nog langzame kindjes

A

Anoniem

Guest
Hallo

Ik   lees altijd mee en soms schrijf ik wat zoals nu. Als ik lees valt het me op dat de meeste kinderen al lekker rollen soms al kruipen tijgeren enz. Die van mij dus niet. Ze is van 21-5-2007 en draait op haar buik en kan al wel goed zitten. Nu is het de bedoeling dat ze natuurlijk ook de andere dingen leert maar het gebeurt maar niet. Ze is wel sterk genoeg en er mankeert niks. Op de grond/box liggen is ze geen fan van maar we proberen het wel elke keer, zijn er nog meer moeders warbij het wat langzamer gaat met de kindjes??

Gr. rIANCA

Hoi Rianca,

Maak je geen zorgen hoor! Kinderen ontwikkelen zich allemaal op hun eigen tempo. Mijn zoon is een snelle, maar mijn dochter (ze is inmiddels ruim drie) was juist een trage. Ze rolde pas toen ze ruim zes maanden was naar haar buik. Terug rollen heeft lang geduurd. Toen ze ruim zeven maanden was, en we legde haar op de grond, dan schoof ze achteruit, maar verder niks. Lopen deed ze pas toen ze ruim 18 maanden was.
Maar geloof me, het trekt helemaal bij hoor.Ze kletst me nu de oren van mijn hoofd, loopt en fietst alsof ze nooit anders heeft gedaan.

Groetjes, Karin

hoi,

Ik heb er hier ook zo een, maar mijn dochter is al ruim 8,5 maand, ze kan goed zitten maar niet uitzichzelf ik moet haar wel neerzetten, op haar buik rollen doet ze ook als een van de beste, maar terug ze kan het wel maar vertikt het, voor de rest zit ze afen toe in haar loopwagentje en daar sjeest ze mee door de kamer, maar meer dan dat is het niet, ze is van 15 Mei, mijn buurvrouw die is ook bevallen op 15 Mei haar dochtertje tijgert, kruipt, staat, probeert los te lopen gaat van lig naar zit houding, dan zit ik toch wel te balen van waarom doe jij dat nou niet, goed ik naar het cb en voorgelegd want mn twee oudste kids die liepen met 10,5 maand en 11 maanden althans hun eerste stapjes deden ze rond die tijd  maar die kleine die wilt niet,maar goed hun verzekerde mij dat een ieder kindje zn eigen tempo bepaalt en dat behalve een beetje stimuleren daar verder niets aan te doen is en het als normaal word beschouwd tot zo,n 1,5 jaar, maar goed als ik dan hier die fotootjes ziet en die verhalen leest krijg ik toch weer een beetje de zenuwen van is dit wel normaal, maar goed ik kan je alleen zeggen wat ze tegen mij ook zeggen geen zorgen maken, komt uiteindelijk  allemaal goed, haha,

groetjes Bianca

Mijn dochter is 5 maanden, en doet alleen nog maar liggen in de box en heel af en toe per ongeluk omrollen van buik naar rug.

Van mijn zoontje weet ik nog dat hij ook pas ging omrollen toen hij ruim een half jaar was. En lopen deed hij ook pas met anderhalf.

Besef ook wel dat mensen graag opscheppen over hun kind als het iets wel snel kan (zo kon mijn zoontje wel heel erg snel volzinnen praten. hij kon eerder driewoordzinnen zeggen dan dat hij kon lopen) maar niet als het nog niet zo wil lukken.

Het komt allemaal vanzelf.

Hoi

Hier nog een "langzaam"kindje.
Mijn dochtertje is nu ruim 8 maanden en heeft alleen het rollen van buik naar rug door (ze vind op haar buik liggen helemaal niets).Ze vind de wereld plat op haar rug ook mooi,behalve in de kinderwagen dan wil ze van zich af kunnen kijken.Ze schuift op haar rug de box rond en that's it!
Ze is nu aan het ontdekken hoe haar handen werken.Ze klapt in haar handen en zwaait naar iedereen.

