Nog meer kindjes met een redressiehelm?

Zijn hier ouders van kindjes met een redressiehelm?
Onze dochter van bijna 10 maanden heeft er eentje sinds ze 6 maanden is. Met heel goed resultaat. Ze had een fikse voorkeurshouding,die ondanks osteopatie en fysio zo hardnekkig was dat ze een flinke afplatting had. Het is nu al stukken verbeterd en ik ben erg blij dat we de keuze gemaakt hebben voor de helm.


Groetjes Elseline
 
HI
mijn zoontje van 8 maanden draagt nu sinds 3 weken ook een helm.....ivm afplatting (ook een voorkeurshouding).
Hij draagt het eignelijk alleen overdag want snachts slaapt hij op zijn buik en dan wordt het afgeraden om een helm te dragen.
Op zich heeft de kleine er weinig last van....alleen wel zielig met dit warme weer

Over een week gaan we weer voor controle...ben benieuwd!
 
Wij zijn vandaag voor de meting geweest. Mijn zoon zit precies in t grijze gebied. t Is plat maar niet zo plat dat het "noodzakelijk"is een helmpje te dragen. Maar t kan de komende maanden nog wel platter worden, maar dan kan hij geen helmpje meer, volgens de fysio in t ziekenhuis. (hij is nu 7 maanden) met andere woorden: we moeten nu een keuze maken: Of een helmpje terwijl het msschien niet echt nodig is, of geen helmpje met het risico dat het nog wel platter wordt en ze er dan niks meer aan doen...

Lastig. We neigen er naar om er wel voor te gaan, just in case... maar anderzijds vind ik het ook helemaaaaaal niet leuk als hij er eentje moet. (al die blikken, smetplekjes etc. )

lfs Mickey
 
Hoi

Onze zoon bijna 4 maand
heeft ook afplatting hoofd door voorkeurs houding.
We waren er optijd bij zij de kinderfysio. Hij slaapt nu zelfs ook naar de de niet voorkeurs kant en gaatgoed. maar de afplatting is er wel.
De eerste meting zat hij net in de ernstige vorm van afplating. over 6 weken nog keer meten is hij 5,5 maand en dan kijken hoe het er voor staat de fysio zegt wel dat we er rekening mee moeten houden dat hij helm krijgt.
we wachten maar af.
 
Terug
Bovenaan