nog maar 7w zwanger

hallo,
ik heb vandaag mijn termijnecho gehad.
omdat ik niet wist hoever ik was mocht ik eerder komen voor een termijnecho. ik dacht zelf zo ´n 9,5 a 10 w zwanger te zijn.
nou na de echo bleken dat dus nog maar 7 weken te zijn. alles was wel goed het hartje klopte al!!!!!!!
nou ja even omschakelen. want ja nu moet ik het nog een hele poos stil houden.
maar ben er niet minder gelukkig om hoor
groetjes

Snap ik,ik heb 16 juni mijn eerste echo en ik heb een lange cyclus nu zei de assistente van de verloskundige ook dat ik uit moet gaan dat ik korter zwanger ben dan ik denk,ik verwacht nu dat ik 10 weken ben maar kan ook goed natuurlijk iets korter zijn,wat ik ook niet hoop,dan moet je je ook natuurlijk weer even omschakelen denk je net die kwetsbare weken te hebben gehad moet je er nog meer,niet echt zo leuk!Ondanks dat het natuurlijk het belangrijkste is dat het gezond is en goed groeit.

x nice

Hallo,

ik heb vandaag de termijnecho gehad. De HA had uitgerekend vandaag 10 weken 2 dagen te zijn, maar echo wees uit 9 weken en 3 dagen. Dus bijna een week minder ver dan gedacht. Viel wel ff tegen hoor!!!!

Heb waarschijnlijk een langere cyclus gehad dan gedacht. Wel heel even hartje zien kloppen, maar ik vond het allemaal maar niks hoor. Die man deed alles heel snel, was ook een inwendige echo, helemaal niet leuk. Geen vragen kunnen stellen en dus ook geen goed gevoel bij. Omdat het ook een week minder ver is dan gedacht, ben ik nu heel bang dat het vruchtje zich niet goed ontwikkelt.

Nee, het heeft me allemaal niet goed gedaan, maak me meer zorgen dan voorheen.

Groetjes,

Hee Koetjeukkel,
Wat een domper! Denk je eindelijk meer duidelijkheid te hebben, krijg je dit. Was het ook je huisarts die de echo deed??
Maar dus wel het hartje zien kloppen? Meid, het zal vast wel goed zitten. Schijnt wel vaker voor te komen dat de termijnecho andere termijn geeft dan je zelf denkt. En dat het later alsnog je eigen datum blijkt te zijn.
Nou heel veel sterkte, wanneer heb je de volgende echo?
Groetjes Laura

Hej famke,
Jeetje, das wel balen zeg! Nu nog even wat langer geduld hebben en dan kun je het alsnog gauw vertellen ;)

Ik heb afgelopen maandag mijn eerste echo gehad. Ik was op die dag 7 weken en 1 dag. Volgens de echo was het 7 weken en 3 dagen. Plus een heel mooi hartje zien kloppen. Ik was helemaal gelukkig. Nu hopen dat alsnog alles goed zal blijven gaan!

hoi meiden,
vervelend zeg dat ze zeggen dat je minder ver bent dan je denkt. Wel is het zo dat ze het meten echt superprecies moeten doen, willen ze het echt goed doen. 1mm ernaast, kan al dagen schelen. Bij Bas* rekenden ze toen ik 9,5 week was, ook pas 8 weken en nog wat. Toen zeiden ze echter, zolang er niet meer dan 1 week verschil in zit, blijft je 'oude' uitgerekende datum staan. Die uitgerekende datum is toch maar een punt om naartoe te leven, hij klopt vaker niet dan wel.
En grappig toch dat je het nu als irritant ervaart dat er twee weken tussen zit. Twee weken wat is dat nou eigenlijk...   Is zo voorbij, maar als je zwanger bent is het toch een tijd. Grappig hoe tijd dan toch een andere dimensie krijgt.

Ik krijg vanmiddag mijn 1e echo, ben zo benieuwd,

groet,
Patricia mama van Bas*

Terug
Bovenaan