nog meer snelle kindjes?

Ik had al gelezen bij de topic hoofdje optillen dat er net als Merel veel kindjes zijn die ook zo nieuwschierig zijn als haar.
Ze kan al vanaf vrij vroeg haar hoofdje lang optillen en hoog ook!
als ze op mijn schoot ligt,met haar hoofdje naar mij gericht (dus voetjes op mijn buik) en   ze pakt met beide handjes mijn vinger dan trekt ze zich op tot zitstand ( vind ze leuker dan liggen)
Alleen nu als ze zit en ik ondersteun haar oksels trekt ze zich verder op..dus ze wil staan, echt een kracht dat ze zet..  en ze staat dan ook he.
Ze is vandaag precies 16 weken.

Ik vind het erg snel...

hoi elise

delano is een hele vlotte vent, staan ze bij het cb echt van te kijken, hadden ze nog nooit gezien zeiden ze.
Draaien van rug naar buik en terug wil graag staan spellt met z'n voetjes stopt ze in z'n mond etc.
Voor mij hoeft het allemaal niet zo snel  ...het gaat allemaal al zo vlug!

groetjes kim

Hoi,

kay is ook enorm snel,..
Al enkele weken zijn zijn tandjes druk bezig met doorkomen, rol hij van rug naar buik en sinds kort ook van buik naar rug. Hij kruipt voorwaarts door de box en nog snel ook!
Houd zijn fles zelf al vast met drinken en zit bijna zelfstandig.
Haalt de speen uit zijn mond en stopt hem er ook weer gewoon in haha.. maar ja, dan moet hij hem wel niet loslaten. Ook pakt hij zijn voetjes vast en stopt ze in zijn mond.

Allemaal van die dingetjes waar uit blijkt dat Kay erg zijn tijd vooruit is. Dit werd me al verteld op het CB. Hij is gewoon héél erg bezig met zijn lichaam, en mama oefent natuurlijk ook wel  met hem, maar op speelgoed is hij snel uitgekeken. Hij wil liever rollen, tijgeren en met zijn voeten spele haha..

Kay is 18 weken

Esmé mv kay

En het is heel vermoeiend... Ben daardoor de hele tijd met hem bezig.
Hij wordt gefrustreerd als het hem allemaal niet snel genoeg gaat!
Ja, dat rustige liggen hebben we gehad..

Tijs (17 weken) draait zich  vanaf 3 weken van buik naar rug en sinds een paar dagen ook van rug naar buik. Hij slaapt vanaf de 3 weken in een slaapzak omdat hij zich altijd omhoog werkte onder de dekens uit. Als hij op mijn benen ligt trekt hij zich ook op tot zit en wil vervolgens gaan staan. Alleen als hij plat ligt dan lukt het optrekken nog niet. Dan strekt ie zijn rug helemaal, dus als ie zich dan optrekt heeft ie alleen zijn voetjes nog op de grond.
Voor ons hoeft het allemaal ook niet zo snel, maar ja we kunnen hem natuurlijk moeilijk tegenhouden. We stimuleren hem er dan ook niet in, hij doet het allemaal uit zichzelf.
Waarschijnlijk is hij straks met andere dingen wat langzamer. We wachten wel af.

Groetjes,
mama van Tijs

Terug
Bovenaan