Ik moet alleen wel even zeggen dat ze qua praten wel al ver is.Dat zeiden ze zelfs op het consultatiebureau.Daar zeiden ze ook dat ze niet alles gelijk konden leren.Nou onze dochter heeft duidelijk haar keuze gemaakt.Ze kan nu papa,mama en dag dag zeggen (als ze er zin in heeft).

Ach en het is ons derde en laatste kindje dus ze mag van ons nog wel even klein blijven.

Groetjes Jessica

Gelukkig is Merel niet de enige.
5 maand ze heeft ontdekt dat ze handjes heeft en rolt als ze zin heeft van buik naar rug.
De ene keer rustig 5 keer achter elkaar de andere keer snapt ze er geen hout van en ligt diep bedroefd te huilen omdat ze op haar buik ligt.
Ook brabbelt ze dat het een lieve lust is vind het heerlijk om geluidjes na te doen. HEt lijkt nergens op maar het klinkt leuk

MIj werd door het CB verteld toen ze 3 maand was dat ze een ontwikkelingsachterstand heeft.
Hallo hoe kan een kind van 3 maand nu een ontwikkelingsachterstand hebben.
Weet zeker dat ze het allemaal als zij er klaar voor is gaat uitvinden en ontdekken

Hoi hoi,

Tja, het is wat, dat een kindje vanaf zijn geboorte al van alles MOET kunnen.

Of Sven achterloopt weet ik niet. Ik hou me daar niet zo mee bezig. Tuurlijk stimuleer ik hem met ontdekken maar als hij er niet klaar voor is, dan is hij er gewoon nog niet klaar voor.

Sven is nu 6 maanden. Hij kan bijna omrollen maar heeft net het laatste zetje nog nodig. Hij brabbelt wel heel veel. Hij is ook een echte observeerder. Zijn handjes heeft hij lang geleden al ontdekt en hij pakt nu ook van alles wat daarna in zijn mond belandt! haha

In het boek ' Oei, ik groei'   staat ook dat kindjes uit het hele scala van nieuwe dingen er maar een paar uitkiezen. Een kindje kan immers niet alles tegelijk ontwikkelen. Sven heeft duidelijk de spraakkant gekozen ipv het 'doe gedeelte' (ondanks dat hij wel erg beweeglijk is hoor).

Kijk, als een kindje met 4 jaar nog niet kan praten of met zijn 2 jaar nog niet kan lopen, dan zou ik me zorgen maken. Maar als een baby van een half jaar nog niet kan omrollen of zo, nou dan komt dat vast wel een maand later of zo.

Ik zou je dus nog niet zo druk maken. Speel gewoon lekker met je kindje en geniet ervan! Het MOETEN, komen ze hun hele leven nog tegen.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Onze kleine Isabelle is ook erug laat met alles. Maar dat mag ze ook want ze is prematuur geweest (7 weken te vroeg) en twee maanden flink ziek geweest.

Onze kleine meid is nu 8 maanden, weegt 5 kilo en past sindskort in maatje 62 (jippie). Ze heeft gisteren voor het eerst van haar rug naar haar buik gerold (geweldig). Zitten vind ze erg leuk maar we moeten haar nog wel vasthouden. Haar handjes heeft ze goed onder controle, ze pakt alles wat voor handen is. Zwaaien en handjes klappen zal nog wel even duren. Ze kletst wel lekker en sindskort horen we haar schaterlach steeds vaker!!!!

Thuis vind ik haar altijd een ontzettend grote meid...tot er andere kindjes van haar leeftijd naast zitten. Dan is het echt nog een inimini.

Maar: ze is wel het liefste kindje van heel de wereld. Ze komt er wel, het is een vechtertje!!!! Dat hebben we in het ziekenhuis wel gemerkt.

Groetjes trotse een  mama

Terug
Bovenaan