Nog maar 2 voedingen bij 8 maanden?

Hallo mama's,

Youri is 8 maanden en wil zijn laatste (3e) fles bijna niet meer leegdrinken. Hij drinkt tussen de 30 en 100 op. En ik heb de indruk dat hij eigenlijk gewoon helemaal niet meer wil.

Zijn er meer mama's die dit kennen? En wat is jullie schema dan?

Ik heb op den duur de indruk dat hij veel te weinig krijgt, maar dat komt misschien gewoon omdat het allemaal zo snel gaat.
Hij wordt ook al zo groot

Groetjes,
Maike

Hoi,

ja onze zoon heeft hetzelfde. Hij is nu 9,5 maand en lust 's ochtends zijn fles nog wel maar zijn tweede fles 's avonds daar drinkt hij maar 20 tot 100 ml van. 's Middags bij zijn brood wil hij absoluut geen melk. Vanaf 8 maanden dronk hij 3 flessen met moeite maar toen de kinderarts zei dat 2 genoeg is dacht hij vast dan nog maar 1 minder. Ook ik maak me wel wat zorgen want 1 fles pap van 200 ml. in de ochtend en 175 ml diksap in de middag en dan zo weinig melk 's avonds lijkt me ook niet veel. Hij heeft wel voldoende plasluiers.

Hoi Maike,
Onze dochter dronk met 8 maanden ook nog met moeite 3 flessen. Ik ben haar toen 's ochtends en 's avonds wat meer gaan geven en de fles van tussen de middag heb ik laten vervallen. Ze krijgt 's ochtends een papfles, in totaal is dit ongeveer 220cc en 's avonds krijgt ze nog een gewone fles opvolgmelk dat is in totaal ongeveer 240cc. De laatste fles drinkt ze ook niet altijd leeg. Kindjes van deze leeftijd moeten nog zo'n 300cc per dag opvolgmelk of borstvoeding krijgen. Zitten ze met opvolgmelk onder de 300cc dan hebben ze aanvullende vitamine D nodig. Je kan je kindje bij de boterham sap, thee of water geven als extra vocht en ook tussendoor aanbieden.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes Daantje mmv Michelle

Mijn dochter van 8 maanden heeft nu ongeveer dit schema

Tijden zijn gemiddeld

700-730
200cc melk

900
korstje brood ( eet ik met mijn oudste brood)

1030
evt een koekje ( bij de koffie)

1200
1 snee brood met beleg ( boter of smeerpaté)
100-150 cc melk
Dit wil ze de ene keer wel de andere keer niet
Soms ook wat gewone melk om te wennen

1500
fruit
wat water of suikervrije ranja

1800
warm eten ( met de pot mee)
150cc yoghurt ( optimel met fruit)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Mijn dochter is erg groot en zit met haar gewicht dus ook boven het gemiddelde.

Terug
Bovenaan