Nog niet blij....?

Hallo,

Ik ben nu 19 weken zwanger en kan tot op de dag van vandaag nog niet echt zeggen dat ik me blij en gelukkig voel. Ik heb al een prachtige zoon van 3,5 jaar, maar deze zwangerschap is anders, begonnen met bloedverlies en tot op de dag van vandaag alleen maar moe, misselijk en buikpijn. En dat dik worden...ik heb van de vorige zwangerschap er drie jaar over gedaan de overtollig kilo ´s kwijt te raken. Ik weet het, misschien zeur ik wel gewoon, maar het is een gevoel dat maar niet weg gaat. Is er iemand anders die zich net zo voelt als ik?
En zou ik die roze wolk nog voorbij zien komen?

Liefs Debby
 
Hoi Debby,

Tja zwanger zijn kan tegen vallen en de ene keer is de andere keer niet. Gelukkig heb ik weinig last van kwaaltjes maar ik kan me voorstellen dat het tegenvalt als het wel zo is. Vooral als je al een koter hebt rondlopen. Bij mij heeft het lang geduurd voordat ik aan het idee gewend was, sterker nu 35 weken heb ik nog steeds geen roze wolk gevoel.

Vandaag was ik in het ziekenhuis voor de glucose test en ik liep te balen (om diverse redenen maar mede omdat je je kind geen slechte start wil geven). Even hoeft het allemaal niet meer. Toen zag ik iemand met wat ik denk dat die kanker had en dacht ik wat loop ik nu te mutsen ik moet hier gewoon van genieten. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar relativeren helpt.
 
Hoi Debby

Ik denk dat je je best zo mag voelen als jij je voelt. Ik ben nu 38,5 week en heb ook geen roze wolk gezien hoor. Ook bij mijn dochter niet. Ik vind het zwanger-zijn geen bal aan. Uiteraard ben ik wel blij met de baby in mijn buik, maar waarom zou je blij moeten zijn met het feit dat je kilo's aankomt (ik nu inmiddels 33!!) je ellendig voelt en je zorgen maakt????
Ik denk dat het zwanger-zijn een beetje geromantiseerd word en de echte roze wolk voor weinigen is weggelegd.
Het hoort er allemaal nou eenmaal bij en dat accepteer je, omdat je graag (nog) een kindje wil, maar leuk vinden om zwanger te zijn hoeft toch niet?
Ik zou hierna graag nog een kindje willen, maar alleen het feit dat ik dan weer zwanger ben heb me doen besluiten om het over een jaar of 3 pas weer te proberen. Dat is toch geen schande???
Het kindje is uiteindelijk alle zwangerschaps-ellende waard hoor, maar er van genieten heb ik nog niet gedaan!!

Ga jezelf dus niet gek maken met dingen als die roze wolk en dat je blij en gelukkig hoort te zijn, want volgens mij is het alleen belangrijk dat je blij en gelukkig bent met je baby!!

Succes!! Groetjes van Miriam
 
Ik ben 3 maanden heel erg bezig geweest met zwanger worden en de vierde maand was het raak. Toen was ook meteen dat hele gevoel van verlangen om zwanger te zijn weg, dus ik weet wat je bedoelt. Misselijk, moe, koud, buikpijn etc is ook niet iets waar je heel blij van wordt. En als je dan nog krampen en bloedverlies krijgt (had ik ook) al helemaal niet meer, door de zorgen. Maar dit gaat allemaal over, soms wat eerder en soms wat later. Ik ben zwanger van de tweede, weet net dat alles goed is,Ondanks het bloedverlies en heb het hartje horen kloppen.Daardoor voel ik me al een stuk beter en nu ga ik echt genieten. Hopelijk voel jij je ook snel een stuk beter en ben je blij met je zwangerschap. Tenslotte zijn er ook mensen waarbij het niet lukt, moet je maar denken! Sterkte
 
Ook ik ken dit gevoel, alleen gaat het bij mij nog een stapje verder.

Ik heb er 15 maanden over gedaan om zwanger te worden en wat wou ik het graag.
Nu ben ik zwanger en vind ik het vreselijk en vraag me af waar ik aan begonnen ben. Het liefst zie ik het zo weer verdwijnen. Ik voel me de hele dag beroerd en zie niks leuks meer in het krijgen van een kind.
Sinds ik weet dat ik zwanger ben ben ik doodongelukkig. Ik snap niet hoe dit kan, ik wou het zoooo graag.
Ik kan alleen maar nadelen bedenken aan het krijgen van een kind: je vrijheid is weg, je lichaam wordt lelijk etc.
Ik heb zo'n spijt!!!!!!!!!! Kon ik de klok maar terugdraaien.....
Ik weet dat dit vast heel walgelijk klinkt, maar zo voel ik het nou eenmaal.
 
Terug
Bovenaan