(nog) geen menstruatie/negatieve test

Een vraagje.
Ik ben nu 2 dagen over tijd. Had afgelopen maandag 1 december mijn menstruatie moeten krijgen. Kan elke maand de klok op gelijk zetten qua menstruatie. Ik wilde eigenlijk wachten tot aanstaande zondag om te testen omdat dan mijn 'volledige menstruatie' week voor bij. Dit heb ik 2 maanden geleden bij onze eerste poging ook gedaan omdat ik zeker wilde weten dat m'n menstruatie niet later die week zou komen (uitslag was toen positief, maar kort daarna miskraam gehad)
ik had nu gelezen dat je 1 dag na je verwachte menstruatie al een test kan doen. Ik was vanochtend wat ongeduldig en heb een digitale clear blue test gedaan. Uitslag was negatief. Ik heb nu vanmiddag nog steeds geen menstruatie gekregen. Ook geen menstruatieklachten.
Ik zit nu beetje met mijn handen in het haar omdat ik dus niet weet met elke opties ik nog rekening kan houden. Is er zolang m'n menstruatie weg blijft nog een kans op positieve zwangerschap en is de test nu gewoon niet goed gegaan qua meetgehalte van hormonen en dat ik over 3 nog een keer test. Hoe zeker is de negatieve zwangerschapstest van vanochtend

Ik blijf hoop voor je houden! Wat het "boekje" ook zegt, je hCG kan gewoon nog te laag zijn om te detecteren. Dit is heel erg persoonsgebonden en per zwangerschap verschillend. Je kan nogsteeds wel zwanger zijn.

Met mijn dochter (inmiddels 13 jaar...) testen ik pas positief met 10 weken. Bij ons zit het in de familie dat we slecht hCG aanmaken. In mijn geval houdt dat in dat ik super vruchtbaar bent! Snel zwanger. Maar ook gauw verlies of laat positief test. Ik heb ook de eerste 3 maanden bloedingen wat leek op een menstruatie gehad.

Hou jezelf rustig. Relax en drink een kop thee.
Er blijft een 50/50 kans. Ik zou een weekje wachten en opnieuw testen. Mocht je menstruatie uitblijven (of licht/anders zijn!) en de testen negatief, is altijd een bloed onderzoek mogelijk.

♥️Ik hoop het voor je!

Thuistesten zijn heel erg betrouwbaar dus als je nu negatief tedt, ben je of niet zwanger of het niveau hCG is nog te laag. Dit komt heel vaak voor en het enige dat je kan doen, is afwachten en eventueel over een paar dagen weer een test doen.

Terug
Bovenaan