Nog iets belachelijks

Een vriendin van mij is apothekers-assistente en die vertelde dit laatst.
Mensen komen in de apotheek vaak voeding voor baby's halen die een allergie hebben. Vraag me niet welk merk ofzo want ik heb dit dus niet nodig gehad.
Nu blijkt dat ze dit bedrag volledig vergoed krijgen door het ziekenfonds.
Ik vind dit echt erg!
Waarom niet alleen het verschil????
Ik bedoel, stel,  ik betaal ong. 10 euro voor een bus voeding voor 'normale' voeding
Een bus voeding voor allergische baby's kost 15 euro (Ik zeg maar iets)
Waarom krijgen die dan 15 euro terug?? En niet 5????
Groetjes Kirsten

hoi hoi

nou idd, dit begrijp ik dus ook helemaal niet... wat vreemd ...echt heel vreemd...

ik snap dat het heel erg is en je het je kindje niet gunt zo'n allergie of kans op allergie...

maar idd het hele bedrag vergoed krijgen ... vreemd..

ik ben dan ook een voorstander om het verschil idd vergoed te krijgen en niet alles...

in het begin hebben wij ook speciale voeding gebruikt...omneo..

deze was ook duurder.. ik meen 13.99, maar dat kreeg ik ook niet vergoed....

soms zit het allemaal maar raar in elkaar..

liefs tobi

Ja wij hebben dus ook omneo gebruikt. Niks vegoed gekregen maar moet ook zeggen dat ik er niet achteraan gegaan ben. Ja het is duurder maar ja... als ze dat nodig heeft..

Ik weet ook niet of die allergie voeding heel veel duurder was hoor.
En natuurlijk gun ik niemand een allergisch kindje hoor!

hallo,
hier iemand met een allergisch kindje.
Ik snap jullie wel hoor
Maar wilde alleen even zeggen dat het vreselijk is wat je doormaakt voordat je weet dat je kindje allergisch is endus op andere voeding overgaat,de eerste 12 wkn van haar leven was huilen,en dat ging na krijsen min 12 uur op een dag.Dit gun ik niemand en de tranen rollen nu weer over mijn gezicht bij de gedachte terug na die tijd.Sorry...moet even stoppen.Maar snap jullie best wel.Maar ben blij dat we de pepti uiteindelijk vergoedt krijgen.En de rest nu bijvoeding natuurlijk niet,maar alles is natuurlijk iets duurder,andere boter,ander brood enz enz.
liefs gaby

Hey Gaby

Je moet me echt niet verkeerd begrijpen hoor. Ik gun echt niemand maar dan ook niemand een kindje met een allergie. En ik snap helemaal dat je er nog van streek door raakt als je eraan denkt want het is heel erg! En ik snap ook dat je de voeding laat vergoeden.. zou ik in jouw geval ook doen hoor.
Ik vind het alleen van het ziekenfonds zo raar om alles te vergoeden en niet alleen een gedeelte. Ik heb dus ook omneo gebruikt. Is ook duurder en een kindje dat niet kan poepen is ook niet niks.. Dus vind ik dat ze dit dan ook mogen vergoeden als je alles over 1 kam wil scheren.
En wat over de mama's die geen borstvoeding KUNNEN geven.. die moeten ook 'tegen hun wil in' aan de voeding. Het is gewoon een beetje krom!
Maar dus niet lullig bedoeld! Echt niet....
even een vraagje, nu we het toch over vergoeden hebben.. Net zoals de boter en alles wat je 'speciaal' moet kopen.. kun je daar niks op terug vragen? Mijn man heeft namelijk een zoon met allergie (huismijt) en wij hebben bijv. een gedeelte van de (hypo-allergeen) stofzuiger terug kunnen krijgen en van zn dekbed dat duurder is als een 'gewoon' dekbed. Ik zou het even uitzoeken misschien.

En hoe gaat het nu met je kindje?

Ik heb ook een allergies kindje en ook ik krijg alles vergoedt. De reden dat het allemaal vergoed wordt is omdat de ziekenfondsen anders teveel administratieve rompslomp hebben. En dit is gewoon veel makkelijker voor hun. Dit is tenminste wat mij verteld is.

Hoi natasja,
wat bedoel je met alles vergoed?de melk(pepti)
gr gaby

Hoi Tess,
Ik weet het in nederland is alles af en toe zo raar en dubbel.Maar wat doen we eraan...
Met mijn meisje gaat het goed,alleen droge huid,en weet niet zeker of dat ook van een allergie kan zijn of niet(ja dat kan,maar of dat bij mijn meisje is)...even afwachten anders toch eens daarmee na huisarts.Bedankt voor vragen....
groetjes gaby

Ja idd alleen de pepti. (sorry was niet helemaal duidelijk). Ik heb een machtiging lopen bij de apoteek en kan de melk dus zo ophalen. Ik ben blij dat ik het vergoed krijg. In eerste instantie wist ik het niet eens maar ze wezen mij erop bij het cb. Maar als ik mocht kiezen tussen geen allergie en alles zelf betalen of wel een allergie en alles vergoedt krijgen dan kies ik toch voor geen allergie. Ik moet wel zeggen dat ik het dan raar vind dat ze niet bijv. een vast bedrag per bus vergoeden ofzo, maar dit schijnt makkelijker te zijn voor hun.

Gr. Natasja mv Jamie

Terug
Bovenaan