Nog iemand die nog arbeidsongeschikt is na zwangerschapsverlof?

Dag mama's,
jamey is volgende week 8 maanden en ik ben nog steeds arbeidsongeschikt na het zwangerschapsverlof als gevolg van bekkeninstabiliteit.
Nu gaat mijn werkgever ziekengeld bij me inhouden omdat het UWV nog geen beslissing heeft genomen of mijn ziekte gevolg is van zwangerschap. Als het UWV een beslissing heeft genomen en overgaat tot uitkering dan krijg ik wel mijn volledige salaris weer uitgekeerd. Het lijkt hier dat ik de dupe ben van een traagwerkende UWV. Overigens heb ik in januari gebeld en toen wisten ze niet eens dat ik ziek was... Ik krijg ook geen bevestiging van ze, wel mijn werkgever. Dat vind ik erg raar!
Maandag maar weer een telefoontje wagen!
Iemand die ook in deze fijne molen zit?
Groeten, Taatje
 
Hoi Taatje,

Hoe is het nu met je?
Ik was dan wel niet arbeidsongeschikt na de zwangerschap maar wel tijdens en daardoor flink veel in de weer geweest met het UWV. En begreep in die tijd heel goed dat sommige mensen daar de boel kort en klein gaan slaan van woede. Want ze rotzooien daar maar wat aan. Continu fouten maken, er over bellen en het presteren om daar dan niks van te weten. Ik wist de procedure aan de telefoon beter dan de telefonistes. Ik ben wat boos geweest aan die telefoon en dat lukte heel goed met die zwangerschapshormonen.
Wat ik je wil zeggen blijf bellen, bellen bellen naar dat UWV want dat is de enige manier dat daar iets van komt. Schrijjf steeds op met wie je gesproken hebt en welke afspraken zijn gemaakt. Probeer ook de zelfde persoon aan de telefoon te krijgen dit kan niet doorverbonden worden maar de telefoniste kan er wel voor zorgen dat die persoon jou terug belt.
Je zult nog wel een aantal keren van het kastje naar de muur worden gestuurd maar blijf op je strepen staan en zeg ook met wie je al hebt gesproekn en naar wie die jou weer heeft doorverwezen.
Uteindelijk krijg je je geld wel maar grrrr.

Ik hoop voor je dat de arts die je hebt bekkeninstabiliteit als een grondige reden ziet om arbeidsongeschikt te zijn. want de mijne vond dat ik nog wel in de horeca kon blijven werken

groetjes Renée
 
Hoi Renee, bedankt voor de reactie en tips. Ik heb inmiddels 3 namen bij het UWV, en allemaal snapten ze er niks van dat het nog niet overgemaakt was en wat er mis is gegaan.
Afwachten maar...
Met mij gaat het nog niet veel beter. Ik leef van dag tot dag, de m'n oefeningen, volg de revalidatietherapie  en probeer niet volledig in de depressie te schieten. Ik denk dan ach... het kan altijd nog erger en ik heb m'n kleine mannetje waar ik zielsveel van hou... ja ook m'n grote mannetje natuurlijk!
Groeten, taatje

P.s. mijn bloeddruk was weer laag dus ik mocht stoppen met de pillen, dat is tenminste positief!
 
Hoi,

Wat rot joh dat je nog steeds zo'n last hebt en nog niet kan werken.
Ik moest voor mijn zwangerschapsverlof ook eerder stoppen met werken. Heb ook vershillende keren formulieren in moeten vullen voor het UWV en nu kreeg ik vorige week een brief waarin ze vroegen om een bevallingsbewijs want volgens hun kreeg ik nog steeds een uitkering maar hadden ze geen bewijs dat ik bevallen was??? Ik ben sinds december vorig jaar al niet meer met zwangerschapsverlof.
Heb ze gebeld en ze deden heel vaag, maar of ik een geboortekaartje wilde opsturen dan was alles afgehandeld????

Heel veel sterkte.

Gr. Kim
 
Terug
Bovenaan