nog meer anderhalfjarigen die maar 2x p week warm eten???

Hallo moeders/vaders!

Inmiddels hebben we ons er maar wat bij neergelegd, maar leuk vinden we het niet!
Onze zoon eet sinds twee maanden bijna nooit meer zijn warm eten. Ja, wel het vlees en yoghurt.
Twee keer per week eet hij het wel, en als we geluk hebben 3 keer per week.
Hij zegt echt duidelijk nee, we proberen wel een paar hapjes, maar dat mondt uit in een drama als we blijven aandringen. Heeft dus ook geen zin.
We negeren het gewoon, hij speelt wat met het eten. Als hij z'n vlees eet dan prijzen we hem, evenals met zijn toetje.
Als hij z'n eten eet, dan doet hij dat met smaak. Hij was zo'n goede warmeter....
Brood, fruit en alle andere dingen: prima!
We geven hem niet veel tussendoor, hij drinkt niet te veel...
Volgens huisarts (ik moest voor verkoudheid daar zijn, dus kon ik meteen vragen over het eten) niet druk om maken, geen strijd van maken, lekker laten spelen met het eten (totdat het tegen de muren vliegt natuurlijk!!!). De smaakontwikkeling is op gang gekomen zei hij, en ook is hij z'n wil aan het testen (heel duidelijk ja, dit doet hij sinds hij 15 maanden is...)
Verder is het een schat van een jongen hoor!
Maar mijn vraag: zijn er meer ouders die dit herkennen???
 
Hallo,

mijn dochtertje is 15 maanden en die eet meestal maar twee of drie happen avond eten en soms helemaal niks alleen wat yoghurt, ook s'morgens eet ze maar een half broodje of vaak nog wel minder. Ze krijgt rond 10 uur een fruit hapje wat ze wel eet en om 12 uur pap wat er ook goed in gaat en s'middags 1 koekje en dat is het enige wat ze de hele dag eet.

De huisarts zegt zolang ze levendig en vrolijk is  er niks aan de hand is.
En dat is ze dus ik maak me er maar niet zo druk over.

Groetjes melissa
 
Hallo,

Brooklyn is nog maar 4 maanden dus eigen ervaring hebt ik niet wel zie ik het regelmatig bij familie en kennisen. Misschien een tip:

Laat hem helpen bij het eten kopen en bereiden.
Ook kan het wel eens helpen om het bord anders op te maken maak er iets leuks van bv een gezichtje.
Pas geleden hoorde ik ook om opnieuw te proeven: doe er bv 2 lepels appelmoes doorheen als hij/zij dan wel eet het gewoon weer afbouwen door er maar 1 eetlepel in te doen.

Ik hoop dat er iets werkt en je er iets aan hebt

Groetjes Kim en Brooklyn
 
quote: mamma van brooklyn reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('01-05-2006 12:22:36'));

Hallo,

Brooklyn is nog maar 4 maanden dus eigen ervaring hebt ik niet wel zie ik het regelmatig bij familie en kennisen. Misschien een tip:

Laat hem helpen bij het eten kopen en bereiden.
Ook kan het wel eens helpen om het bord anders op te maken maak er iets leuks van bv een gezichtje.
Pas geleden hoorde ik ook om opnieuw te proeven: doe er bv 2 lepels appelmoes doorheen als hij/zij dan wel eet het gewoon weer afbouwen door er maar 1 eetlepel in te doen.

Ik hoop dat er iets werkt en je er iets aan hebt

Groetjes Kim en Brooklyn

Bedankt voor je reactie!
Ik heb het helaas allemaal al geprobeerd...
De boodschappen doen: ja, dan vind hij alles lekker: ohh, lekkuh...(is ook nog een tikkie te jong om dat helemaal te begrijpen)
Maar later hoeft hij het dus niet.
Ach, de ergste zorgen zijn voorbij, we laten het zo. hij groeit lekker en eet af en toe lekker warm...liefst als er bijna geen groenten te bespeuren zijn.
Gaat ooit wel weer een keer over!
 
Hoi,
Onze dochter is ook anderhalf en die eet wat dat betreft heel goed warm eten. (Tot nu toe). Een tijd terug wilde ze ook niet, maar toen kwamen wij erachter dat ze zelf wilde eten met een lepel/vork en toen hebben we haar ook een lepel gegeven en zelf hielpen we dan ook mee, zodat ze toch genoeg binnenkrijgt. Het is te proberen. Ze kunnen ook gaan weigeren omdat ze het zelf willen doen.
Veel succes!!!
Groetjes Diana mv Michelle
 
Mijn zoontje van anderhalf heeft een tijd terug ook van die kuren gehad. Wij hebben er toen geen aandacht aan geschonken. Hij at dan wel zijn yoghurt en helaas kwam hij dan 's nachts voor een fles pap omdat meneer honger had. Na een week of 2 hebben we hem een eigen lepel gegeven en het bord met eten gewoon voor zijn neus gezet, zodat hij zelf kon eten. Hij kon dus ook zelf bepalen hoeveel hij wilde eten. En sindsdien kan meneer dus wel weer een bordje warm eten weg krijgen (de nachtfles is er nu ook weer af gelukkig....).
Bij hem was het dus echt het feit dat hij door ons gevoerd werd waarom hij niet meer wilde eten. Met het brood hadden we dit al eerder gehad. Dat mocht toen ineens niet meer in stukjes en hij wilde dat ook gewoon zelf eten.
Misschien dat dit bij jullie mannetje ook werkt.
Heel veel succes ermee in ieder geval!
Groetjes Cato
 
Zelf eten laten we hem ook doen, want voeren wil hij hélemaal niet!
maar, hij gaat er mee spelen...
Soms gaat hij dus wel eten, maar ja, das maar 2 á 3 keer in de week.
 
Terug
Bovenaan