nog maar eens: eczeem.......

A

Anoniem

Guest
Tja, ik heb er al vaker iets over geschreven en zoals jullie wel weten heeft Floor flink last van eczeem. Ik heb van de huisarts al verschillende soorten hormoonzalf voorgeschreven gekregen maar ben hier zelf niet zo happig op. Het werkt wel wanneer het heel heftig is maar ik wil het hiermee niet 'onderhouden'. Nu gebruik ik cardiflor van VSM en dit werkt vrij goed maar zou ik dit onbeperkt mogen smeren bij zo'n kleintje? Zijn er nog meer kindjes met eczeem of een extreem droog huidje en wat gebruiken jullie dan voor het 'onderhoud'?
groetjes van Ruth

ik kan je niet helpen helaas.

ik reageer alleen even om te zeggen dat het wellicht hel verstandig is om die hormoonzalf te bewaren voor de ernstige momenten. Vriendin van mij (zelf arts en veel eczeem) doet dat ook.

Wat zij verder doet, is goed vet houden met olie, liefst zo puur mogelijk (amamdelolie en olijfolie) en kleding dragen die niet kriebelt (dus geen losse touwtjes of kriebelige stofjes) Maar waarschijnlijk iwst je dat allemaal al.

Succes.

Hoi hoi,

Ja heb ook een dochtertje met wel lichte exzceem!!! Wij wonen in Duitsland en we moesten niet te vaak haar in bad doen want dan droogt de huid ook uit!!! En met vette zalf insmeren 2 maal per dag!!!
Als ze gaat krabben dan zou je ook nog speciale wantjes kunnen kopen om dat tegen te gaan!!!
Wel vervelend en zielig als ze zo klein zijn hé!!!
Succes ermee!!!

Liefs Sandy

Ach gossie, mijn lieve nichtje Floor toch... Die Cardiflor mag vast wel langer gebruikt worden, het is toch homeopatisch. Volgens mij kan dat geen kwaad, en ze ziet er nu wel een stuk beter uit!

groetjes, Esther

Hier een extreem droge huid en eczeem plekjes op armpjes, nekje en gezichtje als ik het niet goed bij houdt.
Ik gebruik balneum creme, werkt hier goed. Ook balneum badolie (voor droge huid) in badje (dat hier slechts om de 5-6 dagen ofzo plaatsvindt, dat scheelt eigenlijk nog het meeste denk ik weleens...).

Ging eigenlijk heel goed, maar sinds een paar dagen zijn de wangetjes weer erg rood, schraal en pukkelig... helaas komt dat overeen met de start van groentehapje! Het was maar bloemkool, dat lijkt me nu niet echt prikkelend, dus ik ga maar gewoon door met de groentehapjes. Misschien toch een kwestie van wennen?? Ik ben nu in ieder geval weer 4 x dag de wangetjes aan het smeren.

Groetjes, Karin

Iki vind het ook altijd zo zielig voor de kindjes, zo'n droog huidje...

Ieder kind is anders hoor en elke vorm van eczeem heeft ws een andere oorzaak maar.....Sophie had ook echt erge eczeem, koemelk test, hormoonzalf, niets hielp. Wat mij wel altijd opviel was dat haar billen en voorkant wel "schoon"waren. Gebruikte al Neutral. Ben toen gaan spoelen met azijn en na 2 weken was de eczeem echt verdwenen. Smeerde 2xdd met lanette/vaseline en ze ging 2xpw in bad.

Wie weet. Mijn mening is dat eczeem een oorzaak moet hebben. In ons geval een wasmiddelallergie. Misschien het proberen waard?

In ieder geval succes.
En over de vsm zalf, je mag dat tijdelijk zo vaak als nodig smeren werd ons toen verteld door de apotheek.  Maar het blijft een geneesmiddel ondanks dat het homeopatisch is.

Groet, Anne

Ik heb ook een meisje met eczeem. Wij hebben na opnames in het ziekenhuis een vrij zware hormoonzalf gekregen (cultivate). Ik smeer dit alleen maar als ze echt plekken heeft heel dun. Verder smeer ik onbeperkt vaseline lanettecreme.

Balneumolie is gemaakt van pinda's en dat is een grote allergieverwekker. Yara kan hier ook absoluut niet tegen. Voor de was gebruik ik neutral. Haar eczeem is nu gelukkig goed te behandelen.

Ik ben het niet eens met de menig dat eczeem altijd ergens door veroorzaakt word. Eczeem kan ook erfelijk zijn. Mijn man en ik hebben er allebei last van maar wel in veel mindere mate.

Ook heb wel eens gehoord dat zemelen in het badje goed zijn, maar ik heb hier geen ervaring mee.

Sterkte, hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt.

hallo

mijn dochtertje had ook eczeem en toen heb ik vaseline lanette voorgeschreven gekregen dit is zonder hormonen en is om de huid vet te houden.

groetjes vanessa

Terug
Bovenaan