Nog iemand een alleenstaande (as) moeder??

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi allemaal,

Ten eerste van harte met jullie zwangerschap iedereen, geniet ervan. Even een minder vraagje, ik vroeg me af of hier misshien meer alleenstaande (as) moeders op het forum zijn. Ik ben zelf 2 maanden geleden in de steek gelaten door mijn man voor een ander. Ik heb een zoontje van 3,5 jaar en een zoontje van bijna 8 maanden. Lijkt het je ook fijn om hier met anderen over te praten is hier mn msn en email adres

martine_jansma@hotmail.com

liefs Martine

Beste martine,

Hier ook een alleenstaande mama,allé toch in wording :d
Ben nu bijna 28 weekjes zwanger en ben ongeveer alleen gevallen als ik 15 weken zwanger was...
Was in het begin echt hard wennen en wist echt niet goed hoe ik alles moest aanpakken,nu is het wel veel positiever geworden hoor,nu voel ik mij echt goed zo alleen en kan ik binnekort al men aandacht aan men klein meisje geven.
Ik heb wel zelf de stap genomen om alleen te zijn,heb toen rond die tijd slaag gekregen van mijn vriend en heb toen toch de stap gezet,hoe rapper hoe beter he,wie weet wat hij men dochtertje zou aandoen.
Heb er lang niets meer van gehoord maar toen rond de 20 weken wou hij weten wat het was en vanaf dat hij wist dat het een meisje was moest hij er opeens niets mer van weten,het was ineens zijn kind niet en dit en dat.
Nu laat hij me weer gerust en ben er ook blij voor hoor,kindje gaat ook wel mijn nam dragen,dus je ziet je bent niet alleen he.

Liefs orchideke

Jemig Orchideke, dat je een pak slaag hebt gehad. Maar wat knap van je dat je die loser (sorry, maar zo denk ik over mannen die vrouwen slaan) hebt verlaten. Lijkt me heel moeilijk, maar inderdaad het allerbeste wat je voor jou en je meisje hebt kunnen doen. RESPECT!!!!
Veel sterkte, maar als ik het zo allemaal lees, kom jij er wel samen met je meisje.

Miriam.

Hier ook een as alleenstaande mama!
Ik kwam erachter dat ik zwanger was toen m'n ex en ik net onze relatie hadden beeindigd van 7 jaar. Het liep tussen ons echt niet meer dus het samen toch nog een keer proberen was echt geen optie. Ik ben zwanger geraakt door de pil heen, dus de schok was behoorlijk.
Mijn ex reageerde door meteen te eisen dat ik abortus moest gaan plegen, en dat kon er bij mij dus echt niet in. Heb afstand van hem genomen en gewacht tot hij eventueel er toch nog wat mee te maken wil hebben. Helaas gedraagd hij zich echt als een idioot dus heb ik onlangs al het contact afgekapt. Ik vind het nu heerlijk rustig....en geniet echt van m'n zwangerschap. Kan niet wachten tot het kindje er is!

