nog iemand met een hele gevoelige baby???

hoi allemaal!
Milo  was tot hij 4 maanden was  een huilbaby, puur en alleen door krampjes. Hij heeft tot twee weken geleden (is nu bijna 5,5 maand) nog regelmatig vreselijk geschreeuwd als ik iets verkeerds gegeten had (ik geef dus borstvoeding). Alles heb ik uit mijn dieet geschrapt, zonder resultaat. Nu gaat het dus sinds 2 weken supergoed omdat ik er eindelijk met veel bloed zweet en tranen achter ben gekomen dat hij allergisch is voor visolie. Ik heb tot nu toe geen potjes of andere vorm van bijvoeding gegeven, omdat ik niet het idee had dat hij er aan toe was, maar ook omdat ik het wel een beetje eng vind. Hoe zal hij daarop reageren? Ik ga het straks wel zelf maken maar dan nog... Heeft er iemand ervaring met erge darmkrampen en de reactie op vast voedsel? Ik heb begrepen dat na 6 maanden bijvoeden noodzakelijk is. Ik vind het ook zo raar dat je vanaf 6 maanden bloemkool mag gaan geven terwijl dat bij de meeste babies toch voor krampjes zorgt in de eerste 3 maanden, gek eigenlijk dat die  darmpjes dan al zo veel meer kunnen hebben in zo'n  korte tijd.  Zal dat bij Milo  allemaal wel goed gaan straks??? Ik begin met worteltjes en ze geven hier in Israel met 6 maanden ook aardappel.  Ik zie er als een berg tegenop terwijl ik mijn dochter al potjes groente gaf toen ze 3 maanden en 3 weken was.. .
Aah!!
 Stephanie

Hoi Stephanie,
Delano(nu 4,5 maand)heeft ook veel last gehad van krampjes,hij was dan geen huilbaby maar hij heeft er wel vaak last van gehad.
Ik ben vorige week begonnen met fruit en groente,maar ben met fruit weer gestopt.
Van groente heeft hij totaal geen last maar wanneer ik fruit geef,is het mis.
Ýk heb wel een paar keer dezelfde groente gegeven(sperzieboontjes),en dat gaat goed.
Met rijstebloem ben ik nog niet begonnen,ten eerste omdat hij de nachten netjes doorslaapt zonder en omdat ik weet dat baby's met gevoelige darmpjes over het algemeen veel last hebben van rijstebloem.
Ik zou zeggen,begin langzaam met een paar hapjes groente,en een paar dagen achter elkaar dezelfde soort geven en geen koolsoort,dat is zwaarder.
Als ik jou was zou ik er langzaam mee beginnen zodat Milo alle tijd heeft om er aan te wennen,met 6 maanden hebben ze het namelijk nodig.
Ik hoop dat je er iets aan hebt.
Oja,hoe gaat het met het hondje?
Groetjes Tanja

Yoëll is ook een huilbaby geweest.....pfff wat een drama he....maar goed dit kwam door erge darmkrampjes en hij had er ook nog eens reflux bij...dus lekker dubbel op.

Wij zijn met fruithapje Peer begonnen, dit schijnt het lichts verteerbaar te zijn en door de hoeveelheid suikers schijnt het ook nog wat laxerend te werken zodat de ontlasting sneller gaat. Als groentehapje heb ik veel baat gehad bij Tuingroenten met rijst...ook lichtverteerbaar en hier poepte hij ook weer goed van zodat hij minder krampjes had.

Nu gaat het heel goed hier, hij krijgt nergens geen krampjes meer van en ben zelfs al begonnen met fruit en groentepotjes vanaf 6 maand te geven....(Yoëll is 5,3 maand) en ben hier nu 1,5 week mee bezig

Groetjes

Hoi Sunyra,
Ik las net dat jouw kindje ook reflux heeft,Delano dus ook.
Hoe gaat het daar nu mee,heb je medicijnen?
Delano krijgt iedere dag 2 ml.zantac.
Behalve het spugen heeft hij er geen last meer van,
Ik ben benieuwd omdat ze zeggen dat het vanzelf over gaat,maar Delano spuugt nog steeds veel.
Groetjes Tanja

bedankt voor jullie reacties en, Sunyra, inderdaad super dat je je niet hebt laten wegpesten!! Leuk dat je gebleven bent!
Ik zal inderdaad rustig aan beginnen, ze geven hier volgens mij zowiezo pas later fruit, beginnen met groente. Als ik zelf wortels eet kan hij dat prima hebben dus ik denk dat dat wel goed zal gaan. Het is denk ik het hele idee, ik vind het eng, maar ook een beetje het idee dat ik hem nu helemaal 100% zelf gemaakt heb, en straks krijgt hij gewoon iets anders dan mijn melk!!  Achja, daar kom ik ook wel weer overheen, haha.
liefs Stephanie

Hoi Sunyra en rest,
Tuinbonen met rijst?Verse tuinbonen?en dan met rijst in de blender?Met hoeveel maanden gaf je dat?Wanneer mag je eigenlijk groenten met iets erbij geven zoals rijst of aardappelen......Ik ben begonnen met broccoli,vandaag worteltje,zelf gemaakt want potje hebben we geprobeert maar wil ze niet.Wel fruit uit potje.Ze is nu 22 wkn,dik 5 mnd.
Fruit zijn we begonnen met peer,nu appel en ik dacht deze week eens banaan proberen,eigenlijk zeggen ze abrikoos of necterine maar ja het is geen zomer....
groetjes gaby

Terug
Bovenaan