Nog maar 1 borst per x (eerst twee) vraag over de bv

Hoihoi,

FF vraagje, mijn zoontje wil van de week regelmatig, maar 1 borst per voeding en weigert de tweede! Prima, dan maar 1 maar nu komt hij opeens wel om de 2,5 uur en daarvoor om de 3 a 4 uur. En doordat hij er nu maar 1 per keer leeg drinkt zitten ze ook heel vol, moet ik daar nog wat aan doen? en hoe komt het dat hij opeens nog maar 1 borst wil?
Misschien handig om het volgende er nog even bij te zeggen: sinds van de week slaapt hij s nachts door , heeft dat er misschien mee te maken? En mijn tweede gedachten, van de week had ik hem aan de borst, voordat hij zn eersten prikken kreeg, daarna heb ik hem weer aangelegd, zo het kunnen zijn dat hij nu bang is om geprikt te worden (mijn man vond dit veeeeeeeel te ver gezocht, maar ik heb het mij serieus afgevraagd) Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Hoe oud is je kindje? Kunnen regeldagen zijn. Britt is nu 7,5 week en had dat een tijdje geleden ook. Voelde me net zo'n koe, want Britt wou echt een uur lang de borst :S

Ben je toevallig ongi geworden? Want ik werd met 6 weken ongi en merkte dat Britt onrustiger was met drinken en dat ze om de 2 uur ongeveer kwam. Is een periode van die ukkies. Gewoon steeds aanleggen is de remedie. Bij mij was het tijdelijk.

En dat van de borst en die prikken? Nee lijkt me niet dat ze dat associeëren met elkaar.

xxx Nienke

quote: MammySammy schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('22-07-2007 20:53:54'));

Hoihoi,

FF vraagje, mijn zoontje wil van de week regelmatig, maar 1 borst per voeding en weigert de tweede! Prima, dan maar 1 maar nu komt hij opeens wel om de 2,5 uur en daarvoor om de 3 a 4 uur. En doordat hij er nu maar 1 per keer leeg drinkt zitten ze ook heel vol, moet ik daar nog wat aan doen? en hoe komt het dat hij opeens nog maar 1 borst wil?
Misschien handig om het volgende er nog even bij te zeggen: sinds van de week slaapt hij s nachts door , heeft dat er misschien mee te maken? En mijn tweede gedachten, van de week had ik hem aan de borst, voordat hij zn eersten prikken kreeg, daarna heb ik hem weer aangelegd, zo het kunnen zijn dat hij nu bang is om geprikt te worden (mijn man vond dit veeeeeeeel te ver gezocht, maar ik heb het mij serieus afgevraagd) Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Hoi,

Sommige baby's slapen veel na een inenting of drinken tijdelijk wat minder. Zolang je zoontje verder goed groeit (100-200 gram per week), flinke plasluiers maakt (in ieder geval zes kletsnatte katoenen luiers of vier zware wegwerpluiers per etmaal, de urine moet licht van kleur zijn en mag niet sterk ruiken), regelmatig zachte, lichtgekleurde ontlasting heeft en tevreden en alert is, krijgt hij voldoende binnen en hoef je je geen zorgen te maken.

Borstvoeding geven is een kwestie van vraag en aanbod. Veranderingen als 's nachts doorslapen en in plaats van twee borsten per voeding één leegdrinken kunnen vraag en aanbod uit evenwicht doen raken. Je lichaam heeft tijd nodig om het aanbod aan te passen aan de verminderde vraag. Het kan zijn dat je baby straks toch weer graag twee borsten per voeding wil drinken en misschien ook weer om een nachtvoeding vraagt. Ook dan zal het aanbod zich weer aanpassen; als je baby vaker bij je drinkt, zal er meer melk worden aangemaakt.

Kun je hiermee uit de voeten?

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Terug
Bovenaan