Nog meer slechte eters?

Onze dochter is al vanaf haar geboorte een 'luie eter'. Na een paar slokken liet ze altijd los en liet het er dan bij, we moesten haar meestal wakker maken, tijdens het drinken viel ze altijd weer in slaap. Nou heeft ze dat trucje ondertussen wel onder de knie. Maar vast voedsel trekt haar echt niet: gepureerd niet, in haar vuistje niet, groenten niet, fruit heeeeeeeeel soms, brood kauwt ze alleen op en spuugt het dan weer uit. We zijn nu echt al weken aan het oefenen en ik zie nog niet eens een heel klein beetje verbetering. Voorlopig ga ik er maar vanuit dat ze voor haar 12e verjaardag vast wel vast voedsel eet, maar even ter geruststelling....zijn er nog meer slechte eters? Nog meer baby's die nog nooit een groentehapje gegeten hebben???

Groetjes,

Eveline

Hoop dat het hier niet zo erg wordt als bij jou. Wij zijn sinds 2 weken begonnen met eten met onze kleine meid (van 14 mrt). 1 keer per dag krijgt ze een klein beetje uit een potje. De kleine potjes olvarit, daar doen we dus met gemak 3 keer van!

Mond open doen als de lepel komt, dat is het punt, haha. Dat snapt ze dus echt niet he. Als ik het op een of andere manier wel binnen krijg, dan slikt ze het ook wel door. Ze moet dus nog leren dat ze d'r mond open moet doen.
Misschien als ze een keer iets te eten krijgt dat ze echt heel heel heel erg lekker vind. Wij houden vol.

Groet, Liesje

Hee Evelien,

Ik kan je helaas niet helpen. Myrthe dronk ook altijd slecht maar fruit en groente gaan er goed in.

Voor Liesje,
het is gewoon oefenen met de lepel eten. Bij Myrthe zijn we begonnen met pap vond ze heerlijk maar ze snapte het ook niet. Na 2 weken ging dat goed en deed ze dr mondje open.
Dus blijven oefenen!

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan