nog last van bekken en wanneer in box of wipper?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ik heb vanaf week 16 last van mijn bekken en nu na de bevalling heb ik nog steeds pijn en herstel ik maar heel langzaam. Zijn er meiden die dit ook hebben of weten hoe lang het herstel ongeveer duurt?

Verder wil ik graag weten wanneer leggen jullie je kindje in de box of wipper. Suze is nu ruim 2 weken dus ligt ze er nog niet in, maar vroeg mij toch af vanaf wanneer jullie dit doen.
Ik hoor het graag.

groetjes angel

Hoi,

Onze kleintjes waarvan inmiddels twee hele grote lagen al vanaf het begin in de box, de allerkleinste nu 15 weken ook al vanaf het begin de wipstoel daar kan je meestal zo de eerste maand mee beginnen en tegenwoordig heb je ze in hele luxe uitvoeringen heb ik gezien (maar zelf niet gekocht) waar je ze al heel vroeg kan inleggen gewoon op de laaagste stand en niet uren achtereen de eerste paar maandjes.

groetjes

Hoi,

wat vervelend dat je nog steeds last hebt van je bekken. Bij een vriendin van mij heeft dit een aantal maanden na de bevalling nog geduurd eer dat het over was.

In de box lag Stijn al een dag na zijn geboorte. Ik was met mijn man beneden gaan zitten en moest toch echt even naar de wc en  thee drinken . Toen heeft hij er voor het eerst tien minuten in gelegen.

In de wipper zat hij na ongeveer tien dagen voor het eerst. Wij ging en eten en hebben hem in de wipper op tafel gezet. Wel helemaal plat en zo dat hij niet kon wippen.

Nu is hij tien weken en leg ik hem wat vaker en wat langer in de box. Als ik  buiten de was op ga hangen en het is mooi weer zoals vandaag zet ik hem even in de wipper op het gras met een kleedje over hem heen. Dat vind hij  heel  interessant.

Groetjes van marloes  

Hoi,
Herkenbaar! Bij mijn eerste heb ik tot na een jaar nog last gehad als ik een dag in de zorg had gestaan. Heb toen na de bevalling ook geen oefeningen oid gedaan.
Nu, 6,5 week na de bevalling heb ik idd ook nog last. De ene dag erger dan de andere. Ik doe nu bekkenoefeningen en vanaf volgende week weer naar de sportschool. ik merk dat de buikspieren ook van grote invloed zijn dus die "train" ik nu ook elke dag weer.

Mocht het nu te lang duren, zou ik even langs een fysiotherapeut gaan. Die kan je oefeningen mee geven hiervoor.
Succes!
xxx Yvet

Hey,

Thijmen lag na 4 dagen al in de box, niet lang hoor maar even. De eerste 4 dagen lag ik in het ziekenhuis en Thijmen lag dan naast me.
Na 2 weken lag hij ook in de wipper, dit niet lang, want dat schijnt nog niet goed te zijn volgens de kraamhulp.
Maar nu is hij 2,5 maanden oud en hij ligt tijdens het eten in de wipper op tafel, vinden we gezellig en hij ook, kan hij lekker kijken, hij heeft om 18.30 zijn flesje gehad. Dan om 19.30 is hij het zat en gaat naar bed. Overdag ligt hij in de box, na zijn voeding, en als hij begint te pruttelen gaat hij naar zijn bed. In de wipper en box vindt Thijmen heel interessant...
Groetjes, Ellen

Hoi hoi

Ook ik heb nu nog steeds last van mijn bekken en herstel gaat moeizaam
Soms denk ik dat er een beetje verbetering inzit, maar een dag later kan ik niet op of om
Ik heb dan wel een vrij ernstige vorm van bekkeninstabiliteit die is intstaan al tijdens mijn 1e zwangerschap nu 9 jaar geleden
Na die zwangerschap was ik echter vrijwel direkt van de klachten af en kon ik bijna alles weer doen
Ik kreeg bijna 3 jaar later een tweeling en tijdens die zwangerschap heb ik ook flink last gehad....ik heb toen net als nu zelfs hulp in de huihouding gehad
Ook na deze zwangerschap kon ik de meeste dingen weer gewoon doen
Maar deze zwangerschap was op dat gebied een slechte...ik kon nu echt bijna niks meer en nu nog steeds niet eigenlijk
Ik heb nog steeds hulp in de huishouding en in ieder geval nog tot maart 2008
En ik krijg fysio.....binnenkort word er gekeken wat er verder moet gebeuren want er zit niet echt schot in
Ik moet er wel bij vermelden dat ik vanaf de 1e zwangerschap al een forse navelbreuk heb en daar nog aan geopereerd moet worden
Hierdoor kan ik bepaalde spieren rondom mijn bekken dus niet goed gebruiken
Dit werkt ook negatief voor mijn bekken
Hopenlijk worden jou klachten minder....misschien kan je eens een osteopaat bezoeken....vaak kunnen die heel wat voor je betekenen

Wat de box betreft....al mijn kinderen lagen er vrijwel gelijk in....tis toch altijd de veiligste plek als je je kindje even weg moet leggen voor bv de deurbel of omdat je naar de wc moet
De kraamverzorgster deed het hier al...dus dan zal t wel mogen
Maar je moet wel uitkijken voor tocht enz, want ze zijn in een box natuurlijk niet beschermd

Mijn jongste kindje Jesse is trouwens van 24-04-2007

Groetjes Xennah

Ik heb van de bekkenarts gehoord dat de klachten sowieso blijven zolang je borstvoeding geeft, omdat de hormonen je bekken nog steeds 'week houden'. Ik geef nog bv, maar bij mij waren de klachten vrij snel weg, een paar weken na de bevalling. Heb nu nog wat pijn in m'n schaambot, maar heb er niet echt last van. Tijdens het vrijen of plassen voel ik het nog.

Diezelfde bekkenarts heeft ook gezegd dat de klachten na de borstvoeding en dan 2x menstrueren wel zo goed als weg zouden moeten zijn. Maar hou het in de gaten en zoek hulp als je het nodig denkt te hebben!

Groetjes, Marisa

Hallo allemaal,

heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik zal suze tijdens het eten vanavond ook in de wipper zetten. Ze is dan bijna altijd wakker en ik denk dat ze dat ook wel heel interesant vindt. We hebben een vrij luxe wipper dus daar kan ze lekker in liggen.

Met mijn bekken gaat het nu elke dag iets beter dus er zit wel vooruitgang in.
Xennah jij ontzettend veel suc6.

groetjes angel

Terug
Bovenaan