nog meer kindjes buikgriep???

Hallo moeders,

Ik lees altijd met jullie mee, heerlijk gezellig en af en toe klest ik ook wat..haha.

Nu is onze Tijs al sinds gisteren super aan de diaree, ik denk zelf dat hij toch een buikvirus heeft. Vandaag past mijn moeder op, ik baal zo ontzettend dat ik moet werken nu. Het liefste wil ik nu thuis bij hem zijn. Hij heeft de hele ochtend op de bank gelegen bij mijn moeder, dat is echt niets voor Tijs.

Weten jullie wat ik het beste kan doen met dit virus?? Hij drinkt gelukkig wel nog goed en heeft net een halve boterham op maar hij wil eigenlijk liever niets en is ook super moe...pffff...tranen springen in mijn ogen nu...

groetjes, Daan

Ahhh sneu he zo die kleintjes.

Yoëll heeft het ook gehad. Hij wilde eerste instantie haast niets drinken, maar onder dwang ging er gelukkig wel genoeg in. De tweede dag dronk hij wel.

Ik had ORS in huis gehaald, dit is tegen uitdroging, daar zitten allerlei zouten en mineralen in die het lichaam nodig heeft en die je snel verliest met diarree en overgeven. Het wordt snel opgenomen door het lichaam.
Verders gaf ik Yoëll steeds banaan, aangezien hier ook veel koolhydraten inzitten. En pas kwam er een tip voorbij m cola zonder prik te geven, dit schijnt de diarree te stoppen.
Dan was er pas ook als tip extran oid, een sportdrank, te geven, omdat hier ook veel stoffen inzitten voor het lichaam.

Heel veel beterschap!!!

Wat naar! Marit is ook bijna 10 dagen geveld geweest door een buikgriep. Ze heeft geen koorts gehad, maar wel veel diarree en 3 dagen er ook nog bij gespuugd. Er bleef echt niks binnen. Ze at niet veel, dronk gelukkig wel. 2 dagen wilde ze ook niet drinken en toen heb ik haar ORS gevoerd met een spuitje want ze weigerde ook van de lepel.   Gelukkig is ze er weer doorheen gekomen. Vocht is het aller aller belangrijkste voor ze om binnen te krijgen en te houden. Dus kleine beetjes per keer geven en als je je onzeker voelt, gewoon naar de huisarts hoor! Sterkte en beterschap!

Onze Thijs is ook helemaal niet lekker, hij ligt nu lekker in zijn bedje, is echt zielig,hé? Hopelijk zijn ze er weer snel bovenop. groetjes en beterschap. Wendy

Oh,wat sneu is dat toch!
Delano heeft het een paar maanden geleden gehad.
Als hij diarree heeft én ook spuugt kun je bij de apotheek Domperidon,weet niet zeker of je het zo schrijft,halen zonder recept.
Dat gaat het spugen tegen zodat kindjes niet uitdrogen.
Heel veel beterschap!
Groetjes Tanja

hoihoi
Lorenzo heeft ook buikgriep gehad en
had op het laatst waterdunne poep
we hebben hem roosvicee stop gegeven en ors
en we kregen het  advies van de huisarts om hem een dag
geen eten te geven of anders helemaal geen melkproducten en zo
min mogelijk eiwitten want die zouden de diarree in
stand houden  
Lorenzo heeft 1 dag gevast wel veel gedronken en de volgende dag
weer gewoon met een boterham begonnen nog geen zuivelproducten
en hij had de dag erna pas weer een poepbroek maar geen diarree
meer

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Dank jullie wel voor jullie lieve berichtjes.

Ik had de laatste twee uurtjes lekker vrij genomen van het werk, want ik kon het niet meer houden daar. Ik wilde echt naar huis toe naar mijn lieve schat. Toen ik thuis kwam was hij net wakker en wel aan het drinken maar keek erg witjes. Wilde niets eten, probeerde wel maar alles wat hij aanraakte ging echt niet naar binnen.
Ik had op de terug weg naar huis al ORS gehaald bij de apotheek, dus dat aan hem gegeven. Waarempel hij dronk het lekker op. Wel met een aparte beker en een rietje..haha maar hij heeft het goed gedronken en knapte helemaal op!!! Hij kwam gewoon vocht en zout tekort waardoor hij nergens geen zin meer in had. Nadat hij dit had gedronken begon hij zowaar weer te spelen en wonder boven wonder hij heeft vanavond weer zijn groenten op!!! Natuurlijk nog wel poepbroeken maar gelukkig heeft hij wat gegeten.

Nog even een vraagje, onder melkproducten valt daar dan ook nog de Nutrilon onder?
Tijs krijgt altijd nog een beetje melk voordat hij naar bed gaat en dat is Nutrilon goede nacht. Verder heeft hij vandaag geen zuivel op maar dat vind hij nog zo lekker, dus toch maar gegeven. Ik hoop zo dat het over een paar dagen weer beter gaat....

Als klap op de vuurpijl kwam mijn vriend ook tegelijk met mij thuis, ook ziek!!!
Overgeven, diarreee......nou ik zit hier dus nu alleen op de bank met twee zieke mannen boven, die lekker liggen te slapen. Ohh..ik hoop niet dat ik aangestoken wordt want over 3 weken is het Carnaval en dat vieren we altijd uitgebreid!!
Zo, nu ga ik maar lekker een kop thee voor mezelf inschenken en hopenlijk slapen mijn mannen vannacht lekker door...
Liefs Daan

Ahh zo naar als ze ziek zijn. Meike heeft het 2 (!) keer gehad en zo kwamen we aan de telefoon met de ha en die zei dus: cola zonder prik om het virus te doden als de ontlasting wel wat steviger is. Witbrood en witte rijst om de darmen niet te veel te prikkelen. Dat is het enige wat zou kunnen helpen.
Wij hebben ook ORS in huis maar dan moet je kindje ook evenveel overgeven om te korten te    krijgen.

Heel veel sterkte en beterschap!!
Renske mv Meike 12-07-2006      

Terug
Bovenaan