Nog meer met ongeveer anderhalf jaar tussen twee kindjes?

Tot onze hele grote verrassing en geluk zijn we deze keer heel erg snel zwanger geworden. Onze zoon is nu 11 maanden en we  hebben na 6 maanden de condooms opgeborgen, het heeft deze keer dus maar 5 maanden geduurd voordat ik zwanger werd. De vorige keer duurde het 3 jaar. Dat was eigenlijk de reden voor ons om te beslissen om nu niet aan de anticonceptie te gaan en de natuur haar gang te laten gaan. Onze voorkeur ging er trouwens wel naar uit om de kindjes niet heel lang na elkaar te krijgen maar anderhalf jaar is wel heel snel. Het lijkt me echt geweldig, ik denk dat de kindjes zo veel aan elkaar zullen hebben. Voor ons zal het waarschijnlijk erg druk worden met twee van die handenbindertjes maar misschien heb je dat zowiezo wel.
Ik was benieuwd of er meer van jullie twee kleintjes relatief kort op elkaar hebben of gaan krijgen en wat jullie ervan verwachten of ervaren hebben.

Ha Nienke,

Volgens mij reageer jij ook wel eens op het najaarsforum 2006?
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ook ik heb net ontdekt dat ik weer zwanger ben, nu ruim 5 weken, heel pril dus nog.
Ons dochtertje hoopt op 29 december 1 jaar te worden, dus het leeftijdsverschil zal ook ongeveer 1,5 jaar zijn.
We zijn er erg blij mee, ook voor Naomi. Het lijkt me geweldig voor haar dat ze een broertje of zusje krijgt. De kans dat ze alleen zou blijven, was niet ondenkbeeldig:  Vooral ook omdat, net als bij jullie, bij ons zwanger worden van de 1e heel lang duurde, ruim 4 jaar.  En nu was het eigenlijk raak, zonder dat we ons best er voor deden, zeg maar;. Bovendien ben ik al 37, dus de kans dat je dan snel zwanger wordt, is nog minder.
Dus het kindje is heeeeel erg welkom (al zie ik wel op tegen de zwangerschap, die de vorige keer 8 maanden echt niet leuk was).
En bij m'n broer en schoonzus zie ik dat zo'n klein leeftijdsverschil erg leuk is (maar wel druk, ook, het eerste jaar).
We spreken elkaar vast nog wel...!

Hoi Wilmi,

Wat leuk jou hier tegen te komen, je naam komt me inderdaad bekent voor. Klopt ik kom van het decemberforum 2006 maar ben mee gegaan naar de decemberhyves toen de hele decemberkliek verhuisde. Soms kijk ik nog weleens op het najaarsforum maar omdat ik daar nu eigenlijk niemand meer ken de laatste tijd eigenlijk nooit meer.
Wat leuk dat er tussen onze kindjes zo weinig verschil zit. Daan is van de 24e december, was de 31e uitgerekend. En wat een wonder dat het bij jullie nu ook opeens zo snel is gegaan. Ik vond het altijd onzin   maar begin wel het gevoel te krijgen dat het dus wél uitmaakt of je bezig bent met zwanger worden of niet. Nu waren we er dus helemaal niet mee bezig en was het dus heel snel raak.
Voor jullie is het gezien jouw leeftijd helemaal geweldig zeg! Waren jullie anders de MMM ingegaan of hadden jullie het erbij gelaten?
We zullen elkaar hier inderdaad nog vaak tegenkomen. Leuk om op deze manier ervaringen uit te kunnen wisselen.

Groetjes.

Hoi,

Tussen mijn twee kinderen zat anderhalf jaar, dat was zo super. Echt, jullie zulllen er ook van gaan genieten. Zo verknocht als ze aan elkaar waren. Natuurlijk was het in het begin even moeilijk. De oudste moest even wennen aan zijn broertje en deed soms heeeeel irritant, vooral tijdens het voeden. Maar toen de jongste wat ouder werd, echt geweldig. Soms is het zwaar, twee kleintjes maar echt heerlijk.
Zwanger zijn viel me wel wat zwaarder, ook omdat de oudste aan het begin van het zwanger zijn nog niet liep en al dat tillen was niet goed voor mijn bekken. En hij was vaak wakker 's nachts en dat is ook niet even fijn als je zwanger bent, maar ach, wat maakt het uit.

groetjes, keesje

Hallo

Een heel herkenbaar verhaal voor mij.
Op Jamey hebben we 5 jaar moeten wachten, hij werd geboren in december 2001.  Na Jamey kreeg ik een miskraam. Yentl kwam vervolgens op 14-11-2004 en omdat we rekening hielden met een lange wachttijd en evt nog een miskraam zijn we op tijd begonnen met oefenen. Het was alleen in 1x bingo en het verliep prima. En zo werd Quinn op 17-06-2006 geboren. Dus ook ongeveer 1 ½ jaar leeftijds verschil.

PC

@ Keesje: kan me voorstellen dat het in het begin best even heftig geweest moet zijn en ik hoop inderdaad dat Daan snel kan lopen (ook de trap op!) want meneer is nu al 11,5 kilo dus dat beloofd wat.
@ PC74: Begrijp ik goed dat je nu in verwachting bent van de 5e? Zo dat is goed bevallen dan zeg! Grappig he, hoe vaak je hoort dat mensen lang moeten wachten op nr 1, soms zelfs de MMM in moeten en daarna razendsnel opnieuw zwanger zijn. Ik denk toch dat het helpt om er niet mee bezig te zijn, dan ben je veel minder gestressd.

Terug
Bovenaan