Groetjes Rinszz 32 wk

Hey,

Ik herken echt veel in jouw verhaal hoor,ben ook zwanger geraakt terwijl ik de pil goed innam,en ja natuurlijk bij mij echt eerst een slag in men gezicht,ben 22 jaar en was hier helemaal nog niet aan toe,abortus was bij mij ook iets wat ik zeker niet zou doen.
Langs zijn kant werd er wel gezegd van ja wrm doe je dat niet.
Zijn zus is nu ook trug zwanger van haar tweede maar heeft wel voor dat eerste kindje een abortus gedaan en dan een paar maand voor ze dus zwanger was van dit kindje terug,aangezien je het niet zo vaak na elkaar mag doen of ze alles uitnemen was ze dus genoodzaakt om dit te houden.
De pil nam ze niet want koste zoveel geld zei ze dan...
Een kindje opvoeden kost wel wat meer hoor,ik zou dit dus echt niet over men hart krijgen he.
Er is toen zelfs ruzie geweest met men vriend en mij omdat ik daar dus een totaal andere mening over heb dan hun.
Ik had toen gezegd,al moest ik verkracht worden zou ik er mss nog niet aan denken,natuurlijk moet   je dat wel meemaken en zal je er dan mss wel anders over denken,ik weet het niet,ik zou dit enkel doen denk ik moest men kindje echt iets heel erg voorhebben en dat ik zeker zou zijn dat het echt geen serieus leven kan hebben.
We hebben hier over enkele maanden het nog een over gehad toen mijn   vriendin die ook zwanger is veel kans had op een kindje met het syndroom van down.
Ik weet dat het dan geen gemakkelijk leven zal zijn(je weet dit ook enkel als je het zelf meemaakt natuurlijk)maar denk dat ik zelfs dan toch geen abortus zou doen.
Mijn moeder is heel gelovig en vroeger als ik een jaar of acht was zijn we eens naar een bijeenkomst geweest en toen stonden er allemaal kraampjes,waaronder een kraam dat tegen abortus was,ik heb toen een kindje gezien op sterk water en dat beeld is me altij bijgebleven,ik weet niet of ze dit nu nog mogen...
Ik heb echt rescpect voor de mensen dat een kindje hebben met down,zoiets is echt verschrikkelijk en dan als je er voor kiest om het kindje toch een mooi leven proberen te schenken en terwijl je eigen leven serieus moet veranderen,echt respect daar voor hoor.
Ik begrijp ook dat iedereen hier natuurlijk een andere mening over heeft hoor.
En aan alle aanstaande mama's die alleen zijn of de alleenstaande mama's echt een dikke duim hoor,het zal niet altijd gemakkelijk zijn dat besef ik maar al te goed,maar je ziet we komen er wel e.
Zoals ik al zei in het begin kreeg ik echt een slag in men gezicht maar dan vanaf ik naar de gyn was geweest en dat kleine mensje daar zag dat in men buikje zat,was dat gevoel ineens zo hard veranderd he,kan je niet geloven.
Nu ben ik zo blij met dat kleine meisje in men buik en zie haar nu al zo graag,ook al ben ik nu nog jong en zo.
Ik weet niet of jullie al andere onderwerpen gelezen hebben van mij maar mijn papa heeft longkanker en gaat echt hard achteruit de laatste tijd en dat is altijd een wens geweest van mij dat hij nog zou mogen meemaken dat hij opa word,ik heb hem dan ook gevraagd om peter te zijn en ja je kan niet geloven hoe gelukkig hij hiermee is.
DIt is mss het laatste dat hem nog wat sterk houd
Ik hoop echt dat hi de geboorte nog zal meemaken en dat kleine meisje kan zien en knuffelen,want het gaat nu echt wel ineens bergaf maar we blijven hopen he.
Ik zal maar eens afsluiten want kan maar blijven doorgaan :D

Allemaal veel sterkte toegewenst hoor mama's
Veel liefs orchideke

Tjee, Orchideke, wat een verhaal!!!

Ik leef ontzettend met je mee; mijn moeder "had" afgelopen jaar ook kanker en ik weet dus hoe slopend dat ziekteproces kan zijn! Wij hebben het geluk gehad dat deze vorm van kanker vrij goed (maar zeer agressief) te behandelen is en de laatste testen hebben uitgewezen dat de kanker (voor het moment) uit haar lijf is!!!

Maar ik heb afgelopen jaar veel angsten gehad,  deze vorm is namelijk zo  aggresief dat we een aantal keren al afscheid van haar hadden genomen!
In deze periode was ik ook alleen met mijn zoontje aangezien mijn vriend voor zijn gezondheid (hij is hart patient) in Engeland zat.

Ik denk dat als ik mijn zoontje niet had gehad ik allang was ingestort, maar kinderen geven je een doel in je leven; maken je sterk en zorgen ervoor dat je zelfs in de meest zware tijden nog geluk kan vinden!!!

Als ik jouw verhaal zo lees denk ik wat een zware tijd moet die meid doorgaan, maar ik denk ook dat je meisje  er niet voor niets is: zij zal je de kracht en het geluk geven om door te gaan en om sterk voor jouw papa te wezen, en misschien geeft zij jouw papa zelfs de kracht om vol te houden tot ze elkaar mogen ontmoeten!!!

Veel liefs, sterkte en geluk,
Nika  

Terug
Bovenaan