Nog meer alleenstaande aankomende moeders?

hoi allemaal,

Ik ben erg benieuwd of er meer vrouwen zich op dit forum begeven die, net als ik, alleenstaand zijn en een kindje verwachten.
Even ik het kort mijn verhaal:

Ik heb 12 jaar lang een relatie gehad die uiteindelijk o.a. is gestrand op mijn kinderwens.  Na twee jaar alleen te zijn geweest is die kinderwens altijd gebleven en heb ik besloten er alleen voor te gaan. (BAM = bewust alleenstaand moeder).
 Ik ben 33 jaar en  ben  inmiddels 24 weken zwanger.  

Natuurlijk  heb ik soms twijfels of het verstandig is waar ik aan ben begonnen maar ik ben zo gelukkig met deze zwangerschap en zie het meestal helemaal zitten. Wel heb ik zo af en toe m'n vragen over hoe ik bepaalde dingen ga oplossen.

Daarom  lijkt het  me leuk ervaringen uit te wisselen met andere alleenstaande aankomende moeders. Het kan natuurlijk ook zijn dat je er niet bewust voor gekozen hebt, maar ook dan loop je waarschijnlijk tegen dezelfde vragen aan als ik.  

Groetjes witte tulp  

Ben niet alleenstaand, uiteraard wel zwanger, maar wilde even vertellen dat ik het echt goed van je vind! Het zal inderdaad wel zwaar voor je zijn, maar je kind weet straks wel heel, heel erg zeker dat het gewenst is, mooi toch? Sterkte en geniet-se

D

Hoi Shorty85,

Wat goed zeg, zo snel een reactie van iemand die ook alleenstaand zwanger is.
Hoe lang bij jij al zwanger?
Was het voor jou ook een bewuste keuze, of is het gewoon zo gelopen?

groetjes witte tulp

Hallo allemaal,

Ik ben enorm illegaal aan het meelezen vandaag, ik ben namelijk allang niet meer zwanger, sterker nog mijn dochter wordt 25 februari al 1! Maar toen las ik dit topic en wilde ik toch even reageren. Ik ben namelijk ook een alleenstaande moeder, nu dus al bijna een jaar, met andere woorden, een ervaringsdeskundige!

In zoverre bewust alleenstaand dat ik per gelukje zwanger ben geworden, het was niet geplanned maar wel erg welkom. Ik wist meteen dat ik met de vader geen lange relatie wilde. Hij woont in het buitenland en het was een gezellig scharrel, maar geen relatie materiaal. Hij zag een baby trouwens ook helemaal niet zitten en ik heb tot op de dag van vandaag ook geen contact meer met hem gehad. Ik wist dus vanaf het moment dat ik zwanger was dat ik het alleen zou gaan doen, dus in zoverre ben ik ook bewust alleenstaande moeder. Er is nooit sprake geweest van een vader als mede-opvoeder.

En ik vind het heerlijk! Sowieso heb ik een geweldig lieve leuke grappige dochter gekregen, maar ik merk ook dat ik het heel fijn vind om mijn eigen plan met haar te trekken. Ik doe de dingen lekker op mijn manier en samen zijn we echt een twee-eenheid. Zolang je niet anders gewend bent mis je een man (of vrouw trouwens)  ook niet lijkt me. Ik weet dat er 'snachts niemand anders uit gaat dus doe ik het. Af en toe best zwaar, maar het is zoals het is. Beter dan er zelf 'snachts telkens uit moeten terwijl je heerlijke vent lekker naast je blijft tukken... Wat ik eigenlijk probeer te zeggen, het is niet erg om alles zelf te doen omdat je daar gewoon rekening mee houdt, je stelt je er op in. En ik weer niet hoe het bij jullie zit maar ik heb lieve ouders die helemaal wild zijn van hun eerste kleindochter en staan te trappelen om op te passen. Ook mijn vriendinnen zijn helemaal gek van mijn meisje. Ik zorg er dus zeker voor dat ik af en toe lekker de deur uit ga, winkelen, uit eten, stappen, zonder kind. Even weer onder volwassenen zijn, dat heb ik af en toe wel nodig. En ik heb dus lieve oppassen in de buurt wonen. Maar heel vaak vind ik het gewoon heerlijk om lekker met haar te tutten thuis, veel wandelen. Afgelopen zomer zijn we zelfs met zijn tweetjes op vakantie naar Griekenland geweest! Alles kan hoor, zo lang je het zelf maar wil en ziet zitten.

Als je meer wil weten dan hoor ik het wel,

Groetjes Bebek

Oja, ik was net 24 toen ze geboren werd en ik studeer nog.

hoi bebek,

Wat een mooi verhaal zeg.
Er niet bewust voor gekozen om zwanger te worden maar er zeker wel bewust voor gekozen om alleen moeder te worden. Knap hoor.
Ik vind je verhaal ook zo positief, echt leuk om te lezen. En er dan nog naast studeren ook.

groetjes witte tulp

hi meiden!

ook ik ben een alleenstaande zwangere ( morgen 15 weken zwanger)
heb een korte relatie gehad deze heeft niet langer als 7 mnd geduurd
me relatìe heb ik net een punt achter gezet, me ex vond het geweldig dat ik zwanger was maar hij was niet goed voor me,, heb t meerdere keer geprobeerd maar zonder baat. een moeilijke keus ( vooral met die  gierende  hormonen)  maar heb toch voor mezelf en de kleine gekozen!
ik ben onwijs blij met me zwangerschap en heb hem zeker niet nodig!
dus ga er ook alleen voor!

liefs

hai iedereen. ik ben een alleenstaande mama van 21 jaar. ik ben 15 weken zwanger bijna 16 weken.
ben ook wel een beetje onzeker maar dat is logsich bij een eerste toch?
maar zou dit kleintje absoluut niet willen missen.
jullie vragen je misschien af van waarom heeft ze het dan niet weg laten halen als ze nog zo jong is en alleenstaand nou puur omdat ik tegen abortus ben ik vind dat pure moord en zou dan niet meer met mezelf kunnen leven. en daar komt bij dat ik stapelgek ben op kinderen en ook in mijn broep ben ik volop met die koters bezig.

groetjes

Terug
Bovenaan