nog maar 4 voedingen

A

Anoniem

Guest
sinds twee weken krijgt mijn dochter nog maar 4 voedingen per dag ze krijgt savonds om zes uur de laatste voeding en dan komt ze de volgende ochtend om zeven uur pas weer ze krijgt nu dan wel een fruit hapje en een groente potje en sochtends krijgt ze rijstebloem van nutricia en ze doet het harstikke goed daarop ze is nu 17 weken oud

groetjes sandan

Wow, dat is snel.....maar als het goed gaat en ze groeit goed en is tevreden, dan is het toch prima??

Mvrgr mama van MD en JA

fijn. je bent met 4 maanden dus al fruithapjes en potjes voeding gaan geven. Ik wist niet dat dat dan al kon. dacht dat het vanaf 6 maanden was. weer wat geleerd vanavond :)

ik geloof dat de adviezen weer veranderd zijn, want bij mijn eerste mocht je ook met 4 maanden beginnen met fruit en met 5 maanden met groente erbij.......en nu alles pas vanaf 6 maanden???

Nou ja......mijn zoon heeft zich goed ontwikkeld en is gezond, dus ....... waarom is dit eigenlijk veranderd?

gr mama van MD en JA

Fijn dat ze het er zo goed op doet. Door de tussen doortjes krijgt ze natuurlijk ook weer extra binnen.

Wanneer je volledige   bv adviseren ze om pas met 6 maanden met potjes te beginnen. Anders met 4 maanden. Waarom dat is heb geen idee, maar ik denk omdat anders je voeding terugloopt en je kindje dit toch nog nodig hebt.
Je moet gewoon je gevoel volgen, en je merkt vast wel aan je kindje of hij/zij behoefte heeft aan ander eten.

groetjes

hoi

ik wis het ook niet dat het pas vanaf 6 maanden mag, heb ook nog nergens over  gelezen. Over 2 weken naar de CB dan is Jordi 4 maanden, ben beniewd wat ze gaan zeggen.

Ik weet toen mijn dochter 4 maanden was ( nu 2 jaar) begon ik met 4 maanden met bordje pap geven. Eerst flesje 150ml  en de rest aanmaken met pap ( iedere keer beetje ophogen 120 melk rest pap..... )  Ze zij op de CB dat het beter voor de mond ontwikelig is,  ( mischien is het nu weer anders) met 5 maanden begon ik met groenten en daar na met  fruit.  Ze heb met pap goed  geleerd happen en ging dan met groenten beeter. Anders had ze meer wortels in  haar neus en op de slab als in  haar maag hihi.

Met Jordi wil ik het ook zo proberen, maar nu zitten we op 4x200 ( 1xpap fles, naar overleg met CB) en kleine flesje van 100 om  22.30 en half 6.

Ik vind het knap dat jullie kleintjes al helemaal doorslapen, hoop dat Jordi ook binnen kort lekker hele nacht doorlaapt

groetjes boontje

hai,
Wat ik er van begrepen heb, is dat baby's pas vanaf 6 maanden bijvoeding nodig hebben, dat ze tot die tijd voldoende hebben aan FV of BV. Vanaf 4 maanden mag je ze bijvoeding gaan geven, maar het heeft nog geen "functie". Dit wordt inderdaad afgeraden bij borstgevoede kindjes. Het risico dat de BV terugloopt is aanwezig doordat je kindje al wat verzadigd is door bv een fruithapje en dus minder gaat drinken aan de borst.
Wel lekker, alweer op 4 voedingen, Roef zit er de laatste dagen vrolijk opeens weer op 7... Komt wel niet in de nacht, maar haalt de schade overdag wel weer in op t moment...
Groetjes Annemarie

Annemarie,

Shenaya slaapt nu ook de nacht door en vind het nodig om de schade overdag in te halen..
Eerst kreeg ze 4a5 keer 200 ML.. Dit was veelste veel volgens het CB.. Nu hebben we het met voeding voor hongerige babys terug gebracht naar 165ML maar wil ze in een keer ook 7 voedingen! Krijgt ze nog bijna net zoveel :p

Ze heeft het denk ik nodig want alles blijft binnen..

Terug
Bovenaan