afnemen om te kijken of je inderdaad zwanger bent!. Succes meid!

hallo

je kan vanaf 14dgn na de bevalling al weer zwanger worden

maar ik ben pas na 7mnd na de bevalling voor het eerst ongesteld geworden

dus het kan allemaal, zolang er verder geen verschijnselen zijn gewoon lekker doorgaan, wil je zo snel een 2e?

bij een keizersnede is het beter om 1jr te wachten, mijn vriendin is 3mnd na de keizersnede zwanger geraakt en dat was erg pijnlijk, hoe groter de buik werdt hoe meer het litteken pijn deed, die was nl nog niet genezen. ze had ook kans op uitscheuren van het litteken en de placenta kan er aan vastgroeien en dat moet dan operatief direct na de bevalling weggehaald worden. zij heeft geluk gehad maar er zitten dus wel de nodige risico's aan. Het is maar de vraag of je normaal mag bevallen of weer een keizersnede moet, dat bepalen ze tijdens je zwangerschap

groetjes

@marissa, ik bedoel ook niet dat dat gaat gebeuren maar wel dat je daar een groter risico op hebt zo kort nadat je een spoedkeizersnede hebt gehad. en de gyn kan dan het beste beoordelen of die wond goed genezen is of niet.ik ken iemand die dus wel uitgescheurt is en geloof me,dat is niet niks.maar inderdaad pas als de buik gaat groeien, dat bedoelde ik ook.
groetjes

Terug
Bovenaan