nog maar 2 tandjes

Hallo allemaal,

Even een vraagje, onze zoon van 1 jaar heeft nog steeds maar twee tandjes zijn eerste tandjes heeft die met 8 maanden gekregen en verder dus niks. Wie heeft dit ook meegemaakt.

Gr Tineke
 
Hallo Tineke,


Onze oudste dochter had precies het zelfde, na een tijdje komen de andere tijden echt!
Bij ons zeiden ze op het CB nu moet ze toch echt meer tandjes krijgen, ik vroeg wat ik eraan moest doen, cynisch want ik weet ook wel dat dat niet kan. De tandarts zei geen zorgen, wat er niet zit kan ook niet rotten, en hoe later de tanden hoe sterker de tanden. Bij onze dochter kwam het allemaal helemaal goed, hopelijk helpt deze reactie een beetje. Gr Vanes
 
Hoi Tineke,

Fleur is vrijdag 1 geworden en heeft ook maar 1 tandje, een ondertandje die er pas sinds november zit. Volgens de cb arts is het niet erg. Hoe later hoe beter..

En zolang ze alles wegkrijgen met die ene tand...
 
Hi,

Tom is nu iets meer dan 10 maanden...
Tot 3 weken terug had hij nog geen enkel tandje. Alleen nu schieten ze als paddestoelen uit de grond :)

2 tandjes boven, 2 tandjes onder, en naast de 2 boven tandjes komen er nu weer 3 door! zo heb je niets, en zo heb je dit.

Tis echt bij elk kind verschillend.

Maar hij is er goed ziek van geweest, zo zielig! Normaal ist zo'n bikkel.. zelf met ook ontsteking geen kick! maar nu huilen huilen huilen... erge koorts...wil niets van papa weten, alleen bij mij zitten, tegen me aan, jammeren... zo ken ik hem gewoon niet.
En tis onze eerste, dus vond het zo griezelig, kon zelf zo mee huilen!

Nens
 
Hoi,

Mijn zoontje is nu ruim 1 jaar en heeft ook nog maar 1 tandje.
Al heb ik het idee dat er meerdere op komst zijn, want hij is ontzettend huilerig, zit vaak met zijn vinger in zijn mond. Maar hij word er 's-nachts ook wakker van. Ik heb die homeopatische druppeltjes Chamodent voor hem, maar ik heb niet echt het idee dat het helpt. Heeft iemand een tip? Die bijtringen wil hij niet en al hetgeen waar hij op mag bijten. Heel af en toe geef ik hem een zetpilletje, maar dat kan ik ook niet blijven doen.

 
Hier nog een late:
Mijn dochter kreeg het eerste tandje drie weken geleden en ze is nu 14 maanden!
Ik denk dat de tweede er ook aan zit te komen gezien de vieze luiers en de soms hopeloze nachten, waarin er duidelijk iets mis is.

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006)
 
Hallo,
Mijn zoontje Lars heeft tot 18 mnd een tandenloos bekkie gehad. Geen gezicht natuurlijk want tegen die tijd zijn het al echte mensjes. Maar eindelijk met 18 mnd voelde ik een bultje in zn mond. Toen ie 2 werd had ie 8 tandjes. Dus in een half jaar ineens 8 tanden erbij. Maak je geen zorgen het schijnt maar heel zelden voor te komen dat het melkgebit niet doorkomt. En trouwens men zegt toch ook dat hoe later de tandjes hoe sterker het gebit (weet niet of dat waar is hoor)
Groeten Tessa
 
Terug
Bovenaan