nog maar twee flessen nog niet alles willen drinken

Hallo
Mijn dochter is nu 9 mnd en zit momenteel op het volgende voedingsschema:
8.30 fles 200cc drinkt daar 100 van op en de rest maak ik pap van
11.00 fruithapje (heel potje)
12.30 boterham
14.30 fles 120cc (drinkt ze vaak niet helemaal op)
Soms een koekje of een soepstengel tussendoor
17.30 groentehap (heel potje)
18.30 toetje 150ml
19.30 probeer haar nog wat te laten drinken, maar vaak wil ze dat niet of ze drinkt er maar 30 of 40cc van op
Over de heledag krijgt ze dus maar 340cc opvolgmelk.
Tussendoor andere dranken wil ze vaak ook niet of een paar slokjes en dan heeft ze er weer genoeg van.
Al met al maak ik mij soms wel eens een beetje zorgen of ze niet te weinig binnen krijgt.
Op het Cb zijden ze dat ze ook vocht haalt uit haar fruit en groente, maar hoe ga ik het dan aanpakken als het dalijk warmer gaat worden en ze toch echt wat meer moet gaan drinken.
Wie herkent dit of zit met hetzelfde probleem en wat doen jullie hiermee.
Moet ik mij echt zorgen maken of ben ik gewoon een overbezorgde moeder hahaha
Gr Sylvia
 
Mijn dochter had ook dat ze niet zoveel wilde drinken (en nog, ben blij als ze 2 plasluiers per dag heeft) Afgelopen zomer (ze is nu 21 maanden) heb ik haar als ze niet wilde drinken een extra potje fruit gegeven. In de potjes fruit en groente zit idd heel veel vocht. Bij Bart (nu 3 jaar) had ik een tuitbeker met speen gekocht, die hij zelf vast kon houden. Dat vond hij toen heel leuk. Ik vulde hem elke uur met schoon fris water en zette dat bij hem in het campingbedje buiten. Hij kon dan drinken waarneer hij zin had. Hij zweten heel veel, dus moest veel vocht hebben. Dat ging bij hem goed zo.
Je moet het wel blijven aanbieden hoor, en blijven proberen, misschien dat het dan toch nog gaat lukken voor de zomer.
Succes ermee,
Groetjes, Brenda
 
Hoi,

Mijn meissie is ook 9 maanden. Ik schreef net ook ergens anders dat ze volgens het bureau  aan 300 cc opvolgmelk genoeg heeft. Mijn dochter drinkt iets vaker dan de jouwe maar ik bied elke keer een fles van 150 aan maar die drinkt ze eigenlijk nooit leeg. Jouw kindje eet de hele pot fruit en de mijne de helft. Ik bied overdag ook diksap en/of water aan. Ze drinkt soms aan 1 stuk een minuut daaruit en soms elke keer wat slokjes. Als ik naar jouw schema kijk zou ze voldoende vocht eruit moeten halen. Wat mijn meisje trouwens ook erg leuk vindt is bij mij op schoot uit een plastic beker drinken. Is misschien ook een idee. Ze duwt hem wel weg als ze echt geen zin heeft. Mijn schema:
-rond 6.30 uur: 150 fles (helft leeg)
-8.30 uur: 150 fles (driekwart leeg) en daarna 2 uur slapen
-11.00 uur: grote danoon (eigen merk AH = kwark)
-12.30 uur: in haar wipstoel een hele boterham met boter waar ze lekker mee kan klooien en uiteindelijk de helft opeet. Hierbij geef ik water tussendoor.
-13.15/30 uur: 150 fles (driekwart leeg) en daarna 2 uur slapen
-16.00 uur: fruithap, voorkeur banaan
-16.45 uur: soepstengel of nijntje koekje en rond deze tijd bied ik slokjes diksap aan
-17.45 uur: hele pot groentehap
-18.30 uur: 150 fles (helft leeg) en naar bedje
-22.00 uur: wordt ze tegenwoordig weer wakker en drinkt dan hele fles van 150 met pap.
Tijdens het wandelen 's middags of als we ergens wat gaan drinken neem ik meestal een fles diksap mee. Dan drinkt ze meestal ook lekker. Je kunt ook roosvice of slappe thee doen. Succes.
 
Terug
Bovenaan