Nog meer mama's van die bijdehande "kwek" meiden?

Hallo

Ik begin met toch serieus af te vragen hoe het zal zijn als onze dochter ooit in de puberteit komt!! We hebben 3 kinderen, Bram van 4, Fenne wordt de 27e 3 en de prinses van 17 maanden.
Het verschil tussen een jongen en een meisje is overduidelijk aanwezig binnen dit gezin.
Fenne is een bijdehandje. Heeft overal een mening over. Nee is nee. Bemoeit zich met alles en iedereen en moet altijd het laatste woord hebben. Dit komt misschien negatief over maar ik lig af en toe in een deuk om dat gekke kind.
Vamiddag ook weer: we zaten aan tafel en was in gesprek met mijn schoonmoeder. Ik had inderdaad nog een stukje boterham in mijn mond. Mama: niet met de mond vol praten en anders ga je naar de gang!! en dan kijkt ze je ook nog streng aan met die grote groen ogen en dat rode haar!
Nou ja, een kind van bijna 3.
Zijn er nog meer van die eigenzinnige meiden??

Groetjes Maartje

hoi Maartje,

Ik heb 2 meiden, Marissa is bijna 3 en Rebecca net 1 geworden, en ik ben inderdaad ook benieuwd hoe het over een paar jaar bij ons thuis gaat.
Ik krijg regelmatig van Marissa te horen dat ze "echt boos" wordt , als ik iets doe wat ik haar normaal verbied (dus bijv met volle mond praten)
Ook wel heel schattig is als ik haar zusje iets verbied, en zij dan ook zegt Rebecca dat mag niet. Ik  zeg dan meestal iets van  , Marissa ik ben de mama van Rebecca en ik zeg wel als ze iets niet mag. Vervolgens krijg ik dan een reactie als   " ik wil ook jou als mama" of "ik wil ook met Rebecca praten".
Ze heeft ook inderdaad overal een mening over en praat me in alles na. Ik moet ook opletten dat ik niet meer alles zeg waar ze bij is.
Maar ik vind het geweldig, en hoop dat Rebecca straks ook zo/n lekkere klets wordt.

groetjes
Melanie

Hoi Maartje,

ik heb een dochter van 3 danique en een zoon van 4 maanden, onze dochter is zo`n kwek dat je af en toe eens wenst dat ze 5 min haar mond dicht houdt maar is super leuk. Inderdaad heb ik me ook afgevraagd hoe dat straks in de pubertijd gaat. Ik werk zelf met diensten, en als ze dan vraagt "mamma moet je gaan werken"dan zeg ik "ja en mamma komt je straks weer ophalen" even later heeft ze alle knuffels op de bank liggen en verteld hetgene dat ik haar verteld heb tegen de beren. Je ligt dubbel van het lachen omdat ze ook met diezelfde toon de knuffels aanspreekt. En tegen haar broertje kwekt de hele dag en die vind dat allemaal prima !!!! bv wat ben jij een knappe boy, kom eens hier lekkere knul, maar dat zijn allemaal dingen die wij zelf tegen de kinderen zeggen alleen zij maken daar hun "eigen" van.

Groetjes Rachelle

Terug
Bovenaan