Nog meer zeer gewenste maar niet geplande baby's?

Ik lees hier (en op alle andere sites) eigenlijk alleen maar vrouwen die zwanger zijn geworden volgens het volgende schema:

pil slikken, stoppen met pil, klussen (vreselijk woord), stressen, na een aantal "rondes" (nog zoiets) zwanger zijn...

Ikzelf ben al 10 jaar geleden met de pil gestopt omdat ik het troep vind. Met mijn ex gebruikte we condooms en huidige relatie van ruim 3 jaar hebben we altijd aan periodieke onthouding gedaan.
Met de afspraak dat een kind dat toch zou komen welkom zou zijn.

Nu na ruim 3 jaar ben ik zwanger, opeens dus, en we vinden het hartstikke leuk.

Maar werkelijk iedereen vraagt me wanneer ik met de pil ben gestopt, hoe lang we "erover deden" etc.
Ik wordt er gewoon kriegelig van dat er maar 1 manier blijkt te bestaan om een kindje te maken. Die manier staat mij enorm tegen.

Zijn er meer mensen die het op een andere manier hebben gedaan net als ik gewoon afwachten wanneer er iets komt?

Of die het gewoon onverwacht overkomen is? En die het meteen hartstikke leuk vind?

Ik voel me een grote uitzondering
 
hallo mini ik ben in mei 2004 bevallen van een dochter, gestopt met de pil en afwachten nu ben ik ruim 30 weken zwanger na dat we onvoorzichtig te werk  zijn gegaan. het was ook even schrikken maar ook dit meisje is heel erg welkom. toch denk ik als er stellen erg lang bezig zijn dat je dan vanzelf over klussen enz. gaat praten. Ik zelf heb daar niet zo"n moeite mee. ik kan het wel snappen ligt er mischien ook aan hoe nuchter iemand is en of er eerdere complicaties waren. wij zelf hebben 2 miskramen gehad en dan krijg je ook van zulke vragen. wij hadden het geluk telkens snel weer zwanger te zijn,en hoefde dus niet te klussen.  maar niet   iedereen heeft dat geluk.

een hele fijne zwangerschap geniet ervan het zijn mooie tijden, liefs kim
 
Hoi,

Hier nog iemand die niet gepland zwanger is geworden. Ik heb een dochter van 14 maanden en die hebben we met behulp van hormonen slikken en een medisch traject gekregen. Toen mijn dochter 9 maanden was en eigenlijk maar 1 maandje onvoorzichtig zijn (volgens de gyn. konden wij niet "zomaar" zwanger worden), was ik heel onverwacht zwanger.
Het was even schrikken voor ons alle 2, maar wij denken dat het zo heeft moeten zijn en waren vrij snel heel enthousiast.
Ik moet je eerlijk vertellen dat ik me regelmatig verbaas over de verhalen van sommige meiden. Het uitrekenen van vruchtbare dagen, verplicht klussen op bepaalde dagen, het bijhouden wat, waar en wanneer. Zelfs toen wij in het medische traject zaten, hebben we dat gelukkig nooit gedaan. Ik zou denk ik helemaal gefixeerd er op raken.
Geniet van je zwangerschap!
 
Dank voor jullie berichtjes!!

Volgens de gynaecoloog kon ik ook niet zomaar zwanger worden wegens endometriose, cysten en verklevingen. Hij had gezegd dat het uiteindelijk wel op IVF zou uitdraaien.

We hebben gewoon 3 jaar onvoorzichtig gedaan, er totaal niet mee bezig geweest. Met de gedachte dat het toch niet kon. En opeens is het gewoon zo... ik schrok er echt van, hij ook.

Dus tja zal volgende keer antwoorden als ze vragen hoe lang we er over hebben gedaan, oh jaar of 3  hehehe

Jullie beiden ook erg gefeliciteerd!!! Leuk hoor!
 
Hihi, ben benieuwd hoe mensen reageren als je dat zegt! Mensen zijn al in shock als ik open vertel dat dit kindje een verrassing is en wij eigenlijk niet zomaar zwanger konden worden.
Maar fijn dat jullie ook een "wondertje"krijgen. Zo zie je maar, niet alles is voorspelbaar in het leven en ik ben ervan overtuigd dat ik nu zo gemakkelijk zwanger ben geworden, omdat we er helemaal niet mee bezig zijn geweest. Net zoals bij jou, dus.

Groetjes
 
Hallo,
ik ben momenteel zwanger van mijn derde kindje, en ik moet zeggen het was een complete verrassing. het was echt niet de bedoeling om zwanger te worden. bij mij duurde het toch wel ongeveer een dikke week voor ik mij erin kon vinden. Mijn vriend was na 2 dagen al gewonnen voor onze derde spruit. Ik zat meer met al die praktische vragen in mijn hoofd. Nu ben ik 12 weken en 4 dagen en ik moet zeggen dat ik er momenteel superblij mee ben. Elke keer dat ik tegen iemand zeg dat ik zwanger ben ben ik er blijer en blijer mee. Een goed teken.
groetjes,
Kirsten
 
Ik vind het wel heel brutaal dat mensen aan je vragen, wanneer je
gestopt bent met de pil enzo. Zelf heb ik de pil ooit 15 jaar geleden
een korte periode geslikt. En heb ik ooit ook een korte periode een
spiraaltje gehad. Ik ben nooit zwnager geworden tterwijl we dat niet
wilden, nooit hebben we condooms gebruikt.



Alle zwnagerschappen waren min of meer gepland (als je het zo mag
noemen). Maar bij mijn laatste zwnagerschap (derde kindje) gingen er
heel wat mensen van uit dat het een   "ongelukje"   (hoe kan
een kind een ongelukje zijn, het is volgens mij gewoon een gelukje) zou
zijn.



Helaas ging deze zwangerschap mis, en ben ik na een kleine 18 weken
bevallen van een heel klein mensje. Heel pijnlijk hoor als iemand dan
tegen je zegt, dat het toch maar een ongelukje was. Gelukkig kan ik dat
soort domme opmerkingen naast me neer leggen.



En dat moeten jullie ook maar doen. Sommige mensen weten niet beter,
denken rechtlijnig en zien maar één route in het leven. Het maakt niet
uit hoe jullie kindjes verwekt zijn, jullie zijn er blij mee en dat is
het enige wat telt.



Dames geniet er van.



Miep

 
Hi mini,

Ik ben ook totaal onverwachts zwanger geworden, zonder ermee bezig te zijn. Ik slikte de pil, had een goede cyclus van 28dgn. Alleen had ik last van buikgriep, veel diarree en soms overgeven. Mijn vriend en ik gebruiken nooit een condoom (heel onverstandig), wij stonden er ook niet bij stil dat de pil dan minder werkte. Mijn kleine eigenwijsje heeft toen direct zijn kans genomen en is  naar binnen gedrongen en bevruchtte mijn eitje. Eerst was het wel even wennen, maar ik kan me leven niet indenken zonder mijn kleine moppie. Moet nog 8 weken maar ben nu wel erg nieuwsgierig geworden naar mijn kleintje.
Bolle buik
 
Terug
Bovenaan